نوشته شده توسط : جعفر

چگونه یک دوربین مدار بسته HD را به تلویزیون متصل نماییم

چگونه یک دوربین مدار بسته HD را به تلویزیون متصل نماییمچگونه یک دوربین مدار بسته HD را به تلویزیون متصل نماییم؟

ممکن است این پرسش برایمان پیش بیاید که چگونه می توان تصاویر زنده ی دوربین های مدار بسته HD را بدون نیاز به دستگاه NVR و DVR در تلویزیون مشاهده نمود.

این سوال برای اشخاصی که نیازی به ضبط تصاویر ندارند بیشتر رخ می دهد. اشخاصی که صرفا نیاز به یک نمایش ویدئویی از دوربین مدار بسته دارند. در این آموزش می خواهیم به بحث و بررسی نحوه نمایش تصاویر دوربین مدار بسته HD در تلویزیون از طریق HDMI بپردازیم. بخاطر داشته باشید اشاره ای این مقاله به دوربین های HD تحت بستر کواکسیال (دوربین مدار بسته AHD) می باشد.

برای نمایش تصاویر دوربین مدار بسته در تلویزیون از طریق HDMI با دو چالش مواجه هستیم. همواره می توان با تکنیک هایی کوچک چالش های بزرگی را مرتفع نمود. در این مقاله با یک راه حل کوچک مشکل چالشی بزرگ حل شد.

دوربین های HD از کانکتورهای BNC و کابل کواکسیال برای ارسال ویدئو استفاده می نمایند. اغلب دوربین های HD از استاندارد هایی مانند HD – SDI و یا HD – CVI، HD – TVI، AHD (دوربین مدار بسته ۴in1) بهره می برند.

به دو دلیل ذکر شده شما نمی توانید به سادگی خروجی دوربین مدار بسته را به ورودی HDMI تلویزیون متصل نمایید. شما می توانید با یک مبدل HDMI تصاویر دوربین مدار بسته را در تلویزیون دریافت کنید.

دستگاه مبدل HDMI، دارای ورودی کواکسیال (کابل دوربین مدار بسته) می باشد و باید از دوربین مدار بسته یک سیم به این ورودی متصل گردد و یک کابل HDMI از ورودی HDMI تلویزیون به خروجی HDMI دستگاه مبدل وصل می شود.

 

فشرده سازی H.265 در دوربین مداربسته چیست

فشرده-سازی-H265-در-دوربین-مداربسته-چیست,,

یکی از مشکلات موجود در ارسال، ضبط و ذخیره سازی تصاویر ویدئویی حجم بالای این اطلاعات است که فضای بسیار زیادی از هارد دیسک را اشغال می کند. برای ذخیره سازی تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم از فرمت های ذخیره سازی متفاوتی از جمله MPEG4، H.264، H.265 و... استفاده می گردد. فرمت فشرده سازی H.265 یکی از زیر مجموعه های فرمت MPEG4 است که توسط تیم JCT-VC ابداع گردید. H.265 یا HEVC (HIGH EFFICIENCY VIDEO CODING) یک استاندارد فشرده سازی ویدئویی است که استفاده از آن در کاهش حجم تصاویر ویدئویی دوربین های مداربسته رایج است. استاندارد H.265 در واقع ورژن ارتقا یافته فرمت H.264 است. دوربین های با قابلیت فشرده سازی H.265 می توانند تصاویری با کیفیت بالا ارائه داده بدون آنکه مصرف پهنای باند افزایش یافته و یا اختلالی در عملکرد سایر دستگاه های داخل شبکه رخ دهد.

نحوه فشرده سازی در H.265

نحوه فشرده سازی در H.265 بدین گونه است، شرایطی را در نظر بگیرید در اکثریت قریب به اتفاق فریم ها تغییری رخ نداده است، برای مثال تصویری از فردی را در نظر بگیرید که در یک فریم در حال صحبت کردن است و هیچگونه تغییری در سایر اجزای تصویر و پس زمینه نیز مشاهده نمی گردد و تنها قسمت تغییر یافته، تکان خوردن لب ها و اجزای صورت است. در این حالت اکثر پیکسل های موجود در تصویر به غیر از قسمت صورت تغییری نمی کنند پس به جای کدگذاری مجدد هر پیکسل از هر فریم تنها قسمت تغییر یافته تشخیص و کدگذاری می گردد.
همانطور که میدانیم نرخ BITRATE در دوربین های مدار بسته میزان حجم اطلاعات را مشخص نموده و رابطه مستقیمی نیز با کیفیت تصاویر دارد. مکانیسم فشرده سازی H.265 بدین صورت است که با کاهش نرخ BITRATE حجم تصاویر نیز کاهش می یابد بدون آنکه تغییری در کیفیتشان رخ دهد. اساس استاندارد فشرده سازی تصاویر بر پایه تکنیک جبرانی حرکت یا Motion Compensated Prediction است. بلوک های پیکسلی با ارجاع به فضایی دیگر از همان فریم و یا فریم دیگر کدگذاری می گردند. HEVC می تواند بردارهای حرکتی را با دقت بسیار بیشتری ترسیم کرده و بلوک های پیکسلی را با خطای باقی مانده کمتری کدگذاری کند.

مقایسه H.265 با H.264

مکانیسم فشرده سازی H.265 از چندین نظر پیشرفته تر از H.264 می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
1. توانایی فشرده سازی: H.265 نسبت به H.264 دارای قابلیت فشرده سازی تا ۲ برابر بیشتر در همان سطح کیفیت می باشد.
2. استفاده از پهنای باند: به دلیل اینکه در استاندارد H.265 در صورت تغییرات جزئی در هر فریم بخش کمتری از آن تکرار و باقی بخش ها بدون تغییر به فریم بعدی منتقل می شوند. بدین ترتیب پهنای باند کمتری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که بویژه در استفاده از دوربین های تحت شبکه یا IP بسیار مهم است.
3. تقسیم بندی پیکسل ها: در حالیکه H.264 قابلیت تعریف ماکروبلوک هایی با ابعاد 16*16 پیکسل را دارد اما HEVC می تواند طیف وسیعتری از اندازه های بلوک را تا 64*64 پیکسل توصیف کند. به زبان ساده با توجه به عکس سمت چپ متوجه می شوید در فرمت HH.264 تصویر به 256 پیکسل تقسیم بندی می گردد و در صورت تغییر در هر کدام از پیکسل ها فقط و فقط این تغییرات ذخیره می گردند. اما در تصویر سمت راست با فرمت H.265 تصویر به 4096 پیکسل تقسیم بندی شده و در صورت حرکت یا تغییر در تصویر تغییرات به صورت جزئی تری به فریم بعدی انتقال می یابد در نتیجه حجم اطلاعات انتقالی نیز کاهش می یابند.
4.امکان PLAYBACK تصاویر با سرعت بالا: به دلیل پردازش همزمان بخش های مختلف تصاویر در H.265 PLAYBACK تصاویر با تاخیر کمتری نسبت به روش H.264 انجام می گردد.

 

قیمت پک دوربین مداربسته  دوربین تی وی تی  قیمت دوربین مداربسته     شرکت نصب دوربین مدار بسته     شرکت هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نظارت تصویری یک ابزار امنیتی ارزشمند برای موسسات بهداشت و درمان از هر شکل و اندازه است و به بیماران، پزشکان و کارمندان کمک می کند تا ابتدا در معالجه تمرکز کنند

و نصب دوربین مدار بسته مطب پزشک یکی از ارکان اصلی حفظ امنیت برای مراکز بهداشتی می باشد و این امکان را فراهم می کند که بتوانید در مطب دکتر آرامش داشته باشید زیرا چشمان بیدار دوربین مدار بسته تمام وقایع را ضبط می کند و برای شخص دکتر این مزیت را دارد که بر روی نحوه کار کارکنان خود نظارت داشته باشد.

مزایای دوربین های امنیتی کلینیک

محافظت از بیماران – سوابق پزشکی می توانند برخی از خصوصی ترین اطلاعات را در مورد یک شخص در اختیار داشته باشند و می توانند حاوی اطلاعاتی باشند که می توانند برای سارقان هویت یا سایر طرف های همکار ارزشمند باشند. یک سیستم نظارت تصویری دریک لابی مطب یا اتاق پرونده می تواند به امن بودن سوابق پزشکی و هویت بیماران کمک کند. دوربین های امنیتی کلینیک های درمانی همچنین بیماران را در حالی که منتطر مراجعه به پزشک هستند، ایمن نگه می دارد و به بهبود تجربه کلی آنها کمک می کند.

محافظت از لوازم – یکی از مهمترین قسمت های مراقبت های بهداشتی، داشتن تجهیزات مناسب برای انجام کار است. وسایل پزشکی از موارد ارزان قیمت مانند سواب پنبه گرفته تا تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه های اشعه ایکس یا داروهای پیشرفته است. دوربین های امنیتی موجود در اتاق های کلینیک و بیمارستان می توانند به ایمن نگه داشتن منابع و کارآیی عملیات بهداشت و درمان کمک کنند.

مانیتورینگ از راه دور – پیشرفت های ویدیوی IP و فناوری دیجیتال باعث شده است که بتوانید فیلم های نظارت را از راه دور از هر رایانه، تلفن هوشمند یا لپ تاب و موبایل مشاهده کنید، این امر به شما امکان می دهد تا مراکز بهداشتی و درمانی ۲۴ ساعت در روز محافظت بمانند، زیرا مدیران می توانند با کشیدن یک کابل از راه دور از دوربین ها، فورا به هشدارها پاسخ دهند. در منتیجه نصب دوربین مداربسته ضروری است.

خطرات نظارت بر مراکز بهداشت و درمان

حریم خصوصی – بسیار مهم است که از حریم خصوصی بیماران و پزشکان در هر زمان محافظت شود. سلامت یک فرد از نظر قانونی موضوعی است که فقط می تواند بین بیمار و ارائه دهنده خدمات درمانی مورد بحث قرار گیرد، بنابراین دوربین های امنیتی فقط باید در مکان های عمومی قرار بگیرند که در آن باعث به خطر افتادن حریم خصوصی و اعتماد بیمار نشود.

مشاوره راه اندازی برای دوربین های فیلمبرداری IP کلینیک

دوربین ها را در نزدیکی ورودی ها و محل های خروجی قرار دهید تا از هر بازدید کننده ای که وارد کلینیک بهداشت می شود تصویر دریافت کنید و دوربین هایی  را در جلوی اتاق های مطب و راهرو ها استفاده کنید تا از امنیت تجهیزات اطمینان حاصل کنید.

نصاب دوربین مدار بسته مطب

برای اینکه نصب دوربین مدار بسته مطب پزشک داشته باشید و یا اینکه صاحب کلینیک و یا یک مطب پزشکی هستید لازم است این را بدانید که بهترین نصاب دوربین مدار بسته در مطب پزشک در فروشگاه دوربین مدار بسته ایران حافظ می باشد و این امکان را برای شما فراهم می کند که بهترین کیفیت و بالاترین درجه امنیت و نظارت را با پایین ترین قیمت ممکنه داشته باشید می توانید از فروشگاه دوربین مدار بسته ایران حافظ استفاده نمایید و از کادر فنی تخصصی این فروشگاه استفاده کنید.

پک دوربین مدار بسته  قیمت انواع دوربین مدار بسته   شرکت نصب دوربین مداربسته  سایت هایک ویژن

رک دوربین مدار بسته چیست؟

رک-دوربین-مدار-بسته-چیست؟,,
رک ها محفظه های فلزی هستند که دستگاه ضبط NVR یا DVR و یا متعلقات شبکه مانند سوییچ، روتر، مودم، پچ پنل(patch panel) و سرور (Server) و ... در آن قرار می گیرند. تجهیزات مدار بسته معمولا با توجه به نوع کاربری که دارند در مکان های مختلفی قرار داده می شوند و ممکن است در معرض شرایط جوی مختلفی اعم از باد و باران و گرد و غبار قرار گیرند. رک ها نقش محافظتی داشته و دارای واحد اندازه گیری مختص به خود با نام رک یونیت (UNIT)هستند. هر یونیت اندازه ای برابر با 2 اینچ و یا 5 سانتیمتر دارد.
تجهیزات رک مونت
عرض رک ها دارای مقدار ثابت و استانداردی است و برابر با 60 سانتی متر است. تجهیزات رک مونت وسایلی هستند که بر اساس استاندارد رک مونت ساخته شده اند به طوریکه عرض همگی آنها از عرض استاندارد رک مونت تجاوز نمی کند. همچنین باید توجه داشت تجهیزات کوچکتر از عرض 60 سانتی متر نیز رک مونت محسوب نمی گردند و برای نصب آنها در داخل رک باید از سینی مخصوص رک استفاده نمود. رک ها در عین حال می توانند ارتفاع و عمق متغیری داشته باشند.
قسمت های مختلف رک
  • درب رک: درب رک های می تواند از نوع تمام شیشه ای و شیشه ای با فریم فلزی باشد. به دلیل راحتی شکستن درب های تمام شیشه ای و ماندگاری پایین استفاده از انها پیشنهاد نمی گردد.
  • فن (Fan): که نقش خنک کننده و تهویه را برای اجزای داخلی دارد و معمولا در سقف یا کف آن قرار می گیرد.
001-رک,,
 
  • Power Module (پاور ماژول): در واقع مانند یک چند راهی برق عمل کرده که دارای چندین پریز برق برای تامین برق اجزای داخلی استفاده می گردد.
  • سيني (Shelf): به منظور جداسازی بخش های مختلف و یا قرار دادن وسایلی کوچکتر از عرض رک می باشنند مانند سوئيچ و يا مانيتور سرور استفاده می گردد. سيني ها در دو نوع متحرك و ثابت بهمراه رك عرضه مي شوند.
  • بلنک پنل: صفحه های محافظی هستند که جهت جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس نصب شده در داخل رک جهت ایمنی بیشتر در جلوی آن نصب می گردند . این بلانک پنل ها در انواع 1 ، 2 ، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند.
  • لایت پنل: یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت روشنایی داخل رک نصب می شود.

انواع رک دوربین مدار بسته

رک های دوربین مدار بسته معمولا در 2 نوع دیواری و ایستاده تولید می شوند:
رک های دیواری
قابل نصب بر روی دیوار بوده و بیشتر مناسب برای شبکه های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ هستند. رک های دیواری معمولا در ارتفاع های ۵، ۶، ۷ و ۹ یونیت عرضه می شوند . یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و برابر با ۵/۴۳ سانتی متر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت است و می تواند ۳۵ ، ۴۵ یا 60 سانتی متر باشد. البته به این نکته توجه نمایید که عمق رک های ایستاده کمی بیشتر است. از کید رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن تنها ۲۹ سانتیمتر است . رک های با ارتفاع ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و قابلیت این را دارند که پنل های کناری در برخی از آن ها کاملا باز شده و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند . برخی نیز امکان چرخش تا ۱۰۰ درجه را داشته وامکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می آورند.
رک های ایستاده
رک های ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند. رک های ایستاده قابلیت این را دارند که انواع پچ پنل ، سوئیچ ، سرور ، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی جهت مدیریت بهتر در آنها جایگذاری شوند. دارای ورودی برای انواع کابل در هر دو قسمت بالا و پایین هستند و از هر 4 طرف نیز امکان دسترسی به داخل آنها وجود دارد.. ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۸ ، ۳۶ ، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد .و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر نیز تولید می گردند . درب های آن از نوع شیشه ای یا تلقی فریم دار است.
مشخصات رک استاندارد دوربین مدار بسته

1) رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند اما رایج ترین نوع رک ها، رک های 19 اینچی هستند که استفاده از آنها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد کامپیوتری،مخابراتی و صوتی IEC60297 باشد.
2) ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشند.
3) سیستم تهویه ی یا فن مناسبی داشته باشد که معمولا در قسمت بالای رک قرار می گیرد.
4) رک های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابه جایی آسان باشند.
5) دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

انتخاب-مکان-مناسب-برای-نصب-دستگاه-dvr-و-nvr,,
تجهیزات امنیتی به مثابه چشم و گوش یک مکان به حساب می آیند. وقوع هر اتفاق و رخدادی در مکان مورد نظر توسط دوربین های مداربسته ثبت و در دستگاه های ضبط (NVR یا DVR) ضبط می گردد و در صورت نیاز هشدار های لازم توسط این سیسیتم به کاربر می رسد. به همین دلیل باید مکان مناسبی را برای نصب این تجهیزات در نظر بگیرید که از نظر سارقین، افراد خرابکار و یا هر عامل بیرونی دیگری در امان باشد.
این مقاله راهکارهایی را برای نصب ادوات سیستم مداربسته در بهترین جای ممکن در مکان مورد نظر ارائه می دهد.
در ابتدا باید بدانید که چه از یک سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می کنید و چه از دوربین های IP یا تحت شبکه هر دو این سیستم ها می توانند در معرض خطر دستکاری و تخریب قرار بگیرند. بنا بر یک تصور اشتباه عده ای از کاربران تصور می کنند که در نصب دوربین های دیجیتال از سیم و کابل کشی استفاده نمی گردد. پس خطر قطع و دستکاری کابل ها و سیم ها در این سیستم ها وجود ندارد. اما این تصور کاملا غلطی است و در نصب دوربین های تحت شبکه نیز از کابل های شبکه و کابل برق نیز استفاده می گردد.
همانطور که میدانید دستگاه DVR برای ضبط تصاویر ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی محل ذخیره سازی و مدیریت کلیه اطلاعات ارسالی از دوربین ها است. به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در جای مناسبی دور از دسترس افراد متفرقه و سایر عوامل فیزیکی قرار گیرد. در ادامه به معرفی مکان هایی که جهت نصب ان مناسب هستند می پردازیم:
دستگاه های ضبط ویدئویی همچون NVR یا DVR اجزای اصلی ذخیره سازی فیلم ها بوده و به عنوان یک مرکز نظارت عمل می کنند. این دستگاه ها همواره هدف بسیاری از سارقین و افراد خرابکار قرار می گیرند؛ پس لازم است که حتما در مکان مناسبی جای بگیرند:

1. استفاده از باکس ها و محفظه های قفل دار

بعضی از کاربران از محفظه های قفل دار استفاده می کنند که می تواند روش جالبی باشد. اما این مسئله نیز وجود دارد که خود این محفظه باید در کجا قرار بگیرد که در این رابطه باید نکات زیر را در نظر گرفت:
  • نقطه ای را انتخاب کنید که برای کابل کشی ها مناسب باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که نقطه مورد نظر دارای تهویه مناسبی باشد.
  • مکان مورد نظر به دور از مواد اشتعال زا باشد.

2. DVR یا NVR را در اتاق زیر شیروانی یا سقف قرار دهید

مکان دیگری که می توانید دستگاه خود را در آن قرار دهید سقف اتاق یا استفاده از اتاق های زیر شیروانی است(در صورت وجود). در این حالت ممکن است کمی کابل کشی های مربوطه دشوار به نظر بیایند و یا حتی برای دسترسی به اطلاعات موجود در دستگاه مجبور به استفاده از نردبان شوید اما دسترسی سارقین به اطلاعات شما تا حدود زیادی کاهش می یابد.

3. مخفی کردن آنها در داخل دیوار یا سقف کاذب

سقف ها و دیوار های کاذب نیز می توانند مکان مناسبی برای سیستم مداربسته شما باشند و حتی می توانید پس از قرار دادن دستگاه خود درون آنها با وسایل تزئینی مانند قابل عکس ساعت دیواری یا آویزهای تزئینی سقفی آنها را بپوشانید که جلب توجه نکند.

4. از کمد(لباس، اسناد و مدارک و ...) یا قفسه های کتاب استفاده کنید

اگر سیستم مداربسته در منزل است می توانید از یک کمد بی اهمیت که کمتر از آن استفاده می کنید برای مخفی کردن سیستم خود استفاده کنید و یا می توانید آن را در قفسه های کتاب قرار داده و اطرافش را با وسایل دکوری بپوشانید که در معرض دید نباشد.
در پایان لازم به ذکر است که ممکن است سارقین به سراغ ردیابی سیم و کابل کشی های دوربین رفته و از این طریق اتصال دستگاه ها با یکدیگر را قطع کنند پس بهتر است از وسایلی برای پنهان سازی سیم ها کابل ها استفاده کنید. برای مثال می توانید آنها را در داخل دیوار ها یا قرنیز ها کار گذاری نمایید.

دوربین مدار بسته پلاک خوان

دستگاه  دی وی ار هیبرید

 مقایسه دوربین مدار بسته وارم لایت و استار لایت

خدمات نصب دوربین مداربسته برای رستوران ها

 یو پی اس برای دوربین مدار بسته

نصب دوربین خودرو


:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تفاوت مادون قرمز IR با تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته: دوربین های مدار بسته با

استفاده از تکنولوژی جدید Exir قادرند تصاویر را با کیفیت بهتری نسبت به دوربین های

IR قدیمی ارائه دهند. دوربین های مدار بسته با قابلین اکسیر عملکرد بسیار خوبی در نور

کم داشته و در هر دو محیط های داخلی و خارجی تصاویر با کیفیتی را ارئه میدهند.

برخی از مزایای فناوری EXIR

۱- منبع نور بسیار قوی و قدرت نور LED بهبود یافته

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در نحوه انتشار نور و قطعات الکترونیکی بسیار کم

ضخامت در حد میکرومتر، میتوان تا ۳۰ درصد شاهد افزایش بهره وری در کیفیت

روشنایی ایجاد شده در محیط باشم. علاوه بر این نسبت به تکنولوژی موجود در دوربین

های قدیمی تر که دارای خروجی نور ۷۵۰mv بودند، تکنولوژی اکسیر دارای خروجی ۱۰۵۰mv

است و میتواند نور قوی تری را در مسافت و بردهای بیشتر منتشر کند.

۲- استفاده از LED های پیشرفته با ابعاد مستطیل شکل برای استفاده بهینه از نور

برای دست یابی به حداکثر بهره وری از نور مادون قرمز منتشر شده، دوربین های مدار

بسته با قابلیت EXIR،میتوانند نور را در فرم های مستطیل شکل منتشر کنند. این مزیت

منجر به بهبود و افزایش بهره وری و کاهش آلودگی های نوری موجود در محیط میگردد.

۳- ایجاد روشنایی یکنواخت

با استفاده از تکنولوژی EXIR روشنایی نور IR به صورت یکنواخت در محیط منتشر می

گردد. وجود این مزیت باعث شده تا مسائل و مشکلات مربوط به LED های قدیمی تر

مانند تمرکز بیش از حد نور در مرکز تصویر و تاریک ماندن گوشه های تصویر را از بین

میبرد. علاوه بر این، این مزیت باعث میگردد تا دوربین های مدار بسته از دوام و طول عمر

طولانی تری بر خوردار بوده و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی صورت پذیرد.

مزایای استفاده از تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته
  • در استفاده از تکنولوژی EXIR در مقابل تکنولوژی معمولی دید در شب، کلیه اشیاء به شکل یکنواخت نور رسانی میشوند، لذا تصویر بصورت یکنواخت روشن شده و جزییات آن قابل مشاهده می باشد.
  • در تکنولوزی EXIR نور پردازی زمینه تصویر ۳۰ درصد بهبود یافته به عبارت دیگر در این تکنولوژی نور مادون قرمز بیشتری به سمت اطراف تایید شده و باعث روشن تر شدن زمینه تصویر و افزایش میدان دید میشود.
  • در فناوری EXIR دوربین های دید در شب استفاده از لنز های مستطیلی شکل باعث ارسال طیف مادون قرمز بصورت یکنواخت میشود از این رو هر چقدر میدان دید دوربین بیشتر باشد اندازه این لنز مستطیلی شکل تابش نور مادون قرمز بزرگتر است، برخی از مزایای این تغییر عبارتند از کاهش نویز تصویر در شب، افزایش باز دهی و رزولیشن دوربین، کاهش آلودگی نوری و … هستند.
  • دوربین مدار بسته دد در شب با قابلیت EXIR گرمای چندانی تولید نمی کند لذا حشرات به سمت آن جذب نمی شوند و محدودیت های دوربین های دید در شب معمولی را ندارد.
  1. نورددهی دردوربین مداربسته
  2. هوشمند سازی روشنایی خیابان
  3. ضبط صدا در دوربین مداربسته هایک ویژن
  4. پروژه نظارت تصویری هایک ویژن
  5. جلوگیری از هک دوربین مداربسته
  6. هوش مصنوعی در دوربین مداربسته هایک ویژن
  7. تحولات بزرگ صنعت امنیت

دوربین مداربسته چگونه کار می کند ؟



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

پورت-ESATA-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مدار بسته مانند DVR و NVR دارای پورت های متفاوتی هستند. به منظور انتقال و استخراج اطلاعات از این دستگاه ها پورت های مختلفی بر روی آنها تعبیه شده است. از انواع آنها می توان به پورت های SATA و ESATA اشاره نمود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

به زبان ساده از لحاظ کاربردی این درگاه ها به منزله پورت های موجود بر روی مادر بورد های معمولی کامپیوتر ها هستند که برای سهولت استفاده از دستگاه های جانبی مانند انواع هارد (غیر اکسترنال) مورد استفاده قرار میگیرند .

به منظور ذخیره اطلاعات بر روی هارد های نصب شده در دستگاه های ضبط DVR و NVR، از درگاه های SATA و ESATA استفاده می شود. سرعت ذخیره سازی داده ها از طرق این پورت ها، بسیار بالاست.

تفاوت SATA و ESATA

SATA مخفف عبارت (Serial Advanced Technology Attachment)به معنای تکنولوژی ارتباطی پیشرفته است. از این تکنولوژی به منظور انتقال داده ها از مادربرد به درایو ها و یا هارد دیسک ها استفاده می گردد.
ESATA (external SATA) در واقع همان تکنولوژی SATA است با این تفاوت که در آن انتقال اطلاعات بر روی هارد دیسک های اکسترنال انجام می گردد. در تکنولوژی ESATA به دلیل آنکه اطلاعات کد گذاری و ترجمه نمی گردند، سرعت ذخیره اطلاعات در آنها بسیار بالاتر و نسبت به USB 2 سریع تر است.
در پایان در هنگام تصمیم برای انتخاب و استفاده از هر کدام از این پورت های ارتباطی باید به دو نکته توجه نمایید:

  • ابتدا باید توجه داشته باشید که هر دو پورت SATA و ESATA تنها وظیفه ی انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و به هیچ عنوان تامین کننده ی برق درایورها نیستند.
  • نکته دیگر اینکه هارد های اکسترنال خارجی External و یا ESATA برای <ilink|article|217>ضبط تصاویر دوربین مناسب نیستند و تنها می توان از آنها برای پشتیبان گیری استفاده نمود.

قیمت دوربین خودرو

ویژگی smart ir

استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته

فناوری EIS و OIS در دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته جایگاه سوخت

 دوربین مدار بسته ضد نور چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()