نوشته شده توسط : جعفر

در عصر حاضر به علت رشد روز افزون اينترنت، هتل ها نيز پا به اين عرصه ی پهناور گذاشته اند و دست به طراحی سايت هتل زده اند و در سايت هتل خود به معرفي خدمات و امكانات موجود در هتل پرداخت ‌اند و با ارائه ي تصاويری از فضای هتل، موقعيت هتل و امكانات آن را برای بيننده ي سايت آسان تر كرده اند.

این امر نه تنها باعث افزایش اعتماد کاربران به کیفیت و خدمات هتل خواهد شد بلکه کاربر را مجاب میکند که این هتل قطعا باید مدرن و به روز باشد که در گام اول اقدام به راه اندازی وب سایتی حرفه ای نموده است و احتمال بیشتری دارد که با مراجعه به هتل شما خدماتی این چنین آسان و مدرن دریافت کنند. اگر تمایل دارید از مزیت های طراحی سایت شرکتی بیشتر بدانید به وبسایت شرکت رایان مراجعه کنید.

مزمان با پیشرفت تکنولوژی هر مکانی میبایست در محیط مجازی خود را معرفی کند و با طراحی وب سایت خوب در بین رقبای خود حرف اول را بزنید ما شما را برای رسیدن به این هدف یاری میکنیم.

 

در سالهای اخیر خرید اینترنتی بلیط، تور و رزرو هتل بین کاربران اینترنت بسیار گسترده شده و لذا بسیاری از کاربران جهت رزرو هتل جستجو در اینترنت را بهترین و ارزانترین روش می دانند. در این راستا رایان با طراحی سایت هتل بصورت کاملاً اختصاصی با ایجاد ارتباط با سیستم های رزرواسیون داخلی این امکان را برای مشتریان فراهم آورده است تا به کاربران خود خدمات کاملاً آنلاین را ارائه نمایند.

شرکت طراحی سایت   رایان در طراحی سایت هتل به معرفی هتل، خدمات هتلداری و ارتباط سیستم رزرو آنلاین وب سایت از طریق وب سرویس و ایجاد پنل های اختصاصی می پردازد. کاربران می توانند از طریق وب سایت امکانات رفاهی هر اتاق را مقایسه نموده و در نهایت به رزرو اتاق مورد نظر خود اقدام نمایند.

طراحی سایت هتل های مارینا پارک کیش، هتل پردیسان مشهد و چندین هتل آپارتمان در تهران، مشهد و کیش از جمله نمونه پروژه های رایان می باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی    

طراحی فروشگاه اینترنتی

یک طراحی حرفه ای و صحیح برای هتل ها می تواند نتایج بسیار چشم گیری داشته باشد. طراحی وب سایت برای یک هتل می تواند بزرگ ترین سرمایه آن هتل برای مطرح کردن خود به مسافرین باشد. 
طراحی وب سایت شما باید در خاطر افرادی که آن را مشاهده می کنند بماند و موجب شود تا بازدید کنندگان سایت شما، تبدیل به مسافرین هتل شما شوند. وب سایت هتل شما باید به گونه ای طراحی شود تا شما در میان رقیبان خود حرف اول را بزنید. برخی مسائلی که در این امر به شما کمک می کند و استفاده از آن ها تقریبا برای شما ضروری می باشد، در ادامه نام برده خواهد شد.
اولین مساله ای که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از طراحی واکنش گرا یا Responsive است. شما باید یک طراحی به روز و مطابق با مصرف بازدید کنندگان ارائه دهید. این گونه طراحی می تواند برای هتل شما امتیاز به شمار آید و آن در جمع هتل های به روز قرار دهد. 
مساله دیگر استفاده از طراحی هایی می باشد که این روز بیشتر دیده می شوند. منظور آن دسته از طراحی ها که در آن از عکس های بزرگ و جذاب استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که برای عکس های هتل خود از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید. 
نکته دیگر برای این گونه از سایت ها، استفاده از سئوی قوی در همان شروع کار است. شما باید قادر باشید تا مجموعه قوی خود را به افراد معرفی کنید. در دنیای آنلاین امروز سئو و تبلیغات در کنار یکدیگر معرف فعالیت شما خواهند بود. 
در آخر به سادگی سایت و دسترسی آسان به بخش های متفاوت سایت تاکید می کنیم. وب سایت شما نباید گیج کننده باشد و فرد در صورت تمایل به راحتی بتواند در وب سایت هتل شما اتاق رزرو کند. 
مسائلی که در اینجا ذکر شد ممکن است بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما چشم پوشی از هر کدام از این مسائل می تواند شما را از رسیدن به هدفتان باز دارد.

بیشتر بخوانید:

طراحی سایت وردپرسی      هزینه طراحی سایت

 

مزیت های طراحی سایت هتل

آسان تر شدن کار برای مشتریان شما و کسب رضایت آنان

امکان بازگشت مجدد مشتریان به سایت شما برای تهیه بلیط و دریافت خدمات

تبلیغات هتل خود به صورت همیشگی از طریق استفاده از موتور های جستجو

معرفی فضای هتل و ارائه عکس ها و فیلم هایی از محوطه های پیرامون آن برای جذب مشتریان بیشتر

در دسترس بودن همیشگی و ارائه خدمات آنلاین به مشتریان

کاهش هزینه های اضافی و هنگفت برای تبلیغات و غیره

افزایش اعتبار شما نزد مشتریان سایت هتل

معرفی شهر و استانی که هتل در آن قرار دارد

انتشار پست های سایت هتل در شبکه های اجتماعی مختلف به طور خودکار

ایجاد ارتباط به سایت های گردشگری و تفریحی برای افزایش مشتریان اینترنتی شما

افزایش بازدید کنندگان وب سایت هتل شما با استفاده خدمات سئو و بهینه سازی سایت

توسعه کسب و کار خود با استفاده از فضای نامحدود اینترنت

ارائه خدمات sem برای افزایش بازدید از وب سایت هتل شما

و سایر مزایای دنیای اینترنت

امکانات سایت هتل و هتلداری

طراحی صفحه رزرو هتل و اماکن اقامتی

طراحی صفحه پرداخت آنلاین با استفاده از درگاه های بانکی مختلف

طراحی صفحه زمان بندی برای بررسی اتاق های خالی و پر در هتل

طراحی صفحه دسته بندی اتاق ها بر اساس ظرفیت آن ها

ثبت نام کاربران سایت

ایجاو پروفایل اختصاصی برای هر کاربر

امکان ثبت درخواست مشتریان هتل

طراحی صفحه توضیحات مربوط به اتاق ها

طراحی صفحه خدمات آنلاین مشتریان

طراحی صفحه معرفی هتل و تاریخچه آن

طراحی صفحه برای پیشنهاد های خاص در روز های خاص

طراحی صفحه معرفی رستوران های داخل هتل

طراحی صفحه توضیحات اماکن دیدنی اطراف هتل

طراحی صفحه ثبت نام و ارتباط با مشتریان

پشتیبانی یک ساله رایگان همراه با میزبانی و ثبت دامنه ir رایگان

امکان ساخت اپلیکیشن android و ios به درخواست مشتریان

نکته پایانی:

شرکت طراحی سایت رایان ارائه دهنده به روز ترین خدمات طراحی وبسایت و طراحی اپلیکیشن در تهران است. ساخت وب سایت    و طراحی سایت تهران    را به رایان بسپارید.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

با اینکه لینک سازی برای بیش از یک دهه، روش معروفی است، واضح است که هنوز هم افکار ضد و نقیض و گیج کننده بسیاری درمورد آن وجود دارد. در این مقاله ما به ۱۰ روش لینک سازی اشتباه می‌پردازیم. در دپارتمان سئو نوین مارکتینگ ما همیشه با سایت‌هایی روی به رو هستیم که به شدت از روش‌های لینک سازی اشتباه برای بهینه سازی سایت استفاده کرده‌اند که کاملا برای آنها نتیجه عکس داشته‌ است. این مقاله را نویسنده مهمان سایت MOZ به اسم دیوید فارکاس (David Farkas) نوشته است. فارکا سئوکاری بسیار باسابقه است و روند تغییر رویکرد گوگل به لینک سازی را سالهاست دنبال می‌کند. لینک منبع را در پایین این مقاله ببینید.

هر چند وقت یک بار، حرف‌هایی متضاد به گوش می‌رسد. برخی از این بحث‌ها و استدلال‌ها صرفا برای خالی نبودن عریضه مطرح می شوند، اما برخی از آنها واقعا ناشی از سردرگمی و نگرانی های موجود است:

“از کسی درخواست نکنید به شما لینک بدهد!”

“اگر کار خود را درست انجام دهید، می‌توانید پست مهمان خود را درج کنید!”

“سعی کنید از لینک‌سازی اجتناب کنید!”

سئو، صنعتی همیشه در حال تغییر است؛ آنچه دیروز موثر بوده است شاید امروز برای شما کاری از پیش نبرد. کارمندان گوگل همیشه به روشنی از حقایق پشت پرده صحبت نمی‌کنند. در واقع، آنها اغلب اوقات آتش سردرگمی ها را شعله‌ورتر می‌کنند. به همین دلیل هم هست که من می‌خواهم نقش “روشنگر افسانه‌های لینک سازی” را بازی کنم. من بیش از ۱۰ سال را صرف لینک‌سازی کرده ام و راجع به آن تجربه کاملی دارم و تقریبا تمام راه های لینک سازی اشتباه را می‌شناسم.

من از زمان الگوریتم پنگوئن در این کار بوده‌ام و هرگونه تغییراتی از آن زمان را دیده‌ام. من زمانی که الگوریتم مرغ مگس خوار معرفی شد نیز در حال کار بر روی همین حوزه بودم. و حتی زمانی که ویدئوهای مت کات Matt Cutts بیرون آمد نیز در این زمینه مشغول کار بودم.

بنابراین، اگر هنوز هم سردرگمی‌هایی در مورد لینک سازی دارید، مطالب این مقاله را با دقت بخوانید تا ۱۰ تا از بزرگ‌ترین افسانه هایی که در این کسب و کار گفته می شود را بشناسید و روش های لینک سازی اشتباه بر شما معلوم شود.

۱. اگر محتوای خوب بسازید، بازدید کنندگان به سمت شما سرازیر می‌شوند

ایده‌ای در میان بازاریابان دیجیتالی و سئوکارها وجود دارد که می‌گوید اگر شما محتوای عالی ساخته و منابع ارزشمندی نیز برای آن داشته باشید، کاربران به سمت وبسایت شما سرازیر می‌شوند. اگر از قبل، برند/وبسایت شناخته شده‌ای باشید، این موضوع می‌تواند صحیح باشد. اما، اگر مانند اکثریت وبسایت‌هایی باشید که در اینترنت می‌بینیم، این دیدگاه کاملا اشتباه و غلط است.

برای آنکه کاری کنید که افراد شما را پیدا کنند، باید جاده‌هایی بسازید که آنها از طریق آن به شما برسند. این دقیقا همان جایی است که لینک سازی می‌تواند به داد شما برسد.

اکثریت افرادی که در گوگل جستجو می‌کنند در نهایت روی نتایج ارگانیک کلیک می‌کنند. در واقع، به ازای هر کلیک روی نتایج پولی گوگل، ۱۱.۶ کلیک بر روی نتایج ارگانیک می شود!

لینک سازی اشتباه

لینک سازی اشتباه

و برای آنکه بتوانید رنک و رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید، به لینک و لینک سازی نیاز دارید.

همین موضوع مرا به افسانه دوم می رساند.

 

۲. شما برای رنک گرفتن به لینک نیاز ندارید

من نمی‌توانم باور کنم که هنوز افرادی هستند که در سال ۲۰۱۹ به چنین چیزی اعتقاد دارند، اما واقعیت این است که چنین افرادی هستند. به همین دلیل هم من اخیرا یک مطالعه موردی را منتشر کردم، درباره پروژه‌ای که روی آن کار می‌کردم.

برای آنکه به طور مختصر این مورد را توضیح دهم، باید بگویم در آن پروژه من هرچه بک لینک‌های مرتبط تر و قوی تری  با دامین آتوریتی بالاتر می‌ساختم، سایت برای عبارات کلیدی هدف خود رنک بالاتری می‌گرفت. منظور این نیست که لینک‌ها تنها فاکتور مهم در الگوریتم‌های گوگل هستند، اما بدون شک بک لینک‌های مرتبط و قوی تاثیر بسیار زیادی روی رنک و رتبه شما خواهند داشت.

۳. فقط لینک هایی که دامین آتوریتی آنها بالاست اهمیت دارند

به عنوان یک لینک ساز، باید کاملا به دنبال سایت‌های هدف با کیفیت بالا باشید. هرچند، این سایت‌ها هم نباید تنها مواردی باشند که برای شما اهمیت دارند.

گاهی اوقات دامین آتوریتی پایین می‌تواند تنها نشان دهنده جدید بودن سایت باشد. اما لطفا یک لحظه این معیارها را فراموش کنید. مرتبط بودن نیز علاوه بر دامین آتوریتی اهمیت دارد. اگر لینکی هست که کاملا مرتبط به وبسایت شماست اما DA پایینی دارد، حتما همچنان باید آن را مورد هدف قرار دهید. در واقع، اغلب سایت هایی که بسیار به وبسایت شما مرتبط هستند، احتمالا شاخصه‌های خیلی بالایی ندارند و علت این موضوع دقیقا این است که موضوعی کاملا تخصصی و منحصر به فرد دارند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که اغلب موارد، مرتبط بودن مهم‌تر از DA  است.

وقتی صرفا فقط روی شاخصه‌های وبسایت تمرکز می کنید، وبسایت‌هایی که بسیار به شما مرتبط هستند را فراموش می‌کنید. لینکی که سیگنال‌های قابل اعتماد بودن را به وبسایت شما می‌دهد، ارزشمندتر از لینکی است که به لحاظ شاخصه‌های دیگری که گوگل به آنها اهمیت نمی‌دهد، مهم تلقی می‌شود.

دلیل دیگر این موضوع این است که الگوریتم های گوگل به دنبال تنوع در پروفایل بک لینک شما هستند. شاید فکر کنید پروفایلی با بیش از ۱۰۰ لینک که تمام آنها DA بالای ۹۰ دارند یک موهبت به تمام معناست. در واقع، گوگل به چنین پروفایلی مشکوک خواهد شد. بنابراین با اینکه باید حتما به دنبال سایت‌هایی با DA بالا باشید، سایت های تازه کار ولی ارزشمند را فراموش نکنید. یکی از معمول‌ترین روش‌های لینک سازی اشتباه هم همین است.

۴. شما باید برای صفحات پولساز خود نیز لینک سازی کنید

وقتی می‌گویم “صفحات پولساز”، منظورم صفحاتی است که شما در آنها به طور خاص به دنبال تبدیل هستید، چه تبدیل کاربر به لید یا تبدیل لید به خریدار.

شاید ترجیح می‌دهید که اگر تلاشی برای ساخت این جاده‌های دیجیتالی می‌کنید که قرار است ترافیک را به سمت وبسایت شما هدایت کنند، تمامی این ترافیک به سمت این صفحات پولساز هدایت شوند، درست است؟

در واقعیت، باید دقیقا رویکرد متضادی را اتخاذ کنید. اول از همه، مراجعه به سایت‌هایی که در حوزه تخصصی شما هستند و درخواست از آنها برای لینک دادن به صفحات پولساز، کاملا یک روش اسپم و نامناسب است. در واقع شما با این کار به پاشنه آشیل خود را می‌زنید!

اما مهم‌تر از همه این است که این صفحات پولساز معمولا صفحاتی نیستند که محتوا یا اطلاعات ارزشمندی داشته باشند. وبمسترها معمولا به صفحاتی لینک می‌دهند که محتوای ارزشمند و قابل استنادی دارند، نه صفحه‌ای که محصولات یا خدمات شما را نشان می‌دهد.

ساخت لینک به ابزارهای قابل لینک (کمی بعد بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد) شانس شما را برای موفقیت افزایش داده و پروفایل بک لینک صفحات پولساز شما را نیز در بلند مدت ارتقاء خواهد داد.

۵. شما باید بهترین و آموزنده ترین  منابع لینک‌پذیر (linkable asset) را بسازید

اگر دقیقا با ” منابع لینک‌پذیر linkable asset ” آشنا نیستید، به صفحه ای در وبسایت شما گفته می‌شود که به طور خاص برای جذب لینک یا تشویق کاربر به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است. این منابع می‌توانند به شکل‌های گوناگونی باشند: صفحات اصلی، ویدئوهای بامزه، بازی و غیره.

البته، ایجاد منابع لینک‌پذیر به این آسانی ها هم نیست و فرآیند پیدا کردن ایده‌ای برای داشتن منابعی ارزشمند که لینک شدنی باشند آسان نیست. به همین دلیل است که برخی افراد روی “تکنیک آسمان خراش” حساب می‌کنند. این تکنیک به زمانی گفته می شود که شما به منابع قابل لینک که رقبای شما ساخته اند نگاه می کنید، یکی را انتخاب می کنید و بعد سعی می کنید از آن تقلید کرده و یک نمونه بهتر و بزرگ‌تر از آن را بسازید. این روش، روش ناکارآمدی نیست اما اصلا فکر نکنید که حتما باید چنین کاری انجام دهید.

لازم نیست منابع لینک‌پذیر موارد سنگین و بزرگی مانند “راهنمای کامل” یا گزارشات تحقیقاتی بسیار عظیم باشند. به جای تولید مطلبی که صرفا تعداد لغات بیشتری از رقیبتان دارد، تحقیقات خود را شروع کرده و روی ساخت منبع قدرتمندی تمرکز کنید که افراد در حوزه تخصصی شما به آن علاقمند می‌شوند.

ارزش منابع قابل لینک بسیار وابسته به پیدا کردن یک زاویه صحیح و دقت اطلاعاتی است که ارائه می‌کنید، نه حجم آن.

۶. هرچه ایمیل‌های بیشتری ارسال کنید، لینک‌های بیشتری به دست خواهید آورد

من چند سئوکار می‌شناسم که دوست دارند مخاطبین بسیار زیادی داشته باشند- آنها به هرکسی که حتی کوچکترین ربطی به حوزه تخصصی آنها دارد ایمیل می‌زنند. این یک قاعده قدیمی فروش است: این ایده که مکالمات بیشتر منجر به تبدیل و فروش‌های بیشتر می‌شود، در واقع در فروش، این امر کاملا صادق است. اما در لینک سازی، آنقدرها این قانون صحیح نیست.

دلیل این امر آن است که در لینک سازی، وقتی پیامی که می‌نویسید فکر شده‌تر شخصی سازی شده‌تر باشد، شانس شما نیز برای گرفتن لینک بیشتر می‌شود. برای وبمسترها آنقدر ایمیل روی ایمیل ارسال می‌شود که آنها به راحتی از ایمیل‌های معمولی و عادی عبور می‌کنند.

لازم است که این وبمسترها به خوبی متقاعد شوند که لینک دادن به سایت شما کاری ارزشمند است. اگر انتخاب کنید به هر سایت کوچک و بزرگی ایمیل بزنید، زمانی برای نوشتن پیامی خاص برای هرکدام از سایت‌های ارزشمند هدف خود نخواهید داشت.

۷. تنها مزیت لینک سازی، در الگوریتم ها است

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردم، لینک‌ها برای الگوریتم های گوگل بسیار اساسی و مهم‌اند. هرچه بک لینک‌های باکیفیت‌تری بسازید، احتمال آنکه برای عبارت‌های کلیدی هدف خود در گوگل رنک بگیرید بیشتر می‌شود.

این هم یکی از دلایل لینک سازی است اما تنها دلیل برای ساخت لینک نه. در واقع، لینک سازی می‌تواند چند مزیت غیر الگوریتمیک نیز داشته باشد.

اول از همه، دیده شدن برند است. لینک سازی باعث می شود نه تنها در بلند مدت گوگل شما را ببیند، بلکه باعث می‌شود کاربران به سرعت متوجه شما شوند. وقتی کاربران با لینک شما مواجه می‌شوند، به این فکر نمی‌کنند که کلیک کردن روی آن چقدر می‌تواند به رنک شما در گوگل کمک کند؛ آنها فقط روی لینک شما کلیک می‌کنند و بعد به سایت شما منتقل می‌شوند.

لینک سازی همچنین می‌تواند به ایجاد رابطه نیز منجر شود. به دلیل اینکه لینک سازی ماهیتی کاملا طبیعی دارد، شما در پایان این کار می توانید با اینفلوئنسرها و افراد صاحب قدرت در حوزه تخصصی خود صحبت کنید. این صحبت ها الزاما زمانی که آنها لینک شما را درج کردند، پایان نمی پذیرد.

در واقع؛ اگر مکالمات شما هر بار وقتی لینک شما درج می‌شود، پایان یابد، بدانید که بازاریابی را اشتباه انجام می‌دهید. از توجهی که به شما دارند استفاده کرده و ببینید چه کارهایی می‌توانید برای یکدیگر انجام دهید. ساختن لینک صرفا برای گوگل روش لینک سازی اشتباه بعدی ماست

 ۸. شما تنها باید به دنبال انکرتکست‌هایی باشید که مطابقت دقیق با عبارت‌های کلیدی شما دارند

همه افسانه ها، صرفا از داستان ها و تخیلات افراد منشاء نمی‌گیرند. برخی از افسانه‌ها به این دلیل وجود دارند که بخشی از آنها حقیقت است یا زمانی حقیقت بوده است. استفاده از انکرتکستی که دقیقا مطابق با عبارت کلیدی شما باشد، از این دست افسانه ها است.

در آخرین روزهای سئو/ لینک سازی، یکی از بهترین روش‌ها برای رقابت و برتری داشتن، استفاده از عبارت کلیدی/ نام برند هدف به عنوان انکرتکست برای بک لینک‌ها بود. استفاده بیش از اندازه از عبارت کلیدی و کلاکینگ نیز موثر و کارآمد بودند.

اما در صنعت سئو، زمانه عوض شده است و من معتقدم این تغییرات، تغییرات خوبی بوده است. وقتی گوگل پروفایل بک لینکی را می‌بیند که تنها از چند واریاسیون انکرتکست استفاده کرده است، شما را مستحق اخطار یا پنالتی می‌بیند. در حال حاضر چنین کاری اسپم تلقی می‌شود. برای گوگل، چنین چیزی، یک پروفایل بک لینک طبیعی نیست.

به همین ترتیب، باید توجه داشته باشیم که خود کیفیت لینک با اختلاف مهم تر از انکر تکستی است که با آن می‌آید.

در واقعیت هم چنین چیزی خارج از کنترل شماست. وقتی شما به شکل صحیح لینک سازی کنید، در واقع با وبمسترهایی همکاری می‌کنید که لینک شما را منتشر می‌کنند. شما ۱۰۰ درصد روی اوضاع کنترل ندارید و وبمستر در نهایت همان انکرتکستی که خودش می‌خواهد را استفاده می‌کند.

بنابراین باید لینک‌های داخلی خود را تا جای ممکن با انکرتکست‌های بهینه، بهینه‌سازی نمایید اما به خاطر داشته باشید که از توزیعی از انکرتکست‌های گوناگون استفاده کنید. ین که تمام لینک های سایت را با یک یا چند انکرتکست بسازید و یا یک کلمه خاص را فقط لینک کنید روش لینک سازی اشتباه مرگبار است.

۹. لینک سازی نیاز به توانمندی های فنی دارد

من جدا از اینکه یک لینک ساز هستم، مدیر هم هستم. وقتی لینک سازهای دیگر را استخدام می‌کنم، یکی از تردیدهایی که معمولا با آن مواجه می‌شوم، مربوط به مهارت‌های فنی است. بسیاری از افرادی که با لینک سازی آشنا نیستند، فکر می‌کنند که این کار نیاز به کدنویسی یا توانمندی‌هایی مربوط به توسعه وب دارد.

با اینکه داشتن چنین توانمندی‌هایی اصلا در کار لینک سازی شما خللی وارد نمی‌کند، من می‌خواهم به شما بگویم که داشتن چنین مهارت‌هایی به هیچ عنوان ضروری نیست. لینک سازی بیشتر به خلاقیت، توانایی برقراری ارتباط و استراتژی نیاز دارد تا اینکه به اطلاع از چگونگی نوشتن حلقه for در جاواسکریپت نیاز داشته باشد.

اگر توانمندی قانع کردن، تولید محتوای ارزشمند یا شناسایی چیزهای جدید را دارید، می‌توانید به لینک سازی بپردازید.

۱۰. تمامی لینک های فالو، ارزش برابری دارند

تمامی لینک‌ها برابر ساخته نمی‌شوند و من حتی درباره تفاوت میان لینک های فالو و نوفالو صحبت نمی‌کنم. در واقع، تفاوت‌هایی میان لینک های فالو وجود دارد.

مثلا بیایید راجع به لینکهای edu صحبت کنیم. لینک سازان بیش از همه به دنبال ساخت چنین لینک‌هایی هستند چرا که تصور می‌شود چنین لینک‌هایی قدرت بسیار بالایی دارند. فرض کنیم شما دو لینک از یک وبسایت edu یا همان وبسایت‌های دانشگاهی و آموزشی دارید. این دو لینک هر دو روی یک دامنه هستند، آتوریتی یکسانی دارند اما در صفحات جداگانه‌ای هستند. یکی از آنها روی صفحه مربوط به بورس تحصیلی است و دیگری روی صفحه پروفسوری است که با دقت نیز از آن محافظت می‌شود.

هر دو این لینک‌ها، لینک‌های فالو هستند، بنابراین طبیعتا هر دو باید وزن یکسانی داشته باشند، این طور نیست؟

نه درست نیست! موتورهای جستجو آنقدر هوشمند هستند که تفاوت میان لینک هایی که به سختی به دست می‌آیند و لینک هایی که هر کسی می‌تواند درج کند را متوجه شوند.

جدا از این، جایی که لینک در صفحه درج شده است نیز اهمیت دارد. حتی اگر دو لینک دقیقا روی یک صفحه باشند (نه فقط روی یک دامنه)، لینکی که بالای صفحه است (لینکی که می توان بدون اسکرول کردن آن را دید) وزن بیشتری دارد.

نتیجه گیری

لینک سازی و سئو، علوم نجوم نیستند. به لطف تغییرات سریع استانداردهای گوگل و همچنین بخاطر این حقیقت که ترک عادت موجب مرض است، سردرگمی‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و روش های اشتباه لینک سازی بیش از روش‌های دیگر است. به همین دلیل هم پاسخ‌ها و استراتژی‌هایی که به دنبال آنها هستید همیشه واضح و مشخص نیستند.

گفته می‌شود نکات بالا، بزرگ‌ترین و فراگیرترین افسانه ها در این صنعت می‌باشند. امیدوارم توانسته باشم آنها را برای شما روشن نمایم.

بیشتر بخوانید:     دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته     دوربین مداربسته اصفهان   دوربین مداربسته شیراز



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

پاپ آپ چیست ؟ شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام ورود به یک سایت ناگهان پنجره‌ای در بالا و یا در وسط صفحه باز می‌شود و با نشان دادن پیغامی کوتاه شما را به انجام کاری مانند وارد کردن ایمیل یا خرید آخرین کتاب الکترونیکی و یا شرکت در جشنواره دعوت می‌کند. در این مقاله به اهمیت استفاده از پاپ آپ و معرفی انواع آن می‌پردازیم.

به‌صورت کلی به هر نوع پنجره جدیدی که مانع تعامل کاربران با صفحه اصلی شده و از کاربر می‌خواهد کار خاصی را انجام دهد، پاپ آپ گفته می‌شود.

پاپ آپ چیست - نوین مارکتینگ

از پاپ آپ عمدتا برای تبلیغ محصولات یا خدمات و افزایش میزان بازدید وب‌سایت، اطلاع‌رسانی‌ها و… استفاده می‌شود. زمانی که در اینترنت جستجو کنید: پاپ آپ چیست؟ اغلب با نام پنجره مزاحم از آن یاد می‌شود زیرا بدون اجازه کاربر نمایش‌ داده می‌شود و اگر کاربر نتواند از دست آن خلاص شود به سرعت سایت را ترک کرده و این موضوع نرخ پرش سایت را افزایش می‌دهد و می‌تواند تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما داشته باشد.  بنابراین مهم است که انواع پاپ آپ را به درستی بشناسید. 

 

چرا باید از پاپ آپ استفاده کنیم؟

پاپ آپ چیست - چرا باید از پاپ آپ استفاده کنیم؟

دیده شدن

همانند تبلیغ در گوگل که به بیشتر دیده شدن شما کمک می‌کند، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پاپ آپ نیز قابلیت جلب توجه بالای آن است. به طور مثال برای پاپ آپ‌های بدو ورود، بازدیدکنندگان بالافاصله که وارد سایت شما می‌شوند، اولین چیزی که به چشمشان می‌خورد، پاپ آپ است. پاپ آپ بلافاصله توجه‌ها را بخود جلب می‌کند. طراحی بصری آن، بسیار در اثرگذاری پاپ آپ اهمیت دارد. پاپ آپ‌ها معمولا ۵۰ درصد از بنرها موفق‌تر عمل می‌کنند و مهم‌ترین مزیت استفاده از آنها، این است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

پاپ اپ‌های سفارشی شده

 پاپ آپ‌ها کاملا قابل شخصی‌سازی هستند و برای استفاده از آنها لازم نیست، سبک و یا برند خود را زیر پا بگذارید. شما همچنین می‌توانید تجربه کاربری سایت خود (UX) را با توجه به آنچه که کاربران سایت شما باید ببینند و یا روی آن کلیک کنند، سفارشی سازی کنید.

بالا بردن نرخ کانورژن (تبدیل)

پاپ آپ به افزایش نرخ تبدیل سایت کمک بسیاری می‌کند. طبق مطالعاتی که انجام شده است پاپ آپ‌ها ۱۳ برابر بیشتر از بنرها منجر به کلیک کردن کاربر و یا عضویت آنها در سایت شده‌است. اضافه کردن پاپ آپ‌هایی که به‌خوبی طراحی شده‌اند بر روی سایت شما باعث افزایش دنبال‌کنندگان، نرخ عضویت و بازاریابی بهتر برای محصولات و یا خدمات شما می‌شود. برای مثال اگر شرکت شما در حال برگزاری رویدادی خاص است، با به اجرا درآوردن پاپ آپ بر روی سایت می‌توانید درباره این رویداد به کاربران اطلاع‌رسانی کنید و از آنها بخواهید برای شرکت در آن رویداد با کلیک بر روی پاپ‌آپ به بخش ثبت‌نام بروند. در این حالت به همه بازدیدکنندگان سایت فرصتی برابر برای مشارکت در رویدادها و اخبار سایت‌تان می‌دهید.

بازخورد فوری کاربران

پاپ آپ‌ها روشی سریع و ساده برای ثبت بازخورد کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما هستند. به طور مثال اگر در صفحه سوالات متداول سایت، یک پاپ آپ قرار دهید، کاربران در صورتی که سوالی داشتته باشند و یا بخواهند ثبت نظر و شکایت کنند به راحتی می‌توانند، این کار را انجام دهند و با شما ارتباط برقرار کنند. با استفاده از این روش شما بدون درنگ می‌توانید در لحظه نظرات کاربران خود را دریافت کنید و نیازهای آنها را بسنجید و بتوانید مشکلاتی را که کاربران با آن روبرو شده‌‎اند، را به سرعت حل کنید.

افزایش تمرکز بر روی یک موضوع خاص

 با وجود منوهای طولانی و بنرهای رنگارنگی که در سراسر سایت به چشم می‌خورند و مطالبی که در قسمت‌های مختلف سایت شما پراکنده شده‌اند، جلب توجه کاربران به موضوعی خاص امری بسیار دشوار به نظر می‌رسد، با استفاده از پاپ آپ‌ها شما می‌توانید توجه کاربر را فقط به یک موضوع خاص جلب کنید و از این کار در جهت اهداف خود استفاده کنید،با انتخاب کال تو اکشن (CTA) مناسب که از کاربران به طور مشخصی بخواهد کار خاصی را انجام دهند، می‌توانند باعث موفقیت شما در اجرا کردن، پاپ آپ‌ها شود.

 

چطور بهترین عملکرد را در استفاده از پاپ آپ‌ها داشته باشید؟

پاپ آپ چیست - چطور بهترین عملکرد را در استفاده از پاپ آپ‌ها داشته باشید؟

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چطور باید مطمئن شوید که به درستی از پاپ آپ استفاده می‌کنید و باعث آزار بازدیدکنندگان نمی‌شوید؟

مطلبی مرتبط و ارزشمند ارائه دهید

شاید بزرگترین ایراد پاپ آپ‌ها این باشد که به جای اینکه توجه را به صفحه سایت جلب کنند، مانع دیده شدن صفحه سایت می‌شوند. وقتی این مسئله بیشتر مشکل‌ساز می‌شود که پاپ آپ یا ربطی به مطلب صفحه‌ای که کاربر در حال بازدید از آن است، ندارد و یا این پاپ آپ برای کاربر بی‌ارزش است و یا بازدیدکننده به آن علاقه‌ای ندارد.

برای تقویت تعامل با پاپ آپ و بهبود تجربه کاربران بر روی سایت، بهتر است این مشکل را رفع کنید و مسائلی را در پاپ آپ مطرح کنید که هم برای بازدیدکننده با ارزش باشد و هم با مطالب سایت هم‌خوانی داشته باشد.

به نحوه تعامل کاربران با سایت توجه کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هنگام استفاده از پاپ آپ پیش می‌آید این است که آنها در زمان نامناسبی بر روی صفحه سایت ظاهر می‌شوند و باعث آزردگی کاربران می‌شوند. در مورد تعامل بازدیدکنندگان با هر کدام از صفحات سایت اطلاعات کسب کنید و برای راه‌اندازی پاپ آپ در هر کدام از این صفحات استراتژی داشته باشید.

به طور مثال در صفحاتی که مطالب طولانی درج شده‌اند، مسیر تعامل کاربران شما از بالای سایت به پایین است و میانه مطلب محل خوبی برای ظهور پاپ آپ است. اگر می‌خواهید توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید هنگامی که کاربر تا نیمه صفحه را اسکرول کرده، زمان مناسبی برای ظاهر شدن پاپ آپ است.

اگر متوجه شدید که کاربران هنگام خرید محصولات مکث می‌کنند و به طور مثال ۳۰ ثانیه برای هر محصول زمان می‌گذارند. بهتر است بلافاصله پاپ آپ را فعال کنید و چند ثانیه زمان بدهید کاربر با صفحه تعامل برقرار کند.

از لحن مناسب استفاده کنید

اکثر پاپ آپ‌ها قالبی مشخص دارند و در آن می‌توانید از عنوان، متن و در برخی موارد از تصاویر استفاده کنید. به صورت کلی لازم نیست شما کار زیادی برای طراحی اولیه آن انجام دهید.

اما برای انتقال بهتر پیام باید از لحنی مشخص، قابل اجرا و دوستانه استفاده کنید.

لحن مشخص:

برای کاربر کامل مشخص کنید که اگر بر روی پاپ آپ کلیک کند چه اتفاقی خواهد افتاد. به طور مثال به آنها نگویید که به صفحه راهنما فرستاده خواهند شد بلکه بگویید به صفحه راهنمای ۱۰ صفحه‌ای خواهند رفت که نکته‌هایی اساسی در آن مطرح می‌شود.

قابل اجرا:

 به کاربران اطلاع دهید که از آنها توقع دارید چه کاری انجام دهند. به جای استفاده از عبارت‌هایی چون «کلیک کنید» از عباراتی استفاده کنید که باعث ترغیب کاربران برای کلیک کردن شود.

لحن دوستانه:

 به بازدیدکنندگان یادآوری کنید که این پاپ آپ توسط یک فرد ارسال شده‌است و از لحنی دوستانه و محاوره‌ای استفاده کنید. به طور مثال با جای جمله «وبلاگ ما را دنبال کنید» می‌توانید از جمله «ما دوست داریم، که هر وقت مقاله جدیدی منتشر کردیم به شما اطلاع بدیم» استفاده کنید.

تجربه موبایلی را تخریب نکنید

با توجه به صفحات کوچک موبایل استفاده از پاپ آپ‌هایی که در قالب سایت نسخه موبایل نمی‌گنجند، چندان هوشمندانه به نظر نمی‌رسد، این کار باعث کاهش نرخ مشارکت کاربران بر روی سایت خواهد شد.

انواع پاپ آپ

پاپ آپ چیست - انواع پاپ آپ

پاپ آپ‌ها را با توجه به معیارهای زیادی می‌توان دسته‌بندی کرد، از زمان یا مکان ظاهر شدن آنها گرفته تا پیامی که منتقل می‌کنند، می‎توانند باعث تعریف مجازی درباره گروه‌بندی پاپ‌ها شود. در ادامه انواع پاپ آپ را معرفی می‌کنیم.

پاپ آپ ترک صفحه (خداحافظی)

این پاپ آپ زمانی فعال می‌شود که کاربر قصد ترک صفحه سایت و یا بستن آن را دارد، در استفاده از این نوع پاپ آپ، اختلالی در تجربه کاربری در استفاده از سایت بوجود نمی‌آید.

با توجه به اهداف شما می‌توانید در این پاپ آپ از کاربر آدرس ایمیلش را بخواهید و یا به او پیشنهاد کد تخفیف بدهد.  شما با توجه با مالک سایت باید درباره پیام نمایشی در این پاپ آپ تصمیم‌گیری کنید.

پاپ آپ زمانی

اگر کاربر برای بیش از یک دقیقه در سایت غیرفعال بوده‌است، زمان مناسبی است که به او درباره مطالب ارزشمند سایت یادآوری کنید. با این حال اگر کاربر به صفحه دیگری رفته باشد، احتمالا استفاده از این پاپ بدون فایده خواهد بود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید همزمان با باز شدن پاپ آپ یک صدای کلیک نیز روی سایت اجرا کنید. در استفاده از این صدا زیاده‌روی نکنید.

روشی دیگری که می‌توان از این نوع از پاپ آپ استفاده کرد این است که، برعکس حالت قبل درست زمانی که کاربر مدت زیادی را صرف سایت شما کرده‌است به او یک پیام پاپ آپ نمایش دهید. اگر در این صفحه به محصول و یا خدماتی که ممکن است مورد علاقه او باشد اشاره کنید، احتمال کلیک شدن بر روی این پاپ آپ را بالاتر می‌برید.

پاپ آپ همراه با اسکرول

پاپ آپ چیست - پاپ آپ همراه با اسکرول

همانطور که از اسم این پاپ آپ مشخص است، در حین مطالعه مطلبی بر روی سایت و هنگام اسکرول کردن برای خواندن ادامه مطلب این پاپ آپ فعال می‌شود. به طور مثال اگر فردی در حال مطالعه مقاله‌ای به عنوان «چگونه به صورت آنلاین کسب درآمد کنیم» است و به قسمت «اهمیت BackLink» می‌رسد، می‌توانید از پاپ آپی با موضوع یک کتاب آنلاین با عنوان «۱۰۱ استراتژی برای تولید BackLink » استفاده کنید.

پاپ آپ کلیکی

اگر به عنوان مدیر سایت بسیار محافظه‌کار هستید، می‌توانید از این نوع از پاپ آپ استفاده کنید. پاپ آپ‌های کلیکی تنها با کلیک کاربر بر روی یک لینک و یا دکمه مشخص فعال می‌شود.

از این پاپ آپ می‌توانید برای اهداف بسیاری از جمله پیشنهاد عضویت در سایت، عضویت در خبرنامه و اهداف مارکتینگ استفاده کنید.

پاپ آپ شناور

بنرهای شناور تبلیغاتی روی سایت به عنوان پاپ آپ در نظر گرفته نمی‌شوند، اما اگر این بنرها در زمانی خاص و یا با رفتاری خاص از کاربر بر روی صفحه ظاهر می‌شوند، می‌توان آن را به عنوان پاپ آپ در نظر گرفته می‌شود.

برای تاثیر بیشتر بهتر است از این پاپ آپ‌ها به جای بنر استفاده کنید تا توجه کاربران بیشتری را جلب کنید.

پاپ آپ تمام صفحه

این پاپ آپ‌ها به عنوان تهاجمی‌ترین پاپ آپ شناخته می‌شوند. همانطور که از اسمش پیداست این پاپ آپ کل صفحه را می‌پوشاند و توجه بازدیدکننده را به صورت کامل جلب می‌کند. برای استفاده از این پاپ آپ باید قصد انتقال پیام مهمی به کاربران داشته باشید. در استفاده از این پاپ آپ زیاده‌روی نکنید و تا حد امکان محتاط عمل کنید.

لایت باکس

پاپ آپ چیست - لایت باکس

این نوع از پاپ آپ با عنوان پنجره‌ای کوچکتر بر روی صفحه‌ای که در حال مشاهده آن هستید، ظاهر می‌شود و در حالی که این صفحه روشن است صفحه اصلی سایت در پس زمینه به حالت تیره در می‌آید. لایت باکس یکی از پر‌مصرف‌ترین انواع پاپ آپ است.

انتخاب بهترین پاپ آپ به عواملی بسیاری چون اهداف شما، بازاریابی شما، طراحی سایت و هدف راه‌اندازی پاپ آپ بستگی دارد. کاربران در حالت پیش فرض علاقه‌ای به پاپ آپ ندارند پس باید تمام سعی‌تان را به کار بگیرید، تا توجه آنها را به خوبی جلب کنید و در جهت دستیابی به اهداف‌تان قدم بردارید.

تمام مزایا و معایب پاپ آپ را در نظر بگیرید و با دیدی باز و اهدافی روشن وارد عمل شوید. از آزمون و خطا هراسی نداشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

منبع: نوین مارکتینگ

بیشتر بخوانید: 

دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته     دوربین مداربسته اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین های مداربسته امروز به یکی از ارکان مهم زندگی شهری و امنیت در شهرهای بزرگ تبدیل شده است. استفاده گسترده از دوربین ها ی مداربسته در اماکن عمومی، کنترل ترافیک، بیمارستان ها و دیگر اماکن دولتی و حتی استفاده از این وسیله در اماکن خصوصی تر مانند ساختمان ها باعث شده است که صنعت سیستم های نظارتی و حفاظتی به یک صنعت پر رونق در دنیا تبدیل شود. در این مقاله به بهترین برندهای سازنده دوربین مداربسته که در بازار ایران فعال هستند می پردازیم.

هایک ویژن

برند هایک ویژن (HikVision)، بزرگترین تولیدکننده‌ی دوربین‌های امنیتی در سراسر جهان است. این کمپانی در سال 2001 در شهر هانگژوی چین تاسیس شده است و با داشتن بیش از 26 هزار نیروی کار و در اختیار گرفتن بیش از 20 درصد از بازار دوربین‌های مداربسته در سال 2020 توانسته است خود را به عنوان یکی از بهترین برندهای این حوزه به اثبات برساند. محصولات هایک ویژن از لنزهای با کیفیت بالا و قابلیت NVR و HD استفاده می‌کنند. از قابلیت‌های فراوان دوربین‌های هایک ویژن می‌توان به تشخیص حرکت و تشخیص چهره اشاره کرد. به کمک آن می‌توان با شناخت عوامل تهدیدآمیز از هرگونه تهدید و ناامنی جلوگیری کرد. همچنین داشتن قیمت مناسب در برابر کیفیت بالا، از عوامل دیگری است که باعث محبوبیت این برند شده است.

هم اکنون هایک ویژن پرفروش‌ترین برند در بازار ایران است. از محصولات هایک ویژن در پروژه‌های بسیار بزرگ و متعددی در سرتاسر کشورهای جهان استفاده شده است. از جمله مهم‌ترین این کشورها علاوه بر چین می‌توان به ایالات متحده‌ی آمریکا، برزیل، انگلستان، گرجستان، فیلیپین، کره‌جنوبی، سنگاپور و آفریقای جنوبی اشاره کرد که بسیاری از دوربین‌های شهری، مراکز بزرگ تجاری، سیستم حمل و نقل و قطار شهری را از محصولات هایک ویژن انتخاب کرده‌اند. در ایران نیز در بسیاری از پروژه‌های مهم و کلان همچون فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، خطوط متروی شهر تهران و دوربین های نظارت شهری و فروشگاه‌ها و بانک‌های بزرگ در بسیاری از شهرها از محصولات هایک ویژن استفاده شده است.

در حال حاضر شرکت شبکه گستر مهر تجارت نمایندگی اصلی برند هایک ویژن در ایران است. ما در شرکت مهر تجارت مفتخریم که با اتکا به تجربیات چند ده ساله پرسنل متخصصمان از صفرتا صد پروژه های مختلف در زمینه نظارت تصویری، نصب دوربین هایک ویژن ، پشتیبانی و نظارت بر سیستم های نظارتی را در کمترین زمان ممکن و با هزینه های مقرون به صرفه برای شما عزیزان انجام دهیم.

هایلوک

برند هایلوک (Hilook) از زیرمجموعه‌های برند هایک ویژن است. بنابراین اگر هایک ویژن بهترین دوربین مدار بسته در ایران شناخته شود هایلوک نیز در این دسته بندی جای خواهد گرفت. این برند به تازگی و در سال 2018 با هدف تولید دوربین‌های اقتصادی و مقرون به صرفه، معرفی شد. بنابراین مهم‌ترین ویژگی دوربین‌های هایلوک، قیمت مناسب آن‌هاست. این دوربین ها که به پشتوانه‌ی قیمت اقتصادی، نصب و راه‌اندازی آسان و ظاهر مناسب توانسته‌اند به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کنند، برای پروژه‌های کوچکتر و استفاده در کاربردهای درون منزل و محل کار مناسب‌تر بوده و برای پروژه‌های کلان استفاده نمی‌شوند. از آنجایی که هایلوک زیرمجموعه‌ی شرکت مادر (هایک ویژن) بوده، محصولات هایلوک را می‌توان از نمایندگی‌های هایک ویژن تهیه کرد.

تی‌وی‌تی

برند تی‌وی‌تی (TVT) برندی نسبتاً جدید و محصول کشور چین است. این برند در سال 2004 در شهر شنزن شروع به فعالیت کرده و با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول در حال رشد و پیدا کردن جایگاه خود در بازار بیش از صد و بیست کشور جهان از جمله ایران است. محصولات این برند اگرچه سهم قابل توجهی از بازار دنیا را به خود اختصاص نداده‌اند، اما به نسبت سایر دوربین‌های موجود در بازار جدیدتر بوده و به دلیل داشتن قیمت مناسب، می‌توانند در کاربری های مختلف جایگزین محصولات برندهای دیگر شوند. از قابلیت‌های مختلف محصولات TVT میتوان به تشخیص دما، تشخیص آتش، تشخیص حرکت و ورود افراد و همچنین اندازه‌گیری درجه‌ی حرارت بدن افراد با دقت بالا اشاره کرد. محصولات TVT در ایران به تازگی در حال توسعه بوده و به سادگی و با قیمت مناسب، قابل تهیه‌اند.

داهوآ

برند داهوآ (Dahua) که در سال 2001 و در چین شروع به کار کرد، از بزرگ‌ترین برند‌های تولیدکننده‌ی دوربین‌های مداربسته در جهان است. در سال‌های اخیر داهوآ با رشد مداومی که داشته توانسته به رتبه دوم پرفروش‌ترین دوربین‌های امنیتی در جهان برسد. محصولات این برند با ارائه‌ی گارانتی پنج ساله و تنوع و کاربری بالا توانسته‌اند در رقابت با محصولات بسیاری از رقبای معروف، سهم بزرگتریی از بازار را به خود اختصاص دهند. داهوآ امروزه بیش از شانزده هزار نیروی کار داشته و در 180 کشور جهان محصولات خود را عرضه می‌کند. از جمله دلایل موفقیت این کمپانی اختصاص مقداری از درآمد خود به پژوهشگران و مهندسین برای بروزرسانی بهتر و سریعتر تکنولوژی است. بیش از شش هزار کارشناس در داهوآ روی موضوعات مختلف پژوهشی فعالیت کرده و تا سال 2016 بیش از 800 مورد ثبت اختراع توسط این برند انجام شده است. قیمت محصولات داهوآ با توجه به امکانات منحصر به فرد آن، به نسبت سایر محصولات تولید کشور چین، مقداری بالاتر است.

نکته پایانی

در یکی دوسال اخیر برند هایک ویژن از دیگر برندهای فعال دربازار ایران به شدت پیشی گرفته است و بازار ایران اقبال بیشتری به این برند در دو سال گذشته نشان داده است. این موضوع به دلیل قیمت ارزان تر و کیفیت بالاتر این دوربین ها نسبت به رقبایشان است. شرکت مهرتجارت با توسعه نام هایک ویژن تهران باعث شده است که عموم مردم بهتر این دوربین را بشناسند و در نتیجه شاهد رونق بازار این دوربین ها د رسالهای اخیر بوده ایم.

بیشتر بخوانید:

https://seowebmaster.vistablog.ir/

https://webonline.vistablog.ir/

http://online-tejarat.vistablog.ir/

http://tejarat-farda.vistablog.ir/

http://webinja.vistablog.ir/

http://webkaran.vistablog.ir/

http://webpardaz.vistablog.ir/



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

آگاهی از برند اولین مرحله آشنایی یک مخاطب با برند شماست. اما مهم است بدانید آگاهی از برند چیست و چطور به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند؟
این روزها بیش‌تر شرکت‌ها به دنبال فروش بیش‌تر محصولات و خدمات‌شان هستند، روش‌های زیادی هم وجود دارد تا شما بتوانید فروش سازمان یا کسب‌وکارتان را افزایش دهید. در سال‌های قبل کسب‌وکارها برای حفظ ارتباط بین مشتری و خودشان یک کارت ویزیت به هر مشتری می‌دادند یا شماره و آدرس مغازه را روی پلاستیک چاپ می‌کردند. از طرفی برای این که بتوانند ارتباط خودشان با مشتری را هم حفظ کنند به روش‌های مختلفی یک شماره تلفن از مشتری می‌گرفتند اما حالا که سهم زیادی از فروش به صورت آنلاین شده است چطور؟ آیا هنوز هم گرفتن یک سرنخ از مشتری امکان‌پذیر است و اگر امکان‌پذیر است آیا فایده‌ای هم دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم و آگاهی از برند را به شکل کاملی بررسی کنیم.

آگاهی از برند (brand awarness) چیست؟

قطعا برای شما هم پیش آمده است که به یک سوپرمارکت می‌روید و از فروشنده می‌خواهید تا یک بستنی از برند X به شما بدهد، این بدین خاطر است که شما آگاهی مناسبی از آن برند X دارید و مطمئن هستید که اجناس این برند از کیفیت معقولی برخوردار هستند. اگر محصولات و خدمات شما برای مشتری شناخته شده باشد احتمال فروش شما بیش‌تر می‌شود.
اگر به برخی محصولات بازار دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها در طی چند ده سال اخیر بسته بندی یکسانی داشته‌اند و همین امر یکی از مواردی است که باعث می‌شود مشتری در هر بار خرید با دیدن آن بسته‌ بندی به سراغ انتخاب آن برود چرا که از کیفیت محصول اطمینان دارد (بسته بندی بیسکوییت ترد، سس دلپذیر، بستنی‌های میهن، سویای سبحان، شیر پگاه از جمله این موارد هستند). از دیگر مثال‌های این موضوع می‌توان به شرکت‌های «تاید» یا «پفک» اشاره کرد که محصولات این شرکت‌ها اینقدر بین مردم محبوب شدند که (برای مثال) مشتری‌ها در هنگام خرید از فروشگاه نمی‌گویند یک پودر شست‌وشو، بلکه می گویند یک تاید!
در حقیقت آگاهی درست از برند باعث می‌شود مشتری یک سرنخ از آن شرکت در ذهن داشته باشد و برای خرید مجدد به دنبال همان سرنخ برود. این سرنخ می‌تواند اسم آن محصول باشد یا حتی تصویر بسته‌بندی محصول. اگر مبانی آگاهی از برند به شکل اصولی در سازمان پیاده سازی شود می‌توان مطمئن بود که این برند یک مزیت رقابتی بسیار هوشمندانه به دست می‌آورد که به سادگی قابل کپی کردن توسط رقبا نیست.
بیشتر بخوانید: اهمیت سرنخ یا لید (lead) در بازاریابی
«آگاهی از برند یک گام بالاتر از شناخت برند قرار می‌گیرد و مشتری با شنیدن نام آن برند تمامی احساسات برند و حتی محصولات برند را به خاطر می‌آورد که این موضوع می‌تواند نمونه بارز اعتمادسازی بین مشتریان باشد».

اهمیت آگاهی از برند برای کسب و کارها

اهمیت آگاهی از برند برای کسب و کارها

همان طور که در قسمت‌های بالا اشاره شد آگاهی از برند در بسیاری از موارد می‌تواند تضمینی برای فروش بالای خدمات و محصولات سازمان شما باشد اما حقیقت این است که فروش بالا تنها اهمیت آگاهی از برند نیست و موارد دیگری هم وجود دارد که آگاهی از برند را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها الزامی می‌کند. در ادامه مطلب مهم‌ترین مزایای آگاهی از برند را ذکر کرده‌ایم.

  • برندسازی قدرتمند
  • اعتماد مشتری به سایر محصولات و خدمات سازمان
  • ایجاد یک اعتبار بالا در بازار مورد نظر
  • اعتمادسازی بین مشتریان و کمک به وفادارسازی مشتری
  • ایجاد تمایز نسبت به رقبا

انواع آگاهی برند

بسیاری از برندها تحقیقات زیادی انجام می‌دهند تا متوجه شوند که چه تعدادی از مخاطبان و کاربران با برند آن‌ها آشنایی دارند. این کار کمک می‌کند تا متوجه شوید که چند درصد از بازارا هدف برند شما را می‌شناسند. آگاهی از برند ۲ مدل مختلف دارد که در ادامه این ۲ مدل را بررسی می‌کنیم:

  • تشخیص برند: تشخیص برند بیش‌تر در حوزه کالاهای زود مصرف یا همان FMCG کاربرد دارد اما به این معنا نیست که دیگر کسب‌وکارها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. در نوع تشخیص برند کاربر باید بتواند برند شما را در بین سایر برندهای موجود شناسایی کند. برای مثال وقتی در یک فروشگاه زنجیره یک ردیف شامل چندین برند پنیر وجود دارد و کاربر به صورت مستقیم به سراغ یکی از برندهای پنیر می‌رود و آن را انتخاب می‌کند به این معنا است که این شخص قادر به تشخیص برند است.
  • به‌یاد‌آوری برند: یادآوری برند به معنای اندازه گیری توانایی مشتری در به یاد آوردن اسم برند است بدون اینکه لیست محصولات یا برندهای مرتبط در اختیار او قرار گیرد. در این نوع از آگاهی برند مشخص می‌شود که چه مقدار از کاربران قادرند برند شما را به یاد بیاورند و در ادامه محصولات و حوزه مورد فعالیت شما را ذکر کنند.

مدل‌های آگاهی برند

آگاهی از برند مدل‌های مختلفی دارد که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید با این مدل‌ها آشنایی داشته باشید. آشنایی با مدل‌های مختلف آگاهی از برند کمک می‌کند تا بتوانید در زمانی سریع‌تر بر این موضوع مسلط شوید. برای این که بتوانید یک مشتری را به خرید مجدد از برند برسانید ۳ مرحله وجود دارد این این مراحل تحت عنوان مدل‌های مختلف آگاهی از برند در ادامه ذکر شده است:

  • شناخت: در این مرحله برند یک محصول یا یکی از خدمات خود را برای ایجاد آگاهی از برند مشخص می‌کنید و برنامه‌های لازم را تدوین می‌کنید.
  • اثر: در مرحله اثر مشتری تحت تاثیر محصول یا خدمت باکیفیت قرار می‌گیرد و به محصول یا خدمت شما علاقه‌مند می‌شود. در این مرحله امکان دارد محصول یا خدمت شما را به دیگران هم معرفی کند.
  • رغبت: در این نوع از آگاهی برند که آخرین مرحله هم هست مشتری (کاربر) در بیش‌ترین میزان رضایت قرار دارد و در این قسمت است که خرید مجدد از شما انجام می‌گیرد.

استراتژی های آگاهی از برند

آگاهی از برند هم مانند هر روش بازاریابی دیگر استراتژی‌های خاص خود را دارد تا شما بتوانید در مسیر پیاده سازی آن موفق شوید. بسته به نوع اهداف شرکت استراتژی‌های مختلفی اتخاذ می‌شود، به عبارت دیگر هر شرکتی که بخواهد آگاهی از برند را پیاده‌سازی کند باید استراتژی‌های مختلف را بررسی کند و از بین آن‌ها مناسب‌ترین را انتخاب کند تا با کمترین هزینه و زمان به نتیجه دلخواه خود برسد. در ادامه این قسمت چند مورد از پرکاربردترین استراتژی‌های آگاهی از برند را معرفی می‌کنیم.

  • برگزاری مسابقات مختلف در فضاهای آنلاین و آفلاین
  • داستان سرایی برند
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از اینفلوئنسرها
  • اسپانسرینگ مراسمات، جشنواره‌ها، پادکست‌ها و رویدادهای تخصصی
  • خرید رایگان در ازای معرفی یک مشتری
  • تولید محتوای کاربردی و کاربرپسند برای کاربر

روش‌های ایجاد آگاهی برند

روش‌های ایجاد آگاهی از برند بسیار متوع است و دست شما برای ایجاد آگاهی برند کاملا باز است اما شما باید سراغ روشی بروید که در کمترین زمان و باکمترین هزینه شما را به مقصد می‌رساند. در ادامه مهم‌ترین روش‌های ایجاد آگاهی از برند را ذکر کرده‌ایم:

  • استفاده از اینفلوئنسرها برای معرفی و تایید کیفیت خدمات و محصولات
  • پشتیبانی و اسپانسر شدن در رویدادها
  • تبلیغ و رپورتاژ در سایت‌های مرتبط
  • تبلیغات در سطح آنلاین و آفلاین
  • فعالیت مستمر در فضای مجازی

جمع بندی

اگر بتوانید آگاهی از برند را در کسب و کارتان ایجاد کنید می‌توانید مطمئن باشید که نسبت به رقبا مزیت‌ بزرگی به دست آورید و مزیت رقابتی ایجاد کنید. پیاده سازی آگاهی از برند شاید هزینه‌بر و زمان‌بر باشد اما باید دقت داشته باشید که این موضوع طی یک ماه یا یک سال اتفاق نمی‌افتد اما رفته رفته خدمت یا محصول شما یک سرگردن نسبت به رقبا بالاتر می‌ایستد. قبل از پیاده سازی آگاهی از برند بهتر است روش‌های مختلف اجرا کردن آن را بررسی کنید و بهینه‌ترین گزینه(ها) ممکن را انتخاب کنید.

https://tejarat-online.blogsazan.com/

https://bazar-online.blogsazan.com/

https://web24.blogsazan.com/

https://webdaran-digital.blogsazan.com/

https://marketing-web.blogsazan.com/

https://bazar-market.blogsazan.com/

https://tejarat-farda.blogsazan.com/

https://tejarat-digital.blogsazan.com/

https://seoweb24.blogsazan.com/

https://webinja.blogsazan.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

هر تعاملی که مخاطبان با شما داشته باشند، به نوعی یک تجربه به‌شمار می‌رود. اگر به‌دنبال رقم‌زدن بهترین تجربه‌ها هستید تا بهترین تصویر در ذهن مخاطبان شکل بگیرد، بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing می‌توانید قوی‌ترین ابزار شما باشد. بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing به شما کمک می‌کند دید بهتری را نسبت به برندتان گسترش دهید و تاثیر بهتری روی مخاطبانتان بگذارید.
نتایج تحقیقات نشان داده که ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان رویدادها، فیلم‌های آن رویداد را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. فرض کنید حدود نصف میهمانانتان بخواهند فیلم کسل‌کننده و بی محتوای رویداد شرکت یا برند شما را در فضای مجازی پخش کنند، آن وقت چه می‌شود؟
حالا در مقابل فرض کنید به رویدادی تجاری رفته‌اید و در آن همگی با هم یک بازی کامپیوتری را انجام داده‌اید و لباس‌های شخصیت‌های آن بازی را پوشیده‌اید. به نظرتان اگر در این حالت فیلم برندتان پخش شود، دیگران در مورد کسب‌وکارتان چه فکری می‌کنند؟ چه تاثیری روی ذهن مخاطب خواهید گذاشت؟
یا اگر بتوانید فیلمی جذاب برای شرکت‌کنندگان نمایش دهید و آن‌ها را دعوت به مشارکت و نظر دادن بکنید چه اتفاقی می‌افتد؟
قطعا هیچ یک از ما دوست نداریم در رویدادی شرکت کنیم که کسل‌کننده است و در تمام مدت برگزاری آن خوابمان برده باشد. با به کارگیری بازاریابی تجربی می‌توانید این حس را برای شرکت‌کنندگان القا کنید که برندی ارزشمند هستید و همیشه در خاطرشان بمانید.

تعریف بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing

روزانه با چه تعداد تبلیغ روبرو می‌شوید؟ چند بیلبورد می‌بینید؟ کدام‌یک از آن‌ها بعد از مدت‌ها در ذهنتان باقی مانده است؟ کدام‌یک را بهتر به خاطر می‌آورید؟ احتمالا تعداد زیادی از آن‌ها در خاطرتان نمانده است.
بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing نوعی استراتژی بازاریابی است که در آن با ایجاد تجربیات واقعی زندگی، مشتریان را جذب و علاقمند می‌کنند. تاکید این نوع بازاریابی روی این مسئله است که مشتری بتواند برند را تجربه کند و از این تجربه خاطره خوش و ماندگاری در ذهنش ثبت شود. خاطره‌ای که حتی مدت‌ها بعد نیز بتواند آن را به یاد بیاورد.
برای مثال کارخانه نوشابه انرژی‌زای EnergyX را در نظر بگیرید. این برند معروف برای این‌که مشتریان را وادار به تجربه نوشیدن این انرژی بکند، بعد از هر مسابقه ورزشی، با کامیونی چند رنگ و درخشان جلوی درب خروجی ظاهر می‌شد و به طور رایگان نوشابه‌های خود را بین تماشاچیان پخش می‌کرد. در همین حین کارت تخفیف هم برای خریدهای بعدی مشتریان بالقوه بینشان پخش می‌کرد. بدین ترتیب مشتریان به خریدهای بعدی ترغیب می‌شدند و این خاطره را به همراه تجربه‌ای یه‌یادماندنی و خوش در ذهنشان مرور می‌کردند.
در این مقاله برایتان خواهیم گفت که چگونه استراتژی مناسبی برای این‌کار تدوین کنید و چرا اصلا باید از بازاریابی تجربی استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing

بازاریابی تجربی باعث می‌شود تمام مخاطبان شما، رویدادهایتان را شرکت کنند و به آن‌ها علاقه‌مند باشند. اما نه صرفا به این دلیل که این رویدادها زنده برگزار می‌شوند. برای این‌که بتوانید مخاطبان خود را به رویدادها و تبلغ‌هایتان جذب و علاقمند کنید، باید استراتژی بازاریابی تجربی صحیحی داشته باشید. با کمک تدوین استراتژی بازاریابی، به برندتان جان و زندگی ببخشید.

استراتژی بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing

با اعمال این ۱۰ قدم، استراتژی بازاریابی تجربی کسب‌وکارتان را تدوین کنید.
قدم اول: مخاطبتان را بشناسید
بسیاری از کسب‌وکارها آن‌قدر درگیر برنامه‌ریزی بقیه قسمت‌ها می‌شوند که فراموش می‌کنند باید پیش از هر چیز مشخص کنند که می‌خواهند به چه کسانی خدمت ارائه کنند و چه کسانی باید درباره این برند بیشتر بدانند. برای شناخت هر چه بهتر مخاطبتان سعی کنید بیشتر با بخش فروش و مدیران حسابداری وقت بگذرانید و از آن‌ها بخواهید اطلاعات عمیق‌تری از خریدارانتان به شما ارائه دهند.
قدم دوم: پیامی واضح و متناسب با برندتان داشته باشید
برای این‌که در مراحل مختلف بازاریابی تجربی موفق باشید باید پیامی مناسب داشته باشید و بتوانید از طریق آن بهتر با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید.
درباره پیامی که می‌خواهید بدهید خوب فکر کنید، مطمئن شوید پیامتان با تصویری که می‌خواهید از برند بر جا بگذارید هماهنگ است و به طور کامل نیز واضح است.
قدم سوم: چیزی مفید ارائه دهید
موفق‌ترین کمپین‌ها آن‌هایی بوده‌اند که به مخاطب چیزی را آموزش داده‌اند یا چیزی مفید در اختیارشان گذاشته‌اند.
سعی کنید به جای فروختن محصولاتتان در کمپینی که برگزار می‌کنید، ارزشی والا را به مخاطب ارائه کنید.
قدم چهارم: از واقعیت افزوده استفاده کنید
اگر واقعیت‌های فضای آنلاین را بتوانید وارد دنیای آفلاین خود بکنید، در واثع توانسته‌اید از واقعیت افزوده استفاده کنید. اگر مخاطبان در رویدادهای شما بگویند: «وای! چقدر باحال!» و در عین حال بتوانند بعدها آن اتفاق جالب را به یاد بیاورند موفق شده‌اید که اثری ماندگار در ذهنشان خلق کنید.
قدم پنجم: شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPI خود را مشخص کنید
پس از برگزاری کمپین باید بدانید که تا چه میزان موفق بوده‌اید. برای اندازه‌گیری این موفقیت لازم است که از پیش شاخص‌هایی تعیین کرده باشید.
قدم ششم: سعی کنید سرگرم‌کننده باشید
شما باید کاری کنید که پیام برندتان پخش شود. پخش شدن و همه‌گیر شدن کار بازاریابی است. در تدوین استراتژی بازاریابی تجربی برندتان حتما موقعیتی برای خلق سرگرمی و تفریح قرار دهد چرا که سرگرمی‌ها خاصیت ویروسی دارند و به سرعت پخش می‌شوند.
زمانی‌که بتوانید نظر مخاطبتان را با سرگرمی جلب کنید می‌توانید تصمیم بگیرید که به آن‌ها چیزی بفروشید یا نه.
قدم هفتم: زودتر از موعد برنامه‌ریزی را شروع کنید
اگر برنامه‌ریزی برای کمپین تبلیغاتی‌تان را به تعویق بیاندازید احتمالا دچار مشکل خواهید شد. همیشه برای لحظات آخر بار زیادی از کار به وجود می‌آید و نداشتن برنامه‌ریزی و ایجاد تغییرات لحظه آخری برایتان هزینه زیادی خواهد داشت.
قدم هشتم: به طور کامل تحقیق کنید
درباره نیازها و وسایلی که باید تهیه کنید حتما به طور کامل تحقیق کنید. داستان‌های دیگر کمپین‌های موفق بازاریابی دیجیتال را بخوانید و از آن‌ها سرمشق بگیرید.
قدم نهم: رویدادتان را بازاریابی و تبلیغ کنید
از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی کمپین تان استفاده کنید چرا که امروزه شبکه‌های اجتماعی به ابزاری قدرتمند برای تبلیغ و بازاریابی برندها تبدیل شده‌اند.
قدم دهم: از محتوای UGC یا تولید ‌شده توسط کاربر استفاده کنید
اگر مخاطب برندتان را تشویق کنید که در شبکه‌های اجتماعی، بلاگ یا دیگر مکان‌ها درباره شما بگوید، بنویسد یا عکس و فیلم منتشر کند، موفق شده‌اید اعتباری باورنکردنی برای خودتان رقم بزنید.
فراموش نکنید که بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing این روزها باعث تغییرات شگرفی در روند بازاریابی شده است. پس تا دیر نشده، استراتژی بازاریابی تجربی برندتان را تدوین و طراحی کنید.

دلیل اهمیت بازاریابی تجربی

دلیل اهمیت بازاریابی تجربی

هر زمانی‌که بتوانید مخاطب برندتان را خوشحال کنید، منفعتی به کسب‌وکارتان بخشیده‌اید. بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing به شما کمک می‌کند به مخاطبانتان احساس بهتری بدهید. همین احساس بهتر باعث ایجاد وفاداری به برند می‌شود.
مهم‌ترین منفعتی که در مسیر بازاریابی تجربی نصیب برند می‌شود، تبلیغ دهان به دهان است. زمانی‌که بتوانید مشتری خودتان را خوشحال کنید آن‌ها هم به دیگران این خوشحالی را سرایت می‌دهند و از شما تعریف می‌کنند.
بر اساس نتایج تحقیقات نشریه فوربس، بازاریابی تجربی باعث ایجاد ارتباط پایدار بین مشتری و برند می‌شود. هم‌چنین شما از این طریق قادر خواهید بود اطلاعات زنده و صحیح‌تری را از مصرف‌کنندگان خدمات یا محصولاتتان به دست آورید.
از مهم‌ترین دلایل اهمیت بازاریابی تجربی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بسیار موثر است و می‌توان از آن نتایج دقیقی استخراج کرد.
  • با استفاده از روش‌های غیر سنتی باعث ایجاد آگاهی بخشی از برند می‌شود.
  • باعث تعامل و افزایش شبکه‌سازی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.
  • خاطراتی ماندگار در ذهن مخاطب حک می‌کند.
  • با کمک این نوع بازاریابی توجه رسانه‌ها به برند شما جلب می‌شود.

مقایسه بازاریابی تجربی و بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی در واقع همان تبلیغ و ترفیعی است که با بازاریابی همراه می‌شود. به طور معمول بیلبوردها، بروشورهای تبلیغی و تبلیغات رادیو و تلویزیون از انواع بازاریابی سنتی محسوب می‌شوند. با استفاده از این روش‌های بازاریابی سنتی می‌توان نام و هدف برند را به معرض دید عموم گذاشت اما باید دقت کرد که جذب مخاطبان خاص از طریق بازاریابی سنتی امری بسیار سخت خواهد بود.
بازاریابی تجربی همان‌طور که از نامش پیداست بر تجربیات و عواطف و احساسات مشتریان تاثیر می‌گذارد. به کمک بازاریابی تجربی می‌توان احساس خوبی نسبت به محصول یا خدمات کسب‌وکار در مشتریان ایجاد کرد.
اگر بخواهیم تفاوت بازاریابی تجربی و سنتی را بگوییم باید مثال فلاسفه جدید و قدیم را بزنیم. دعوایی که همیشه بین این فیلسوفان بر سر درستی یا نادرستی سخنانشان است، مانند دعوای استفاده از بازاریابی سنتی یا تجربی است.
بازاریابی سنتی تاکید خود را بر امکانات کاربرد و فواید اصلی محصول یا خدمات قرار می‌دهد در حالی‌که بازاریابی تجربی تاکیدش بر ایجاد محرکی برای خلق تجربیات مفید از برند برای مصرف‌کننده است.
بازاریابی سنتی رقابت را بر سر گروهی از محصولات یا خدمات خاص می‌بیند در حالی‌که بازاریابی تجربی رقابت را در فهم مخاطب و توزیع محصول بهتر برای ایجاد تجربه عمیق‌تر برای مصرف‌کننده می‌داند.
بازاریابی سنتی، مخاطبان را افرادی می‌داند که بسیار منطقی هستند در حالی‌که بازاریابی تجربی مخاطبان برند را افراد منطقی و احساسی می‌داند.
حقیقت این است که برندها و شرکت‌های موفق از دیرباز هر دو نوع بازاریابی را برای پیش‌برد هدف‌هایشان به کار می‌برده‌اند. از آن‌جایی که همیشه شرکت‌ها می‌خواهند هزینه‌هایشان را پایین نگه دارند، بازاریابی تجربی گزینه خوبی است برای این‌که بتوانند نتایج بهتری بگیرند.
مثلا شرکت‌ها می‌توانند به جای تبلیغ در یک روزنامه برای عموم افراد، همان هزینه را برای تبلیغی بکنند که گروه خاصی از مشتریان بالقوه را در بر می‌گیرد و نتیجه بهتری هم دارد.

پتانسیل بازاریابی تجربی برای وایرال شدن

قصدتان این است که از طریق شبکه‌های اجتماعی وایرال شوید؟ قطعا دوست دارید نام برندتان بر سر زبان‌ها بیفتد. بهترین راه حل برای وایرال شدن استفاده از بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing است.
اگر موفق شوید این نوع بازاریابی را به درستی انجام دهید و تجربه مخاطبانتان را به خوبی بهبود بخشید و خاطره‌ای ماندگار در ذهنشان ثبت کنید، آن‌ها نیز با اشتراک‌گذاری همین تجربه هیجان انگیزی که کسب کرده‌اند باعث وایرال شدن شما می‌شوند. اینفلوئنسرها، بلاگرها ودیگر فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز با دیدن وایرال شدن موضوعی و برای مشارکت در این بحث جمعی به کمک شما می‌آیند و بیشتر و بیشتر به وایرال شدنتان کمک می‌کنند.

محاسبه ROI در بازاریابی تجربی

ROI یا Return on Investment اصطلاحی است که برای اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه استفاده می‌شود. برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه یا ROI باید اهدافی را از پیش برای خودتان تنظیم و مشخص کرده باشید. پس پیش از شروع به کار حتما زمانی را برای مشخص کردن اهدافتان اختصاص دهید که در نتیجه آن بتوانید میزان موفقیت کمپین را اندازه‌گیری کنید. معمولا این اهداف میزان تعامل با شبکه‌های اجتماعی یا میزان فروش و درگیری احساسی با برند هستند.
برای این‌که بتوانید اطلاعات این‌چینی را ذخیره و اندازه‌گیری کنید می‌توانید یک کانتر در ورودی رویدادتان قرار دهید و از افراد بخواهید ایمیل یا نشانی شبکه‌های اجتماعی خود را به شما بدهند.
برای اندازه‌گیری میزان درگیری احساسی با برند نیز می‌توانید کارهایی انجام دهید. شاید در ابتدا به نظرتان بیاید این کار خیلی ملموس نیست اما با انجام این کارها می‌توانید میزان این هدف را نیز بسنجید:

  • پیش از معرفی محصول و به بازار دادن آن از مصرف‌کنندگان و مشتریان نظرسنجی کنید و سپس بعد از برگزاری رویداد مجددا نظرسنجی را انجام دهید.
  • در حین برگزاری رویداد به اطرافتان توجه کنید. قیافه شرکت‌کنندگان چه شکلی است؟ می‌خندند یا حوصله‌شان سر رفته است؟
  • در حین برگزاری کمپین، میزان تعامل با سایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی برند را زیر نظر بگیرید.
  • از ابزارهای مختلف کمک بگیرید و ببینید اینفلوئنسرها، فالوئرها و دیگران در مورد رویدادتان در شبکه‌های اجتماعی چه نظری داده‌اند.

برای اندازه گیری موفقیت از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید میزان موفقیت هشتگ خاص کمپین را زیر نظر بگیرید. هم‌چنین از طریق رهگیری میزان فروش در زمان برگزاری کمپین و مقایسه آن با قبل و بعد می‌توانید بازگشت سرمایه‌تان را اندازه‌گیری کنید.

نمونه های بازاریابی تجربی الهام بخش

کمپین‌های تبلیغاتی زیادی در سراسر دنیا با استفاده از روش بازاریابی تجربی اجرا شده‌اند و موفقیت‌های زیادی هم داشته‌اند. در این‌جا به چند نمونه از این کمپین‌های موفق اشاره می‌کنیم.

  1. Refinery29: 29 اتاق
    Refinery 29 نام برند لایف‌استایل برای بانوان است. در این کمپین با درست کردن ۲۹ اتاق مجزا، تجربه جدیدی را به شرکت‌کنندگان رویداد ارائه می‌دهد. در هر اتاق شرکت‌کنندگان می‌توانند برندی جدید و ساختاری جدید را ببینند. هر اتاق را به کمک شریکان تجاری ساخته‌اند و با شخصیت‌های متفاوتی از بازیگران و خوانندگان گرفته تا شخصیت‌های بزرگ تزئین می‌کنند.
  2. Red Bull: استراتوس
    احتمالا اگر ۱۴ اکتبر ۲۰۱۲ در یوتیوب آنلاین بوده‌اید، در جمع ۸ میلیون نفری قرار داشته‌اید که در آن روز بیشترین ترافیک تماشای ویدئو استریم را تشکیل داده‌اند. ردبول در آن روز با به ثبت رساندن رکورد جهانی بیشترین پرش از ارتفاع و نمایش آن به صورت آنلاین بسیار سر زبان‌ها افتاد.
    در این رویداد هیجان‌انگیز فلیکس بومگارتنر از ارتفاع ۱۲۸ هزار پایی یعنی ۲۴ مایل دورتر از سطح زمین و از یک محفظه موشک مانند خود را به پایین پرتاب کرد.
    ردبول نیز ازتمام صحنه‌های این اتفاق بزرگ به صورت زنده در یوتیوب فیلم‌برداری کرد و آن را به نمایش گذاشت.
  3. Volkswagen: پله‌های پیانویی
    حتما بالا رفتن از پله‌های مترو برای شما هم کاری طاقت‌فرسا و دشوار است. وولکس‌واگن در سال ۲۰۱۹ ابتکاری به خرج داد و مسیر یکی از این پله‌ها را برای مسافران مترو خوشایند کرد، به طوری‌که ۶۶ درصد افراد ترجیح می‌دادند از پله‌ها بالا بروند تا پله برقی!
    وولکس واگن با قرار دادن لایه‌ای صوتی روی هر پله، فضایی شبیه به پیانو را ایجاد کرد. افراد با قدم گذاشتن روی هر پله صدایی از نت‌های پیانو را می‌شنیدند و برای ادامه مسیرشان سعی می‌کردند آهنگی را با قدم‌هایشان ثبت کنند.
    وولکس‌واگن با ارئه این تجربه خوشایند و سرگرم‌کننده توانست به خوبی از مزایای بازاریابی تجربی بهره‌مند شود.
    جمع‌بندی
    قطعا مثال‌های موفق در این حوزه بسیار زیادند. البته مثال‌های ناموفقی که بدون داشتن برنامه، استراتژی و هدف پیش رفته‌اند هم زیاد هستند. برای این‌که نتایج درستی از بازاریابی تجربی بگیرید لازم است کمی وقت بگذارید. بهترین راه برای درگیر کردن و برقراری ارتباط با مخاطبتان را پیدا کنید و با برنامه پیش بروید. مطمئن باشید که اگر برنامه خود را کامل و صحیح انجام دهید، نتیجه درستی را هم از مردم و مخاطب برندتان دریافت خواهید کرد.

منابع:

https://tejarat-online.blogiran.net/

https://digital-marketing.blogiran.net/

https://web24.blogiran.net/

https://web-oline.blogiran.net/

https://tejarat-farda.blogiran.net/

https://digimarket.blogiran.net/

https://online24.blogiran.net/

https://webkaran.blogiran.net/

https://webinja.blogiran.net/

https://market-bazar.blogiran.net/



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()