دوربین مداربسته خورشیدی
نوشته شده توسط : جعفر

 

امنیت محل سکونت و زندگی یکی از اولین دغدغه های تمدن بشری از هزاران سال قبل تا کنون بوده است. با پیشرفت تکنولوژی سیستم ها و ابزار جدیدی توسط شرکت های مختلف تولید شده است تا بحث امنیت و حفاظت از اموال شخصی و دولتی را به شکل بهتری انجام شود. برای مثال نصب گسترده دوربین های مداربسته در اماکن مختلف عمومی و خصوصی شهرهای جدید در سرتاسر دنیا از بهترین راهکارهای بهبود امنیت یک مکان به حساب می آید. مشکل اصلی تکنولوژی های جدید امنیتی که برای افزایش امنیت یک مکان استفاده می شود این است که همه این سیستم ها برای کار نیاز به یک منبع برق دارند و در نتیجه با قطع برق در این مکان ها سیستم های امنیتی نیز به کل مختل می شود.سوال اصلی که این مقاله به آن پاسخ می دهد این است که آیا سیستم های حفاظتی دوربین مداربسته می توانند بدون نیاز به برق نیز کار کنند؟ بدون شک در دنیایی که به سمت استفاده از انرژی های پاک حرکت می کند یکی از بهترین راهکارها استفاده از نیروی خورشید است. بنابراین می توان انتظار داشت که دوربین مداربسته خورشیدی در آینده نزدیک نقش بسیار بیشتری در امنیت شهری در شهرهای مدرن ما بازی کنید.

نحوه کارکرد دوربین مدار بسته

همه ما می دانیم که دوربین های مداربسته به مانند همه دستگاه های الکتریکی، نیاز به یک منبع انرژی دارند. به طور عمومی دو نوع کابل در دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد، یکی کابلی که برق سیستم دوربین مداربسته را تامین می کند و دیگری کابل انتقال داده ها و تصاویر به دستگاه ضبط است. البته در مدل های آنالوگ منبع تغذیه POC و در دوربین های تحت شبکه منبع تغذیه POE به شکل همزمان یک کابل مسئولیت انتقال برق و انتقال داده های تصویری را بر عهده دارد. بنابراین اتصال سیستم های دوربین مداربسته به برق یکی از موضوعات مهم این سیستم ها به حساب می آید. حال سوال مهم این است که در اماکنی که برق شهری وجود ندارد، آیا امکان استفاده از دوربین های مداربسته وجود دارد؟
پس از خاموش شدن برق، دوربین های امنیتی که منبع تغذیه آن ها از نوع آداپتور می باشد، متوقف شده و از کار می افتند، به دلیل آن که این همان چیزی است که سبب می شود این دوربین های مداربسته کار کنند. اما در هنگام قطع برق چگونه باید این مشکل را حل و فصل نماییم؟ در نظر بسیاری از مردم، در زمانی که برق وجود ندارد کارکرد این دستگاه ها غیر ممکن است، که در برخی از موارد ممکن است چنین باشد، اما در مواردی دیگر، راه کارها و دوربین مداربسته هایی وجود دارند که بدون برق نیز می توانند وظیفه نظارتی خود را پیش ببرند. در واقع این امر کاملا بسته به نوع سیستم امنیتی می باشد که شما در پروژه نظارتی خود به کار گرفته اید. حال می خواهیم با ارائه چند راهکار شما را در نظارتی مستمر و شبانه روزی به واسطه دوربین های مداربسته تان راهنمایی کنیم.

باتری در دوربین های مداربسته بی سیم

وقتی از تکنولوژی هایی صحبت می کنیم که بدون نیاز به برق شهری بتوانند کار کنند قاعدتا اولین راهکاری که به ذهن هر شخص می رسد استفاده از باتری بجای برق است. باتری های شارژی تعبیه شده در دوربین های مداربسته می تواند در هنگام قطع برق مانع از کار افتادن سیستم امنیتی شما شوند و با بازگشت برق این باتری ها دوباره شارژ می شود تا در مواقع ضروری آینده نیز استفاده شود.

عموم باتری هایی که در این دوربین ها به کار گرفته شده است از نوع لیتیوم است که به شکل دائمی و همیشگی مقداری برق برای اتصال به شبکه در خود ذخیره می کنند. همچنین این دوربین ها دارای سیستم ضبط تصاویر بر روی حافظه micro SD هستند که مدت زمان ذخیره اطلاعات بر روی این حافظه ها بستگی به میزان برق ذخیره شده در باتری ها و حجم حافظه آنها دارد.

باتری پشتیبان یو پی اس (UPS)

در حال حاضر یکی از بهترین راهکارها برای راه اندازی مجدد دوربین های مداربسته در مواقع اضطراری و قطع شدن منبع انرژی استفاده از باتری های UPS یا همان باتری های پشتیبان است. این نوع تکنولوژی در واقع وظیفه تامین انرژی دستگاه های مصرف کننده را دارند.

همچنین این نوع تجهیزات در هنگام نصب در میان برق شبکه و مصرف کننده ها قرار می گیرد تا از این طریق علاوه بر تنظیم ولتاژ ها از اختلالات و نوسان های شدید و آسیب رساندن به کل شبکه جلوگیری کند.

استفاده از این باتری ها در شرایطی که هزینه های تاسیس یک سیستم امنیتی بسیار بالا می رود یک امر اجتناب ناپذیر است و در نتیجه با گسترده بودن سیستم امنیتی و نظارتی شما نیاز خواهید داشت تا از UPS های چند کاناله استفاده کنید این کار باعث می شود که در هزینه های نهایی و زمان نصب شما نیز صرفه جویی صورت گیرد.

با این حال بهترین راهکار برای حل مشکل قطعی برق در سیستم های دوربین مداربسته استفاده از دوربین مداربسته خورشیدی است چرا که این نوع دوربین با استفاده از انرژی های پاک خورشیدی شارژ می شود، نیاز به تعویض باتری به شکل مداوم ندارد و در نتیجه حتی برای شارژ باتری نیز نیازی به اتصال به برق شهری نخواهد داشت.

استفاده از پنل های خورشیدی

دوربین مداربسته خورشیدی

تکنولوژی به شکل اعجاب انگیزی به سرعت تغییر می کند و از یک سو به سمت انرژی های پاک در حال حرکت هستیم و از سوی دیگر کاربردهای چند گانه و ایجاد بسترهایی برای هوش مصنوعی را نظاره می کنیم. استفاده از پنل های خورشیدی یکی از تجهیزاتی است که در وسایل مختلف کاربرد فراوان پیدا کرده است. بنابراین در سیستم های امنیتی وقتی که بیم قطع شدن برق یا عدم دسترسی به برق شهری وجود دارد استفاده از پنل های خورشیدی و به عبارتی استفاده از دوربین مداربسته خورشیدی بهترین گزینه به حساب می آید.

در حال حاضر شما می توانید با خرید پنل های خورشیدی جداگانه این پنل ها را بر روی دوربین های خود تنظیم کنید. بر اساس پیش بینی کارشناسان این تکنولوژی در آینده ای نزدیک می تواند به شکلی وسیع در قاره آفریقا و آسیا که دسترسی به برق برای بسیاری از مناطق هنوز با مشکل روبرو است جایگزین تکنولوژی های مبتنی بر انتقال برق شود و همچنین برای مناطق صعب العبور کوهستانی و جنگلی بهترین گزینه به حساب می آید.

 

استفاده از ژنراتور برق

یکی دیگر از بهترین گزینه های روی میز، می تواند استفاده از ژنراتورهای آماده به کاری باشد که دوربین های امنیتی شما را با وجود قطع برق مجددا راه اندازی نماید. در بعضی از پروژه های نظارتی که تعداد دوربین های مداربسته شما بیش از اندازه می باشد، مجاب هستید که جهت تامین نظارتی شبانه روزی و مداوم، متقابلا باتری های پشتیبان بیش تری تهیه و به کار بگیرید که این مشکل باعث ایجاد هزینه ای گزاف در جهت تامین برق اضطراری شما می شود. همچنین از طرفی دیگر باتری های UPS نیز از عمر نسبتا محدودی برخوردار بوده و بعد از مدتی خود به خود فاسد می شوند و از کار می افتند. در این زمان است که وجود تمامی این مشکلات، افراد را به استفاده از یک ژنراتور سوق می دهد. توجه داشته باشید که این ژنراتورها بایستی به صورتی هوشمند در مدار برق قرار بگیرند تا در زمان قطعی برق به صورت کاملا اتوماتیک روشن شده و برق دوربین مدار بسته را تامین نمایند.

نکته نهایی این است که در استفاده از دوربین های مداربسته در شرایطی که برق شهری در دسترس نیست بهترین گزینه برای شما در صورت امکان استفاده از دوربین مداربسته خورشیدی است. چرا که سیستم های چنین دوربین هایی به شدت در طولانی مدت مقرون به صرفه است و شما می توانید با خیال راحت از چنین دوربین هایی برای اماکن مختلف استفاده کنید. پنل این دوربین ها می تواند بر روی سقف خانه های شما نصب شود و از این طریق نگرانی ها از قطع شدن برق نیز از بین می رود.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: