نوشته شده توسط : جعفر

 

Dual-Stream-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست؟,,
در هنگام مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته معمولا امکان پخش تصاویر به صورت همزمان برای چندین کاربر با مشکل مواجه می شود. برای مثال زمانی که در یک واحد اداری ضرورت دارد تا چندیدن کاربر مختلف به تصاویر دسترسی داشته و بتوانند آنها را در کامپیوتر یا تلفن همراه خود ببینند.
به همین دلیل تولید کنندگان سیستم های پخشی را ارائه کردند که تا حد زیادی این مشکل را برطرف نموده است.
سیستم پخش Dual Stream به شما این امکان را می دهد که دو جریان تصویری را به صورت همزمان از دوربین های مداربسته آنالوگ یا IP دریافت نمایید. این دو جریان با یکدیگر تفاوت داشته و یکی جریان اصلی با نام Main Stream و دیگری با نام جریان فرعی یا Sub Stream خوانده می شوند. جریان اصلی دارای رزولوشن بهتری نسبت به جریان فرعی است.

معنی لغوی Dual Stream

لغت Stream به معنای جریان آب است که به اطلاعات تصویر اشاره دارد. به دلیل آنکه که ویدئوها از پشت سر هم قرار گرفتن پی در پی تصاویر موجود شکل می گیرند، از اصطلاح جریان در رابطه با ویدئو ها استفاده می شود.
Dual Stream به معنای استفاده از دو مسیر متفاوت برای پخش همزمان تصاویر است که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند.
نمایندگی هایک ویژن  hikvision 

نحوه عملکرد سیستم Dual Stream

Dual Stream در معنای لغوی به معنای “جریان دو سویه” است. در حالت عادی دستگاه ضبط کننده تنها یک شکل از تصویر را دریافت می کند و آن را برای نمایش ارسال می کند. در این حالت ما تنها یک Stream یا جریا تصویری داریم.
سیستم های مداربسته را به صورت Dual Stream طراحی می کنند. در این حالت دو تصویر با اندازه و کیفیت متفاوت برای دو کاربر مختلف ارسال می شوند. تصویر اصلی که Main stream هم نامیده می شود، برای نمایش در نمایشگری که مستقیما به دستگاه متصل شده است، ارسال شده و یک تصویر کوچکتر و کم حجم تر به نام Sub Stream نیز برای یک گیرنده دیگر ارسال می شود.
ویژگی ها و کیفیت هر یک از این جریان های تصویری در تنظیمات دستگاه قابل تغییر است. البته معمولا کیفیت تصویر Substream از Mainstream کمتر است.

کاربرد جریان SubStream

هر زمان که کاربر تمایل داشته باشد تا از طریق وسیله دیگری به جز دستگاه ضبط، تصاویر دوربین ها را مشاهده نماید، می تواند از پخش به صورت Sub Stream استفاده نماید. این موضوع می تواند شامل مشاهده تصاویر بر روی موبایل از طریق اینترنت، مشاهده تصاویر از طریق یک کامپیوتر متصل به دستگاه اصلی و … باشد.
با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت تصویر در این روش با کیفیت تصویر اصلی دستگاه متفاوت بوده و معمولا دارای کیفیت پایین تری است. البته توجه داشته باشید که روزولشن و نرخ فریم به صورت جداگانه برای Substream قابل تنظیم است.
لازم به ذکر است برای بالا بردن کیفیت تصاویر در سیستم Substream تجهیزاتی وجود دارند که کیفیت بالاتری را ایجاد می کنند و یا یک استریم اضافه ی دیگر با کیفیت بالا را (به جز Main Stream) برای کاربر فرآهم می کنند.
دوربین های تحت شبکه همگی دارای این قابلیت هستند. برخی از دستگاه ها و دوربین های پیشرفته موجود در بازار دارای قابلیت Multi Stream بوده و می توانند چندین تصویر متفاوت را به صورت همزمان برای کاربری های متفاوت پخش کنند.

 قیمت یو پی اس  شرکت نصب دوربین مداربسته

 


:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

پایه-و-کاور-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
استفاده از پایه های مخصوص برای نصب دوربین های مداربسته معمولا در شرایطی انجام می شود که موقعیت نصب دوربین با نوع بدنه آن تناسب نداشته و شما مجبور به استفاده از پایه هایی با اشکال مختلف هستید. همچنین از پایه ها به منظور استقرار و قرار گیری صحیح دوربین ها و تنظیم بهتر آنها جهت دید مناسب تر نیز استفاده می شود. به دلیل آنکه دوربین های مداربسته نیز دارای انواع متفاوتی هستند بنابراین نوع پایه متناسب با آن نیز برای نصب متنوع خواهد بود. در ادامه برای آشنایی بیشتر با انواع پایه های مورد استفاده در نصب به معرفی آنها می پردازیم.

انواع پایه در دوربین مداربسته


پایه سقفی (Ceiling Mount)

همانطور که از نام آن پیداست برای نصب دوربین در زیر سقف استفاده می گردد. این نوع پایه ها در اشکال تیوب مانند تولید شده و در اندازه های مختلفی در حدود 18 تا 36 اینچ تولید می شوند.

پایه ستونی (Pole Brackets)

با استفاده از پایه های ستونی می توانید دوربین را به ستون ها یا تیرک ها متصل نمایید. این نوع پایه ها اغلب در محیط های باز (Outdoor)کاربرد دارند.

پایه دیواری یا افقی (Wall Mount Brackets)

از پایه های دیواری زمانی استفاده می شود که نیاز به تغییر زاویه دوربین برای دید بهتر وجود دارد برای مثال نقاطی که از میدان دید دوربین خارج هستند. طول این نوع پایه ها معمولا از 50 سانتی متر بیشتر تجاوز نمی کند.

پایه گوشه (Outdoor Corner Mount)

با استفاده از این نوع پایه ها می توانید دوربین مداربسته را در کنج و گوشه دیوارها نصب نمایید. این پایه ها اغلب مناسب برای دوربین های گردان یا PTZ هستند که امکان گردش و بزرگنمایی در آنها وجود دارد.

پایه مخصوص دوربین مدار بسته دام (Dome Camera Brackets)

همانطور که می دانید دوربین های دام دوربین هایی سقفی بوده و معمولا مناسب برای نصب بر روی دیوار نیستند. با این حال گاهی به دلیل قابلیت های خاص موجود در برخی از مدل های دام کاربران مایل به نصب آنها بر روی دیوار مکان مورد نظر خود می باشند. با استفاده از این نوع پایه ها امکان نصب آنها بر روی دیوار نیز میسر می گردد. لازم به ذکر است که انواع دیگری از این پایه ها وجود دارند که امکان نصب آداپتور و اتصالات در داخل آنها امکان پذیر است.

پایه دی لوکس (Deluxe Mounts)

با استفاده از این نوع پایه ها می توانید دوربین مداربسته خود را بر روی هر نوع سطحی اعم از میز، دیوار، سقف و.. نصب نمایید. برخی از انواع این پایه ها، مجهز به دستگیره یا دکمه ای هستند که امکان دسترسی به دوربین مدار بسته و تنظیم موقعیت آن را امکان پذیر می سازد.

پایه های عمودی

از پایه های عمودی اغلب به منظور افزایش یا در مواردی کاهش ارتفاع نصب دوربین مداربسته استفاده می گردد. شکل این پایه ها مانند دکل بوده و بر روی سطوح افقی نصب می شوند.

پایه های نصب روی لوله

مختص زمان هایی است که مایلید دوربین را بر روی لوله های گرد نصب کنید. در هنگام نصب باید از بست های سیمی برای ثابت نمودن دوربین بر روی لوله استفاده نمایید تا پایه استحکام بیشتری داشته باشد.

دسته بندی دیگری نیز برای پایه های مورد استفاده در دوربین های مداربسته وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:
* پایه ی ثابت: پایه هایی هستند که به منظور قرارگیری دوربین در حالت ثابت به کار می روند.
* پایه ی مفصلی: ساختار آنها به گونه ای است که دوربین را می توان با حرکات دو حالته ( چپ و راست) یا چهار حالته ( چپ و راست – بالا و پایین ) در زاویه ی دید مناسب و مورد نظر به روش دستی تنظیم نمود.
* پایه ی دوربین گردان: این نوع پایه استحکام بالایی داشته به نحوی که می تواند وزن دوربین مداربسته PTZ را تحمل کند. همچنین دوربین بر روی آن می تواند حرکت افقی ، عمودی و همچنین تغییر زاویه داشته باشد.

جنس پایه

جنس پایه های دوربین مداربسته معمولا می تواند از پلاستیک، آلومینیوم یا آهن باشد. در زیر به آن اشاره می نماییم:
* پلاستیکی: پایه های پلاستیکی معمولا از قیمت کمتری برخوردار بوده و از نظر وزنی نیز سبکتر هستند. لذا به دلیل آنکه مقاومت فیزیکی بالایی نداشته و استحکام کمتری دارند معمولا در سایز ها و طول های بزرگ تولید نمی گردند.
* آلومینیومی: پایه های آلومینیومی از استحکام بیشتری نسبت به پایه های پلاستیکی برخوردارند و شکنندگی کمتری دارند. اما اغلب هزینه بالاتری نسبت به پایه های پلاستیکی دارند. معمولا پایه های آلومینیومی حداکثر تا طول 30 سانت و به صورت پیش ساخته تولید می گردند.
* آهنی: این نوع از پایه ها معمولا در محل نصب ساخته می شوند. همانطور که می دانید آهن نسبت به آلومینیوم مقاوم تر و ارزان تر بوده اما سنگینی و ظاهر نه چندان جذاب پایه های آهنی از نقاظ ضعف آنها به شمار می رود.

کاور دوربین مداربسته

منظور از کاور دوربین مداربسته در واقع همان محفظه یا پوشش خارجی آن است که دوربین و لنز در آن قرار می گیرند و از دوربین محافظت می کنند.

انواع کاور در دوربین های مداربسته

1. کاور کوچک برای دوربین مداربسته پین هول یا مینیاتوری
2. کاور متوسط برای دوربین مداربسته باکس
3. کاورهای بزرگ مخصوص دوربین های مداربسته صنعتی
4. کاور سقفی برای دوربین مداربسته دام
5. کاور واتر پروف برای دوربین هایی با قابلیت زوم است. این کاور ها می توانند مجهز به فن و هیتر باشند و در دماهای مختلف محیط، دمای داخلی را برای دوربین ثابت نگه دارند.
  1. مطالب مهم و بسیار مفید در صنعت دوربین مداربسته
  2. سه دوربین مداربسته جدید در سری M10 وارد چرخه فروش محصولات Axis می شوند
  3. انتخاب دوربین مداربسته : هرآنچه در انتخاب دوربین مداربسته نیاز است بدانید!
  4. روی عدد لوکس دوربین مداربسته حساب نکنید!
  5. دوربین اسپیددام هایک ویژن، هیجان مسابقات اتومبیلرانی را افزایش می دهد!
  6. چه دوربینی برای پوشش فضای پارکینگ مناسب است ؟
  7. دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟
  8. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  9. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  10. سیستم کنترل تردد هوشمند
  11. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  12. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  13. بهینه‌سازی امنیتی رویدادهای بزرگ با نظارت ویدئویی هوشمند
  14. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه
  15. حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی
  16. آینده سیستم نظارت تصویری در املاک
  17. چگونه ابداعات امنیتی آزادی را ارتقا داده و از جان افراد جامعه حفاظت می‌کند؟
  18. دوربین مداربسته شناسایی چهره
  19. نصب دوربین مداربسته / مشکلات نصب دوربین مداربسته
  20. دوربین مداربسته
  21. بهترین دوربین مدار بسته ؛ برترین‌های سال 2020
  22. دوربین حرارتی و تشخیص تب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا
  23. درباره دوربین های مداربسته بیشتر بخوانید!
  24. شرکت Hanwha Techwin محصولات جدید DVR را تحت پلتفرم WiseNet HD به بازار ارائه کرد.
دوربین مداربسته 12 مگاپیکسلی جدید از شرکت VIVOTEK


:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

نقشه-گرمایی-HeatMap-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,

دوربین های شبکه تجهیزات مقیاس پذیر، منعطف و مقرون به صرفه ای هستند که دارای قابلیت های پردازش تصویری همچون نقشه گرمایی یا Heatmap می باشند.
قابلیت Heatmap در دوربین مدار بسته به شما این امکان را می دهد تا نقاط پربازدید و کم بازدید مکان تجاری خود را شناسایی کنید.
این قابلیت مختص دوربین های مداربسته IP است که و از جمله قابلیت های پردازش تصویر VCA است. این سیستم با ارائه تصاویری از نقاط مختلف یک مکان تجاری به شما کمک می کنند تا الگوهای رفت و آمدی مشتریان را در طول زمان های مختلف و همچنین در زمان واقعی بدست آورید.

کاربرد هیت مپ

داشتن دیدگاه واضحی از میزان تردد مشتریان در بخش های مختلف یک فروشگاه به شما کمک می کند که عملکرد خود را در نحوه مدیریت فروشگاه بهبود بخشیده و خدمات مورد نیاز مشتریان را ارتقا دهید. همچنین با وجود این فناوری می توانید به تغییرات جریان مشرتیان در بخش های مختلف و میزان اجناس بفروش رفته دسترسی داشته باشید.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته


با نصب یک دوربین با قابلیت Heatmap به راحتی می توانید شلوغ ترین بخش فروشگاه را تشخیص دهید. این اطلاعات به شما نشان می دهند که مردم زمانی که وارد فروشگاه شما می شوند به کدام بخش بیشتر مراجعه می کنند. این امر می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که افراد به چه چیزهایی بیشتر علاقه مندند و چرا. بدین ترتیب می توانید می توانید اقلام و اجناس فروشی خود را در این مکان های خاص قرار دهید تا بیشتر در معرض دید مشتری قرار گیرند.

الگوریتم عملکرد Heatmap

با استفاده از الگوریتم های پیشرفته ی نقشه های حرارتی در دوربین های هوشمند، ثبت خودکار رخداد ها در هنگام حرکات مشتریان در طول زمان میسر گشته و توسط نمودار زمانی و آمار فضایی در طیف رنگ های مختلفی همچون قرمز، آبی، سبز، زرد و ... نمایش داده می شود.
برای مثال یک قسمت را با تراکم رنگ قرمز و قسمت دیگر را با رنگ آبی و ... نشان می دهد. که هر کدام از این رنگ ها بنابر پارامتر هایی که از قبل برای نرم افزار تعریف شده است، مشخص کننده میزان تراکم مشتری در آن قسمت هستند. معمولا حداکثر تراکم در بخش قرمز و حداقل آن در بخش آبی رنگ تعریف شده است. علاوه بر نمودار طیف رنگ ها، نموداری آمار حجم تراکم را در اختیار کاربر قرار می دهد.
آمار ارائه شده توسط نقشه گرمایی به صورت نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه قابل دسترسی است. به این شرح که در نمودار روزانه، میزان تراکم جمعیت در هر ساعت در نمودار هفتگی و ماهانه میزان تراکم در هر روز به صورت عددی قابل رویت است.

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

عبور-از-خط-line-crossing-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی تجزیه و تحلیل ویدئویی امکان استفاده از بسیاری از قابلیت های پردازش تصویری برای مخاطبان سیستم های نظارتی و مداربسته فراهم شده است. این قابلیت ها به سرعت در حال گسترش در میان دوربین های مداربسته هوشمند نسل جدید هستند. طراحی این دوربین ها به گونه ای است که تاثیر زیادی بر کسب و کار ها داشته و مدیریت و نظارت بر محیط های اداری، تجاری و حتی منازل شخصی را تسهیل نموده است.
یکی قابلیت های آنالیزی مورد نظر در دوربین های اسمارت قابلیت تشخیص عبور از خط یا همان Line Crossing است که در این مقاله سعی داریم تا به شرح کاملی از کاربرد و نحوه عملکرد آن بپردازیم این قابلیت زیر مجموعه ی سیستم پردازش تصویری VCA و یا (Video Content Analytics) است.

نحوه عملکرد

مواقعی پیش می آید که در مکان هایی مجهز به دوربین مداربسته به خاطر کاربری خاصی که محیط دارد و یا به دلیل وجود تجهیزاتی خاص در نقاطی از محل مورد نظر این نیاز پیش آید که تردد افراد در این مناطق تحت کنترل قرار گیرد. در صورت نبود امکانات و تجهیزات مناسب برای این منظور، ممکن است این کار امری پر هزینه و وقت گیر باشد. اما با استفاده از دوربین های مداربسته جدید تا حدود زیادی این مشکلات برطرف شده اند.
در سیستم عبور از خط کاربر امکان این را دارد که با استفاده از امکانات نرم افزاری موجود در دستگاه ضبط NVR با کشیدن خطوط فرضی در محدوده مکان های مورد نظر برای تردد افراد ممنوعیت یا محدودیت ایجاد نماید.
همچنین این امکان وجود دارد که این خطوط فرضی برای ابتدای درب های ورودی/خروجی نیز تعریف شوند تا برای مثال اتاق هایی از یک بخش از ساختمان مجوز تردد نداشته باشند. برای این منظور کافی است تا دوربین را به NVR متصل نموده و گزینه عبور از خط را فعال سازید.
همچنین می توان با نصب سیستم های آلارم این فرآیند را تکمیل نمود تا در صورت وقوع تخلف و ورود افراد به مناطق مذکور هشدارهای صوتی لازم به صدا در آیند. دوربین های سری اسمارت امکان پشتیبانی از 4 خط فرضی را دارند. و می توان حساسیت آنها را در محدوده دلخواه (بهترین محدوده 60-80) تنظیم نمود.
  1. شرکت نصب دوربین مدار بسته
  2. خرید دوربین مدار بسته
  3. نکات خرید دوربین مدار بسته
  4. برترین برند دوربین مداربسته
  5. نمایندگی هایک ویژن
  6. دوربین مداربسته
  7. دوربین مداربسته
  8. قیمت دوربین مداربسته
  9. دوربین مدار بسته
  10. خرید دوربین مداربسته
  11. خرید دوربین مدار بسته
  12. فروش دوربین مداربسته
  13. دوربین مداربسته هایک ویژن
  14. دوربین هایک ویژن
  15. دوربین مداربسته
  16. قیمت دوربین مداربسته
دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

انواع-میکروفن-در-دوربین-مداربسته,,
انتخاب سیستم نظارت تصویری مناسب , دوربین مداربسته ، نیاز به دقت زیاد و آشنایی با انواع دوربین های و تجهیزات مدار بسته دارد. قابلیت ضبط صدا در سیستم های مداربسته همواره یکی از دغدغه های مشتریان بوده است. در این خصوص باید بدانید امکان ضبط صدا در تمامی سیستم های نظارتی و تجهیزات مدار بسته وجود دارد.
همچنین انواع مختلفی از میکروفن ها در سیستم های نظارتی وجود دارند که کاربرد های گوناگونی داشته و معمولا مناسب برای محیط های داخلی هستند. البته در محیط های خارجی نیز می توان از دوربین های مدار بسته ای که دارای میکروفن های مقاوم نسبت به شرایط جوی هستند استفاده نمود.

دسته بندی میکروفن ها

انواع مختلفی از میکروفن های مخصوص ضبط صدا در بازار وجود دارند که به طور کلی از نظر نوع کیس و امکان تنظیم صدا به دو گروه اصلی زیر تقسیم بندی می گردند:
1. طبقه بندی از نظر شکل ظاهری یا نوع بدنه 2. طبقه بندی از نظر قابلیت تنظیم صدا

1. طبقه بندی از نظر شکل ظاهری یا نوع بدنه

  • میکروفن سوزنی: یک میکروفن کوچک است و به دلیل ساختار ظریفی که دارد می توان از آن به عنوان میکروفن های مخفی استفاده نمود و آن را در محفظه های داکت کارگذاری کرد.
  • میکروفن باکس: میکروفون های باکس همانند نامشان بدنه ای مستطیلی شکل داشته و پیچی برای تنظیم صدا بر روی آن قرار دارد.
  • میکروفن گلفی: این نوع از میکروفن ها در داخل بدنه ای شبیه به توپ گلف قرار گرفته اند. این میکروفون ها بسیار سبک و کم حجم بوده و با ولتاژ ۶ الی ۱۲ ولت کار می کنند.
پکیج دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

2. طبقه بندی از نظر قابلیت تنظیم صدا

دسته بندی دیگر میکروفن های مورد استفاده در دوربین های مدار بسته بر اساس قابلیت تنظیم صدا است که به دو دسته ولوم دار و بدون ولوم تقسیم بندی می گردند. تنظیم صدای این نوع از میکروفن ها بوسیله پیچی است که در ساختار آنها قرار گرفته است.
در نصب میکروفن در تجهیزات مداربسته باید به این نکته توجه نمود که بهتر است میکروفن را در نزدیکی مکان هایی با آلودگی صوتی بالا مانند پنجره قرار ندهیم زیرا باعث می گردد کیفیت صدای ضبط شده کاهش یابد و همراه با آن صدای خش خش و دیگر اصوات آزار دهنده نیز ضبط گردد. ''''

نصب میکروفن در انواع دوربین مدار بسته

روش نصب میکروفن در دوربین های مدار بسته به روش های مختلفی صورت می گیرد. این عمل در هر کدام از سیستم های مدار بسته مانند آنالوگ، آنالوگ HD و دوربین های تحت شبکه به روش های گوناگونی انجام می گیرد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

در دوربین مداربسته آنالوگ

در این نوع از دوربین ها، میکروفن می تواند مستقیما به دستگاه ضبط DVR متصل گردد بدین ترتیب یک سیگنال آنالوگ بین میکروفن و DVR رد و بدل می گردد. محدودیت تعداد میکروفن قابل اتصال به DVR بستگی به تعداد ورودی های صدا تعبیه شده بر روی DVR دارد.

در دوربین مداربسته تحت شبکه

ضبط صدا در دوربین های مدار بسته تحت شبکه مستقیما بر عهده دستگاه ضبط NVR است. اما هیچ میکروفنی به دستگاه NVR متصل نیست، بلکه مستقیما به دوربین متصل می گردند و یا در طراحی اولیه دوربین ها اساسا در ساختار آنها وجود دارند.
دوربین های IP میکروفن دار عمدتا برای استفاده در محیط داخلی مناسب هستند.

در دوربین های آنالوگ HD


در دوربین های آنالوگ HD، میکروفن را می توان مستقیما به دستگاه HD-DVR متصل نمود. اما جدیدا دوربین های از این نوع به بازار آمده که مجهز به یک میکروفن داخلی نیز هستند.

هایک ویژن قیمت    hikvision   انواع دوربین مدار بسته   یو پی اس  ریست پسورد هایک ویژن 

 


:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
خرید-دوربین-مداربسته-خانگی,,
استفاده از دوربین های مداربسته یکی از بهترین روش های شناسایی و ایجاد امنیت در منازل مسکونی است، به خصوص که اکثر سرقت ها زمانی اتفاق می افتند که منزل خالی است و ساکنین در آن حضور ندارند.
دوربین های امنیتی یک جزء کلیدی در سیستم های امنیتی خانگی بوده و دارای تنوع بسیار بالا و با ویژگی های متفاوتی هستند. به دلیل وجود این تنوع ممکن است انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل شما کار دشواری باشد. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات لازم را برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب را در اختیار کاربران قرار دهیم.

چه تعداد دوربین برای منزل مسکونی مناسب است؟

خب این موضوع تا حد زیادی به وسعت منزل یا ساختمان مسکونی بستگی دارد. اما به صورت کلی فارغ از شکل و متراژ ساختمان مکان هایی در ساختمان وجود دارند که نیازمند نصب دوربین مداربسته هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
درب های ورودی ساختمان: درب های ورود و خروج اولین و مهمترین نقطه در ساختمان است که باید توسط دوربین های مداربسته پوشش داده شوند. از این طریق می توانید بر ورود و خروج افراد کنترل و نظارت داشته و افراد تازه وارد یا غریبه را شناسایی نمایید. توصیه می گردد از دوربین های مداربسته با کیفیت تصویر بالاتری برای این نقاط استفاده کنید.
پارکینگ: یکی از نقاط حساس و مهم در ساختمان پارکینگ ها هستند زیرا دسترسی به آنها آسان بوده و اغلب قسمت انباری نیز در آنها واقع شده اند. این قسمت نیز باید توسط دوربین ها پوشش داده شوند.
حیاط: حیاط یک محیط روباز است و دارای دید باز است. دسترسی به آن از طریق دیوار ها نیز وجود دارد پس بهتر است در این مکان نیز حداقل یک دوربین نصب نمود.
پشت بام: پشت بام به دلیل رفت و آمد کم و خلوت بودن ممکن است ناامن باشد و سارقین از طریق آن بخواهند وارد ساختمان گردند. بنابراین توصیه می گردد برای پشت بام یا ورودی آن حداقل یک دوربین در نظر بگیرید.
انباری ها: اگر در داخل انباری خود اشیا و وسائل گران قیمتی دارید می توانید دوربین های پارکینگ را به نحوی نصب کنید که درب ورودی انباری ها را نیز پوشش دهد. یا در صورت حساسیت بالا می توانید به صورت جداگانه برای آنها دوربین نصب کنید.
محوطه بیرونی ساختمان: محوطه بیرونی ساختمان زمانی اهمیت می یابد که ساکنین ساختمان اتومبیل های خود را در آن پارک کنند که برای افزایش امنیت آنها بهتر است از حداقل دو عدد دوربین استفاده کرد.

دوربین مداربسته مناسب برای فضای داخلی منزل

نصب دوربین مداربسته در داخل منزل مسئله ای است که باید از چندین منظر مورد بررسی قرار گیرد. یک اینکه برای نصب دروبین داخل منزل نیاز به مجوز دراید و نصب آن به صورت مخفی ممکن است پیگرد قانونی داشته باشد . بر فرض دریافت مجوزهای لازم باید با توجه به ویژگی ها و حساسیت های موجود و نظر کارشناس مربوطه پس از بازدید برای منزل خود تصمیم به نصب دوربین با تعداد مشخص بگیرید.

از چه برند دوربین مداربسته ای برای منازل مسکونی استفاده کنیم؟

برند های مختلفی در بازار وجود دارند اما به صورت کلی بهتر است برای منازل مسکونی از برندهای معتبر با قیمت متوسط استفاده گردد. همچنین برندهایی همچون ویژن (Hikvision)،داهوآ (Dahua) و یونی ویو (Uniview) برای نصب در منازل مناسب هستند.
 
منابعی برای مطالعه بیشتر درباره دوربین های مداربسته:
 
  1. کوچکترین دوربین مداربسته تحت شبکه Dome از شرکت Vivotek
  2. دوربین های سری جدید WiseNet Q از Hanwha به تکنولوژی فشرده سازی H.265 مجهز شدند.
  3. آیا باید از دوربین های 4K در پروژه های مدار بسته انتخاب کنیم؟
  4. دوربین شناسایی چهره و نکاتی که در مورد آن باید بدانیم ؟
  5. بهبود کنترل ترافیک با استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته دوربین های مدار بسته
  6. تفاوت سری Easy IP 2.0 و سری Easy IP 2.0 Plus در چه مواردی می باشد ؟

   ماژول های تشخیص چهره و دوربین مدار بسته حرارتی جدید هایک ویژن

8.   اخذ گواهینامه ” Common Criteria ” برای هایک ویژن

9.   استفاده از دوربین حرارتی هایک ویژن برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی

10.                     برطرف کردن نویز دوربین مداربسته

11.                     شهر هوشمند / بررسی پروژه هوشمند سازی شهر دیسا توسط شرکت هایک ویژن

12.                     دستور العمل امنیت سایبری هایک ویژن

13.                     بررسی دوربین زیر آب هایک ویژن

14.                     اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند

15.                     اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

16.                     نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز

17.                     عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

18.                     کنترل دسترسی یکپارچه راهکاری بیش از امنیت

19.                     حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته

20.                     نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری

21.                     نکاتی درباره اکسس کنترل

22.                     تجهیزات دوربین مداربسته

23.                     دوربین مداربسته شیراز

24.                     دوربین مداربسته مشهد

25.                     دوربین مداربسته چیست؟

 


:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مداربسته یکی از پرکاربردترین ابزار در جهت حفظ و بهبود امنیت یک فضا به حساب می آید. در زیر مقالات کاربردی دوربین مداربسته را می توانید مطالعه کنید...

  1. کسب جایزه گروه PSI CCTV توسط شرکت هایک ویژن
  2. دوربین مداربسته شمارش افراد هایک ویژن مجهز به هوش مصنوعی
  3. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  4. قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن چیست ؟
  5. تحلیلگر ویدئویی دوربین مداربسته نیاز آینده
  6. عرضه سری محصولات HDCVI با رزولوشن 4 مگاپیکسل توسط Dahua
  7. قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته
  8. حفاظت پیرامونی در مقابل حملات تروریستی
  9. افزایش اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن
  10. بازارهای جدید دوربین مداربسته هوشمند در سال 1400
  11. مقابله جمعی با سواستفاده شرکت های تکنولوژیک
  12. سیستم اعلام سرقت
  13. حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته
  14. نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری
  15. اکسس کنترل
  16. تجهیزات حفاظت پیرامونی
  17. آنالیز ویدئوها توسط هوش مصنوعی
  18. حمل و نقل هوشمند
  19. سیستم نظارت تصویری در املاک
  20. سیستم امنیتی یکپارچه
  21. دانستنی های مهم و اصطلاحات دوربین مدار بسته
  22.  تبلیغات دوربین مداربسته
  23. نصب دوربین مداربسته بطور مستقیم در شبکه یا روی پچ پنل ؟!
  24. هایک ویژن تلفن ویدیویی دو منظوره تحت شبکه ارائه کرد !
  25. دوربین اسپید دام هایک ویژن + اصطلاحات مهم


:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

روند انقلاب و رشد روشهای فشرده سازی ویدئویی با عبور از مراحل مختلفی پیش می رود. برای مثال کدک فشرده سازی MPEG-1 کمی بعد جایش را به MPEG-2 و بعد به MPEG-4 Part2 داد و بعد از آن هم به MPEG-4 AVC ارتقاء یافت(که امروزه به نام H.264 می شناسیم) و حالا هم H.265 در اختیار ماست. با کدک جدید H.265 امکان صرفه جویی 50 درصدی نسبت به کدک H.264 ممکن می شود.

بگفته Joseph Vo مدیر فنی شرکت Vantech:

بر اساس کدک H.264 با استفاده از یک دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی، در 24 ساعت یک روز کامل بیش از 50 گیگابایت از حافظه مصرف می شود. اما با استفاده از کدک H.265 این میزان به 25 گیگابایت تقلیل می یابد.دوربین مداربسته

این روند تاثیر بسزایی بر روی گرایش سیستمهای امنیتی از رزولوشن 4K (3840*2160) به رزولوشن 8K(8192*4320) خواهد داشت.

به گفته Karen Sangha، متخصص بازاریابی بخش راهکارهای امنیتی شرکت پاناسونیک :

فشرده سازی کدک H.265 امکان رویارویی با چالش ویدئوهایی با رزولوشنهای بسیار بالاتر را با سطح بالاتری از فشرده سازی ممکن می سازد تا بهترین استفاده از پهنای باند و حافظه محدود مجود را در اختیار کاربران بگذارد.هایک ویژن

کاهش مصرف پهنای باند و حافظه نیز به به شکل بهتری به کاربران نهایی سود می رساند. بیشترین منفعت یک سیستم H.265 نسبت به سیستم H.264 به کاهش نرخ انتقال داده ها بر خواهد گشت که باعث می شود تقریبا نیمی از هزینه های ذخیره سازی و پیاده سازی ارتباطات کاهش یافته و همزمان کیفیت تصاویر با توجه به پهنای باند محدود کمتر تغییر می کنند.

مزایای استفاده از سیستمی پکپارچه بر مبنای پلتفرم H.265

با درک فواید H.265 شرکتها رو به تولید کامل دوربینهای ماربسته براین اساس خواهند آورد. چیپستهای پشتیبان H.265 که فعلا توسط Ambrella و Hisilicon ارائه می شوند و در آینده بیشتر و بیشتر NVR ها نیز بر اساس کدک H.265 کار خواهند کرد و قطعا سیستمهای End-to-End یا یکپارچه و کامل بر اساس پلتفرم H.265 جای خود را تثبیت خواهند کرد.

بگفته Pieter Van de Loovern مدیر ارشد بازاریابی شرکت بوش اگر یک مشتری دوربین مداربسته H.265 خریداری نماید ولی رکوردر سازگار با H.264 داشته باشد عملا از مزیتی استفاده نکرده است. بنابراین تمام اجزای سازگار مثل نرم افزار مدیریت ویدئویی، مانیتورها، تجهیزات و حافظه تحت شبکه هم باید در اختیار او باشند تا بتواند بخوبی از رزولوشن بالای راهکارهای ویدئویی نظارت تصویری تحت پلتفرم H.265 بهره مند شود. بنابراین کاربر باید به یک سیستم کامل مبتنی بر کدک H.265 فکر نماید.

داشتن یک سیستم کامل H.265 امکان بهره مندی جامع از یک برند را میسر می نماید و برای نصاب نیز میتواند به صرفه جویی وقت و انرژی بینجامد. خرید NVR ها، دوربینهای مداربسته و سیستمهای مدیریت ویدئویی (VMS) از برندهای مختلف به این معناست که برای رفع مشکلات همواره نیاز به سه نوع تماس با تیمهای تکنیکی هر شرکت خواهید داشت. ضمن اینکه کیفیت و سطح سازگاری آن تجهیزات هم با توجه به برندهای آنها متفاوت است.

پکیج دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته 

بازارهای مرتبط

بازارهای عمودی و مرتبط هم بدلیل نیاز به ضبط تصاویر با رزولوشنهای بالاتر همراه با کاهش انتقال بیت و مصرف فضای کمتر، بیشتر به سیستمهای جامع بر مبنای H.265 گرایش داشته اند. این قضیه بخوبی در پروژه های بزرگ با چندین دوربین مداربسته مگاپیکسلی و در سطحی وسیع ملموس است.

موارد بسیاری مثل راهکارهای نظارت تصویری پارکینگها، فروشگاهها، مراکز بزرگ مثل فرودگاهها و مراکز تفریحی بدلیل نیاز بیشتر به جزئیات تصویری و اطلاعاتی بیشتر از قبل به این سیستمها نیازمند هستند.

یک کاربرد ایده آل دیگر از پلتفرم H.265 به سیستمهای نظارت تصویری شهری برمی گردد. آیا کاربران علاقه به خرج بیشتر بر اساس کدک H.265 دارند؟ بستگی به مشتریان دارد! مثلا شهرهای بزرگ به خرج بر روی تکنولوژیهای نوین بسیار علاقه نشان می دهند که آنهم به این علت است که نیاز به تصاویری واضحتر و باکیفیت تر دارند و شاید از منظر مدیریت شهری از مهمترین عوامل به حساب بیاید.



:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

حساسیت بالا در نور کم با سنسورهای Exmor 35mm

دوربین مداربسته تحت شبکه جدید شرکت سونی با نام SNC-VB770 با رزولوشن 4K به پشتوانه سنسورهای Exmor 35mm قادرند در شدت نور بسیار کم با استفاده از لنزهای تخصصی سونی حداکثر کارایی را داشته و به داشتن تصاویری بسیار واضح در نور کم کمک می نماید. این قابلیتها و مشخصات، دوربین مداربسته تحت شبکه 4K، سونی را قادر می سازد در شرایط نور بسیار ضعیف در رزولوشن 4K با 30 فریم در ثانیه به ضبط تصاویر رنگی با نویزی بسیار کم بپردازد.دوربین مداربسته

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

بهره مندی از حساسیت نوری با طیف بسیار بالای حداکثر ISO 409600 به دوربینهای مداربسته جدید سونی امکان می دهد بتوانند تصاویر ویدئویی تمام رنگی را حتی در تاریکی نسبتا شدید به کاربر ارئه نماید. با این شدت حساسیت بالا دوربین مداربسته SNC-VB770 می تواند در شدت نوری به کمی 0.004 لوکس و یا در شرایط چالش برانگیز نوری، تصاویر رنگی خوبی با رزولوشن 4K را با 30 فریم در ثانیه ضبط نماید.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:  

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

قابلیت Inteligent Cropping دوربین مداربسته سونی را قادر می سازد در منطقه ای وسیع با یک دید محیطی خوب تمام صحنه را زیر نظر گرفته و هم زمان نمایی محدودتر و نزدیکتر را با توجه به نیاز کاربر بطور جداگانه نمایش دهد. درواقع دوربین مداربسته می تواند تمام تصویر را با رزولوشن Full HD ضبط نموده و بخش مورد نظر را بطور مجزا با رزولوشن VGA به کاربر نشان خواهد داد. با این قابلیت از پهنای باند شبکه بشکلی بهینه تر استفاده شده و نیاز به حافظه ذخیره سازی را تا 50 درصد کاهش خواهد داد. بعلاوه ردیابی چندگانه با تشخیص چندین هدف مجزا در یک صحنه و ردیابی مجزا در صفحات مختلف کمک شایانی به ناظر خواهد کرد. این کار ریسک از دست دادن هدف مظنون را کاهش می دهد و به اپراتور امکان می دهد اجسام را در تصاویر منقطع و مجزا در جلوی چشم داشته باشد.

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

این دوربین مداربسته می تواند در غالب دو تصویر با رزولوشن 1920*1080 یا چهار تصویر با رزولوشن 640*480 بصورت مجزا، تصاویر Inteligent Cropping را در اختیار کاربر قرار دهد. ضمن اینکه حداکثر تا 8 تصویر با رزولوشن VGA نیز می تواند در حالت دستی بکار گرفته شود(در حالت خودکار 4 حالت).

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

در این دوربین مداربسته طیف ISO از 100 تا 102400 در محدوده ای استاندارد و محدوده Expandable نیز در طیف 50 تا 409600 قرار دارد.

ضمن اینکه این دوربین مداربسته از دریچه نصب لنز از نوع E  و FE پشتیبانی می نماید. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته SNC-VB770 برابر با 12.2 مگاپیکسل یا ابعاد پیکسلی 4240*2832 می باشد.

تارگت های لینک سازی تیام

  دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

فشرده سازی تصاویر در دوربین مداربسته

با توجه به اینکه رزولوشن یک مقیاس اندازه گیری فیزیکی تعداد پیکسلهاست، نمی توان فهمید که چه مقدار از پیکسلها در پروسه فشرده سازی تغییر کرده اند. هر پیکسل دارای یک مقدار رنگی معین است که این مقدار معمولا در یک مجموعه 16 میلیون عضوی از انواع رنگها (24 بیت رنگی) قرار می گیرد. این موضوع باعث می شود برای هر پیکسلی نیاز به حفظ مقدار زیادی داده داشته باشیم.

برای مثال یک جریان تصویری با رزولوشن 1080P با سرعت ضبط 30 فریم در ثانیه اگر قرار باشد فشرده نشود به حجمی برابر 1 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید! اما تصاویر ویدئویی دیجیتال امروزه در بخش نظارت تصویری و دوربین مداربسته بصورت فشرده در می آیند. بنابراین یک ویدئو با رزولوشن 1080P و با نرخ ضبط 30 فریم در ثانیه معمولا با حجمی برابر 1 تا 8 مگابیت بر ثانیه ضبط و تولید می شود؛ این یعنی با فشرده سازی 1 صدم تا 1 هزارم نسبت به ویدئویی غیر فشرده سر وکار داریم. اما سوال اینجاست که چقدر یک ویدئو – هرقدر هم حجیم - فشرده شده است؟

جنبه مثبت ماجرا این است که بدون کاهش شدید کیفیت تصاویر توانسته ایم حافظه و پهنای باند را بهینه تر و با کاهش بیشتری مصرف کنیم. این نشان می دهد که چرا اینقدر این موضوع مهم است و اجماع نظر بین متخصصان بر همین موضوع طبیعی است.

اما انتخاب میزان مناسبی از فشرده سازی کمی نیاز به دانستن فوت و فن و تجربه دارد. اینکه چقدر افت کیفیت بر اثر فشرده سازی قابل قبول است هم بستگی به هدف نهایی بینندگان یا جزئیاتی دارد که نیاز است ذخیره شود. بازهم مهم است که بدانیم آیا افزایش فشرده سازی می تواند به صرفه جویی بهتر در فضای ذخیره سازی و یا کاهش استفاده از سوئیچ و سرورها بینجامد؟

اگر دو دوربین مداربسته یکسان با رزولوشنی یکسان را در نظر بگیرید، کیفیت تصاویر می تواند با توجه به نوع فشرده سازی مورد استفاده و میزان(Level) فشرده سازی با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

محدودیت در مقدار رزولوشن دوربین مدار بسته

حتی اگر کیفیت تصاویر هم با توجه به افزایش تعداد پیکسلهای تصویر بالاتر رود(قبلتر گفتیم که این باور غلط است) دو عامل کلیدی دیگر هم وجود دارند که در عمل برای کیفیت تصاویر محدودیت ایجاد می نماید : زاویه تصویر برداری و رزولوشن حداقلی مورد نیاز .

زاویه تصویر برداری دوربین مداربسته :

جدا از اینکه کیفیت یک تصویر چقدر است، لازم است که تصویر از زاویه مناسبی گرفته شود تا جزئیات یک شیء یا هدف بخوبی دیده شود. برای مثال در تصویر زیر میبینید که کیفیت تصویر و نتیجه برداشت شده از تصاویر کاملا متفاوت از رزولوشن دوربینهاست:

رزولوشن دوربین مداربسته

حتی اگر تصویر سمت چپ 10 برابر پیکسل بیشتر از تصویر راست هم میداشت باز هم جزئیاتی را که در تصویر راست واضح دیده می شود را در اختیار ما قرار نمی داد. این یک مشکل رایج است که مثلا در پروژه هایی مثل پارکینگهای بزرگ تنها با یک دوربین مداربسته با رزولوشن بالا، می تواند آزار دهنده شود. یعنی حتی اگر شما تعداد پیکسل مورد نیازتان را هم در تصویر داشته باشید بازهم ممکن است راننده ای که موازی یا مخالف جهت دوربین مداربسته حرک می کند را بخوبی نشناسید و جزئیات نا مفهوم و در زاویه ای بد دیده شود. تازه با آن زاویه علاوه بر اینکه نمی شد چیزی از چهره راننده را تشخیص داد، پلاک خودرو هم جالب دیده نمی شد.

رزولوشن مورد نیاز یا حداقل پیکسل مورد نیاز دوربین مداربسته

غالبا از گذشته اینطور بوده که سیستمهای نظارت تصویری همیشه تشنه رزولوشن بودند. در واقع همیشه نیاز به رزولوشن و احتیاجات امنیتی سریعتر از رزولوشن پیش می رفتند. وقتی رزولوشن تصاویر و تعداد پیکسلها به بیش از 2 مگاپیکسل رسید عملا دیگر موضوع پیکسل از صدر نیازمندیها خارج شد و بنوعی افزایش آن خیلی دردی را دوا نمی کرد. یعنی این رزولوشن برای داشتن جزئیات کافی از چهره و یا جزئیات پلاک خودرو می تواند کافی باشد و اغلب کاربران هم در عمل از افزایش رزولوشن سود زیادی نبرده اند. ممکن است که تصویر کمی زیباتر بنظر بیاید اما کیفیت نهایی و بعبارتی آنچه باقی می ماند خیلی هم فرق ندارد. آنچه می گوییم مفهوم مهمی است که درک آن با درک مفهوم PPF یا چگالی پیکسلها در تصویر یک هدف، یکسان است. هدف ما از طرح این جملات این است که گاهی انگار با اشتباه تصمیم گیری در پروژه و عدم تناسب رزولوشن یا موارد یاد شده می تواند تنها به "هدر دادن" پیکسلها بینجامد.

عوامل موثر بر روی رزولوشن

متاسفانه عوامل زیادی بر روی رزولوشن سیستمهای نظارت تصویری اثر می گذارند که در زیر آورده شده اند:

  • کارایی یا قابلیت کار در نور کم
  • کارایی WDR
  • تنظیمات فشرده سازی
  • زاویه دوربین مداربسته (زاویه افقی) یا زاویه عمودی
  • فکوس و نوع لنز مورد استفاده

رزولوشن قید شده در مشخصات دوربین مداربسته تنها یک متریک یا عدد مقیاس سنجی رایج است که خیلی نباید بر روی آن تاکید داشته باشید. نتیجه عمل همیشه متفاوت از اعداد و در مقابله با مشکلات متفاوت خواهد شد. درک موضوع رزولوشن تصویر و عوامل موثر در تغییر آن برای داشتن بالاترین کیفیت بصورت اختصاصی برای هر نوع کاربردی بسیار مهمتر از اعداد و ارقامیست که در مشخصات یک محصول قید می شود. تازه این با فرض این موضوع است که همه این ارقام واقعی و بدور از بزرگنمایی بوده باشد.

  1. نویز دوربین مداربسته
  2. روندهای صنعت امنیت
  3. تست هارد دوربین مداربسته
  4. فناوری ابری در صنعت امنیت

5.      موضوعات مهم نظارت تصویری در سال 2021

6.      پارکینگ هوشمند

7.      تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها

8.      ذخیره سازی اطلاعات در سیستم حفاظت تصویری

9.      دوربینهای پوشیدنی

10.  کنترل دسترسی یکپارچه

11.  پهپاد حفاظتی



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

تحلیلگر ویدئویی در خدمت CCTV : نیازها و چالشها

تحلیل ویدئویی بتنهایی می تواند در آینده یک بخش مهم صنعت امنیتی بحساب بیاید. در دسترس بودن این قابلیت با تمام جذابیتهایش بعنوان یک سرویس می تواند مورد توجه همه مشتریان قرار گیرد.

دولت و آژانسهای امنیتی نیاز به مدیریت مرکزی سیستمهای نظارت تصویری و دستگاههای نظارت مرکزی را بیش از پیش حس کرده اند. این موضوع بعنوان یک کمبود عمومی می تواند در برخورد با تروریسم کمک بسیار بهتر و موثرتری را بهمراه داشته باشد. هایک ویژن قیمت    hikvision

خارج از عرصه امنیتی، کاربردهای جدیدی برای تحلیلگر ویدئویی درحال شکلگیری است تا هزینه های دستگاههای بروزی را که شرکتهای تولید کننده دوربین مداربسته تحت شبکه به بازار عرضه می کنند را نیز بیشتر رقابتی نماید و به اصطلاح هزینه ها توجیه پذیری بیشتری داشته باشند.

بازار برای تحلیلگرهای ویدئویی بشدت درحال رشد است اما هنوز هم با چالشهای خود روبروست. برای مثال استفاده از قابلیت تشخیص چهره،  در صورتی که شما دیتابیسی برای تطبیق تصاویر گرفته شده با اشخاص نداشته باشید عملا بی فایده و بی اثر خواهد بود. برای مقابله با این مشکلات خیلی از شرکتهای سازنده نرم افزارهای تحلیلگر رو به همکاری مشترک و بین رشته ای می آورند تا بخشهای حرفه ای یا ترکیبی کار را به گروههای تخصصی محول کنند.

مثلا راهکاری مثل Facewatch پلتفرمی است که خیلی با نوع کار نیروهای پلیس همخوانی داشته و به کسب و کارها و نیروهای امنیتی این امکان را می دهد تا از جرایم بصورت دیجیتالی گزارش آنلاین داشته باشند. بنابراین در مشاغل مختلف می شود این گزارشها و داده ها را به اشتراک گذاشت تا مثلا تصاویر مجرمین یا اهداف مهم در بین دیتابیسهای نرم افزارهای تشخیص چهره در همه جا به اشتراک و بهره برداری برسند.

بنابراین این نکته برای دوربینهای مداربسته رایج بعنوان سنسورهایی برای کسب اطلاعات افراد ناشناس می تواند تبدیل به یک مزیت شود که افراد زیادی را تشخیص دهد بی آنکه حتی فردی بیش از 1 بار از جلوی دوربین مداربسته رد شده باشد! به این معنی که می شود هرجایی از اطلاعات استفاده کرد، خواه در داخل سیستمهای امنیتی و یا در دفتر یک شرکت تجاری و خواه در دانشکده و .. . البته همه چیز طبق قانونی مدون خواهد بود.

بخشهای روبه رشد

شکی نیست که تحلیلگر ویدئویی بعنوان یک سرویس می تواند در روزها و سالهای پیش رو بعنوان یک نیازمندی در بحث پهنای باند و هزینه های جاری مورد توجه قرار گیرد. زیرا این راهکار می تواند با استفاده از سیستمهای نوآورانه به مقابله با چالشهای آشکار آینده سیستمهای نظارت تصویری برود.

البته نگرانیهای امنیتی داده های بدست آمده که در اختیار شرکتها و تولید کنندگان قرار می گیرد همچنان باقی خواهد ماند. در آخر اینکه آیا این راه حلها می توانند مشتریان را متقائد نمایند که از مزایای اتصال به فضای ابری با توجه به ریسکهای امنیتی همراه آن استفاده کنند یا خیر؟ باید ببینیم در آینده چه پیش می آید.

  انواع دوربین مدار بسته     ریست پسورد هایک ویژن 



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()