نوشته شده توسط : جعفر
 

کارآفرین بودن کار ساده ای نیست. ترکیبی از کمی اشتیاق و علاقه و میزان زیادی برنامه ریزی برای کسب وکار می تواند شما را به آن چه می خواهید برساند.ذر این مقاله می خواهیم 7 نکته که برای کارآفرین بودن باید بدانید را عنوان کنیم.

1- بدانید چه می خواهید.

آیا آرزوی این را دارید که فرمانروایی خود را داشته باشید یا می خواهید وقت استراحتتان را با آسودگی در کنار فرزندانتان بگذرانید؟ اغلب از کارآفرینان می شنویم که می خواهند کسب وکاری راه بیاندازند تا بتوانند فرزندانشان را حمایت کنند و در زمان بازنشستگی آسوده خاطر باشند. آن ها می خواهند در هر جا هستند کسب وکار خود را راه اندازی کنند و خدمات و محصولاتی را که دوست دارند عرضه کنند. باید بدانید که لازم است تا وقت زیادی برای کسب وکارتان صرف کنید. انگیزه ی کاری شما باید آن قدر زیاد باشد که بتوانید با چالش های پیش رو کنار بیایید.

article_image_one_523.jpg

2- بیش از آنچه صحبت می کنید، گوش بدهید.

ارتباطات مهم اند و رویدادهای شبکه ای راه بسیار خوبی برای این کار هستند. این رویدادها هم چنین روش مناسبی برای ملاقات با مشتریان بالقوه است، اگرچه همه افراد در این مسیر موفق نمی شوند. این رویدادها فقط برای رد و بدل کردن کارت ویزیت نیستند بلکه فرصت های خوبی برای یادگیری در اختیار افراد قرار می دهند. خودتان را به افراد جدید معرفی کنید و سعی کنید زمینه مشترکی پیدا کنید. اگر بیش از صحبت کردن گوش کنید، شانس این را دارید که در موقعیت های مناسب، راه حل مناسب را ارائه دهید.

3- خودتان را ثابت کنید.

افراد برای چیزهای ارزشمند خوب هزینه می کنند. اگر در کسب وکار خود تازه کار هستید، کارتان مشکل می شود؛ پس سعی کنید خود را ثابت کنید.

4- در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید.

امروزه اطلاعات زیادی را می توان از طریق اینترنت بدست آورد. افراد قبل از آنکه کاری انجام دهند در اینترنت جست وجو می کنند تا بتوانند اطلاعاتی را که می خواهند دریافت کنند. در واقع آن ها می خواهند بدانند محصول و یا خدماتی که شما عرضه می کنید ارزش آن را دارد که برایش وقت و هزینه صرف کنند و یا نه. بنابراین مهم است که برای پاسخگویی حضور داشته باشید. به این معنا که وبسایتی داشته باشید، در صفحات اجتماعی حضور داشته باشید و مهمتر از همه این که با مشتریان در ارتباط باشید.

5- سرتان به کار خودتان باشد.

اغلب وقتی بیش از حد به آن چه در اطرافمان اتفاق می افتد توجه کنیم، از آن ها تأثیر می پذیریم. بررسی می کنیم، تلاش می کنیم، ولی در نهایت پیشرفتی نمی کنیم. تنها چیزی که باید کنترل کنید خودتان هستید. و این به معنای کار کردن است. نگران نباشید که دیگر کارآفرینان و یا شرکت ها چه می کنند. تنها نگران خودتان باشید!دوربین هایک ویژن

6- از کم شروع کنید.

اگر می خواهید خبره به بنظر برسید، مهم است که از پایه و کم کم شروع کنید. مثلاً اگر می خواهید سخنران یک سخنرانی بزرگ باشید، بهتر است با حضور در روزنامه، تلویزیون و یا رادیوی محلی شروع کنید. در کسب وکار نیز به همین صورت است. به طور کلی، ایده خود را به صورت آزمایشی به اجرا بگذارید و منتظر بازخوردها باشید. اگر بازخورد خوبی گرفتید، آن را گسترش دهید.

7- ناامید نشوید.

بسیاری از افراد از ترس و شکست تأثیر می پذیرند. قابل درک است. کارآفرینی رعب آور بنظر می رسد. ولی آن چه اهمیت دارد ادامه دادن این راه است. مشتریانی هستند که ابتدا از ورود به دنیای تکنولوژی اجتناب می کنند، ولی در نهایت به آن وابسته می شوند. آدم ها تغییر می کنند. اگر ارزش چیزی را به آن ها نشان دهید، خوشحال می شوند که یک چیز جدید را امتحان کنند.

این هفت درس را به خوبی فرابگیرید. نه تنها در کسب وکار، بلکه در زندگی نیز کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید:    خرید دوربین مداربسته  نصب دوربین مدار بسته    



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

نمی توان یک تعریف کتابی یکتا برای آنچه که یک کارآفرین را موفق می سازد ارائه داد و هر انسان موفقی یک تعریف از راه های منجر به موفقیت دارد. اما با این حال می توان به چند رفتار و ویژگی مشترک بین کارآفرینان موفق اشاره کرد. به شما پیشنهاد می کنیم با داشتن این ویژگی ها و رفتارها تاحدی به یک فرد کسب و کاری موفق تر تبدیل شوید.

چون این ها به شما کمک می کنند که بر چیزی که مهم تر است متمرکز بمانید و در زمان های سختی، شما را یاری می کنند که به جلو بروید. همچنین باعث می شوند که شما با خود و کسانی که باید رهبری کنید، ارتباط برقرار کنید و نهایتا در طول این سفر استارتاپی تا رسیدن به موفقیت، تعادل را حفظ کنید.

1- آنها همه چیز را ساده می گیرند

آنها این کار را نه تنها در کار بلکه درتمامی جنبه های زندگی شان انجام می دهند، از سبک تغذیه ای شان بگیرید تا سبک ورزشی و تا آنچه که می پوشند. برای مثال مارک زاکربرگ و یا استیوجابز را می توان نام برد. همه ما در تلاشیم تا تمامی کارهای لیست شده در سررسیدمان را انجام دهیم، اما بدانید که اگر دور خود را شلوغ کنید و به سراغ کارهای پیچیده بروید، حتما زمان کم خواهید آورد. شما باید هرلحظه از زمانتان را ذخیره کنید. در مورد کسب و کار تنها موضوع زمان نیست، بلکه استراتژی شما هم مهم است. برنامه های شما باید قابل فهم باشند، تمامی ملاک ها و مقیاس هایتان استاندارد و قابل اندازه گیری باشند، و از همه مهم تر یک مفهوم ساده بسیار قابل خرید تر از یک مفهوم پیچیده است، آن هم به وسیله دانشگاه ها، مشتریان و هرگونه خریدار احتمالی. پس سعی کنید که ایده خود را ساده سازی کنید تا راحت تر اجرایی شود. در حقیقت در این دنیای دیجیتال و روبه رشد، بدون یک سیستم ساده که به ما کمک کند تا کار خود را در این دنیای مدرن توسعه دهیم، تصمیم گیری برای اولویت بندی کارهای مهم سخت خواهد شد. زمانی که در شلوغی کارمان و بحران غوطه ور هستیم، بسیار سخت است که ذهنمان را آزاد نگه داریم. در نهایت باید بگوییم که سادگی، فاکتور مهمی برای کنترل کارها است.

article_image_one_582.jpg

2- آنها سرسخت هستند

سرسخت بودن برای یک کارآفرین موفق، یک امر عادی است، چرا که می داند بدون پشتکار و پایداری به جایی نخواهد رسید. در بحران های موجود در یک کسب و کار که باعث عقب نشینی بسیاری از افراد، در همان ابتدای شروع کار می شود، این دسته کارآفرینان همچنان به پایداری خود برای حل مشکل ادامه می دهند. حتما زمان و انرژی زیادی را صرف این کار می کنند، اما سرشار از غرور هستند و نمی خواهند کسی برایشان دل بسوزاند. آنها می دانند که هیچ چیز ارزشمندی به سادگی بدست نخواهد آمد و تمامی این چالش ها و سختی ها، یادآور موفقیتی هستند که تنها کسانی به آن می رسند که عقب نشینی نکنند. کارآفرینی بدون شکست معنی ندارد، بدون شکست در ارائه یک محصول و یا انجام یک سخنرانی و یا از دست دادن مشتری. تمامی این شکست ها، وسیله ای است برای نشان دادن و سنجش سرسختی یک کارآفرین برای رسیدن به اهدافش. تمامی این سرسختی ها در زمان بحران، پیش نیاز موفقیت است.

3- آنها صبور هستند

صبر به نوعی تقوا و لازمه کسب وکار است. در جاده طول و دراز موفقیت کارآفرینان باید سطوح مختلف بسیاری را از صبر از خود نشان بدهند و بتوانند احساسات ذاتی خود از قبیل ترس از شکست، تردید در مورد آنچه که اتفاق خواهد افتاد، کنترل کنند. کسب و کارهای بیشماری شکست خوردند، تنها به دلیل کم صبری، چرا که اصرار بر رشد سریع همه چیز داشتند، اینکه زود وارد بازار شوند و یا به دلیل همین کم صبری خیلی زود قید همه چیز را زدند. نمی توان گفت که صبر برای یک کارآفرین به آسانی بدست می آید. این یک نبرد درونی ثابت است. بسیاری از کارآفرینان صبور هستند و در عین حال هم با سرعت خوبی به جلو می روند و آنها می دانند که بدون صبر از لحاظ روحی بسیار سخت خواهد بود، چرا که با وجود خواستن یک چیز، چیزهای غیر قابل کنترلی بر سر راه مان قرار دارد و مجبور کردن زمان برای به جلو رفتن، هیچ فایده ای نخواهد داشت، پس فقط صبر است که درست جواب می دهد.

4- آنها به طور طبیعی یکدل هستند

ای کاش تمامی مردم این ویژگی را نه تنها در کارشان بلکه در تمامی جنبه های زندگی خود داشتند. یکدلی، توانایی این که شما خود را در موقعیت شخص دیگری قرار دهید و آن موقعیت را درک کنید و یا حداقل تلاش کنید که احساسات وعواطفش را درک کنید، بسیار در نحوه ارتباط شما با دیگران مهم است. تمامی کارآفرینان در قلب شبکه ای از افرادی قرار می گیرند که نیاز دارند، فهمیده بشوند: کارکنان، شریکان کسب و کاری، مربیان، سرمایه گذاران و البته مشتریان. با نشان دادن همدردی، کارآفرینان بهتر می توانند با علایق و سلایق این دست افراد همراه باشند و نه تنها آنها را درک کنند بلکه به تک تک هرکدام نشان دهند که تمامی علایق و احساسات آنها را می فهمند و دنبال می کنند.دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

تنها در خلال این مراحل ارتباطی است که ما می توانیم به طور ذاتی بفهمیم چگونه و چرا یک کارمند و یا همکار یا مشتری به تصمیمی که ما می گیریم، واکنش نشان می دهند. آنوقت است که ممکن است درست ترین کار را انجام دهیم، و این واکنش به ما کمک می کند که به بهترین شکل ممکن ایده خود را در همکاری با آنها عملی کنیم. این را بدانید که یکدلی یکی از اجزاء اصلی رهبریت است و یکی از فاکتورهای مهم فرایند تصمیم گیری هوشمندانه است. همچنین همدردی تنها کافی نیست و ترکیب آن با یکدلی به شما کمک خواهد کرد تا کسب و کار خود را در راه درست پیش ببرید.

5- آنها ترس را مدیریت می کنند

تحقیقات نشان داده اند که ما تنها با دو واقعیت ترس ذاتی زائیده شده ایم: ترس از افتادن ، ترس از صدای بلند. اما ما در طول زندگی لیست بلند بالایی از انواع ترس ها را برای خود به وجود می آوریم. مثلا ترس از شکست در کارآفرینان. به گفته جیمز کامرون، شکست یک گزینه است ولی ترس نه. یعنی اینکه شکست در کسب و کار وجود دارد، این ما هستیم که نباید بترسیم. ترس برای یک کارآفرین مثل یک زندان است. ترس یک کارآفرین را به سمت تصمیم گیری های بیش از حد امن سوق می دهد و مانع جاه طلبی و الهام گیری می شود. بیشتر کارآفرینان می دانند که با بحران هایی در کار خود روبه رو هستند اما آنهایی که موفق اند می دانند که نباید از این بحران ها بترسند. آنها شکست را به عنوان بخشی از سفر کارآفرینی خود می پذیرند. اما شما باید به کاری که می کنید، ایمان داشته باشید، اینکه تیم خود را چگونه بچینید و یا کیفیت دانش بازاریابی خود را چگونه می سنجید. البته شما نباید به این فکر کنید که دنیا آن چیزی را که شما به بازار عرضه می کنید، حتما می خواهد. شما با اعتقاد به توانایی های خود می توانید ترس خود را کاهش دهید. این مثل این می باشد که یک ارتش کوچک به جنگ یک ارتش بزرگتر و مجهزتر می رود. پس تنها از این بترسید که از دست دادن جایگاه شغلی تان و موقعیتتان به دلیل ترس های بی مورد بسیار ترسناک تر خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته    

 



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

 

اصول زیرمجموعه ای از باورها و روش هایی است که برای افزایش شانس موفقیت در تبلیغات، اثبات شده اند. آگهی دهنده های با تجربه دائم تلاش می کنند تا از ماهیت خود خارج شوند و دنیا را با چشم و قلب مشتریانشان ببینند.

اصل یکم : بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیش بینی ها

رفتار انسان نسبی است نه مطلق. انسان ها آزاد هستند و در موقعیت های متفاوت رفتارهای مختلفی دارند که موقعیت ها هم به طور غیرمنتظره ای تغییر می کنند و هیچ گاه نمی توانید از انسان انتظار داشته باشید کاری که می خواهید را انجام دهد. اگر نتایج گذشته را بررسی کنید می توانید بفهمید که در گذشته چه رخ داده و چه چیزی کارایی داشته است ولی تضمینی برای اینکه برای امروز یا فردا هم موثر باشد وجود ندارد. آگهی دهندگان دوراندیش می دانند که بازاریابی همواره یک سرمایه گذاری برای آینده است آن هم به وسیله متغیرهایی که بیشتر آن ها قابل کنترل نیستند. پس می توان گفت بازاریابی یک سرمایه گذاری بدون تضمین بازگشت سرمایه است. می توان این عدم قطعیت را کاهش داد اما حذف کلی ریسک آن غیرممکن است. آگهی دهندگان دوراندیش در هر تصمیمی که می گیرند این ریسک را در نظر دارند.  طراحی سایت پزشکی

article_image_one_653.jpg

اصل دوم : بگذارید مشتری جلوتر از شما حرکت کند

یکی از راه های مقدم کردن مردم، استفاده از تحقیقات بازار است. اگر فکر می کنید ارتباطات بازاریابی راهی برای گفت وگو با مشتریان است، پس تحقیق کنید مردم در کجا دوست دارند چه چیزی را بشنوند یا نشنوند و آیا محصول و ارتباطات شما همان چیزی است که می خواهند بشنوند. اگر باهوش باشید، محصول و ارتباطات شما متاثر از خواسته بازار هدف خواهد بود. طراحی سایت با وردپرس   

اصل سوم : همه چیز را یکی و هم راستا کنید

مشتریان یک دستی را دوست دارند. دوست دارند به قولی که دیروز دادید امروز و فردا هم وفادار باشید. به دنبال برندهایی هستند که به چیزی که ارائه می کنند اعتماد داشته باشند. بنابراین باید همه چیز را یکی کنید. محصول، قیمت، تبلیغ، وعده های بازاریابی، پیامی که از طرف رسانه ها و اشخاص مختلف ارسال می کنید و… را یکی کنید.

اصل چهارم : تئوری الاکلنگ باری کالن در مورد رفتارهای انسانی

امروزه بازاریابی بسیار پیچیده شده است. بازار به هزاران گروه کوچک تقسیم می شود. ممکن است رقبا از کشورهایی دیگر یا صنایعی کاملا بی ربط باشند. رسانه ها همه جا هستند از موبایل گرفته تا دیوارهای شهر. یک ابزار ساده برای پرداختن به همه این پیچیدگی ها وجود دارد به نام تئوری «الاکلنگ باری کالن در مورد رفتارهای انسانی» که از این تئوری برای ساده تر کردن تصمیمات پیچیده بازاریابی استفاده می شود این تئوری بیان می کند رفتار انسانی همچون الاکلنگی از ترس و نیاز است. وقتی نیاز سنگین تر از ترس باشد عمل می کنیم. وقتی ترس سنگین تر باشد، عمل نمی کنیم.

تیپر کورولاری می گوید: وظیفه ما به عنوان آگهی دهنده این است که ترس را کنار بگذاریم و به نیاز بپیوندیم. سپس الاکلنگ کار می کند و مشتری میلیون ها دلار خرید می کند یا به دنبال خرید بیشتر می رود. پس وظیفه شما به عنوان آگهی دهنده، افزایش نیاز مشتری به کمک ابزارهای بازاریابی است که در اختیار دارید: طراحی محصول، آگهی و پیام. همچنین وظیفه شما کاهش ترس آن ها با درخواست انجام عملی کم ریسک است. تعرفه طراحی سایت       

اصل پنجم : برای پولدار شدن، باید ممتاز باشید

اگر تمام پول ها و وقت های دنیا را دارید دیگر نیاز نیست استراتژی داشته باشید؛ اما اگر بودجه محدودی دارید لازم است استراتژی داشته باشید. مراقب باشید، سعی نکنید برای همه ی مردم، همه چیز را ارائه کنید. با گسترش شبکه کاری خود بدون استثنا کردن کسی، در واقع در حال کاهش دادن شانس موفقیت خود هستید.

اصل ششم : یک آگهی، یک ایده

برای یک شخص عادی کمتر از نیم ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرد به آگهی شما توجه کند یا نکند؛ یعنی اینکه، جذاب ترین موضوع را به گونه ای به کار ببرید تا اولین چیزی باشد که دیده یا شنیده می شود. مطالعات نشان می دهد حتی وقتی تصمیم گرفتید به یک آگهی توجه کنید، هنوز هم آن را سطحی می خوانید تا به نقطه موردعلاقه برسید، ابتدا تیتر یا تصویر اصلی، سپس عکس های جانبی و توضیحات عکس، سپس لوگو با شعار تبلیغاتی؛ آن هم درصورتی که این ها جذابیت داشته باشند؛ آن وقت متن اصلی آگهی را می خوانید. مردم سطحی می خوانند تا در زمان و انرژی صرفه جویی کنند. ارائه فهرست بلندی از نقطه نظرات، برای خوانندگان یا بینندگان کار نادرستی است؛ هر آگهی فقط باید یک ایده اصلی داشته باشد.

اصل هفتم : هم مرتبط و هم خاص باشید

هدف شما به عنوان یک آگهی دهنده یا شرکت این است که چنان تفاوت مهمی ایجاد کنید که موجب شود مشتری شما را به رقبای دیگر ترجیح دهد؛ یعنی چیزی که انتظارش را دارید. آگهی ها باید برای مخاطبین مرتبط و غیرمنتظره باشند. مرتبط بودن موجب مفید بودن و غیرمنتظره بودن موجب موردتوجه قرار گرفتن می شود. تنها تعداد کمی از آگهی ها مرتبط و غیرمنتظره هستند. شما باید هر دو باشید.

اصل هشتم : اول میوه های دم دست را بچینید

سودآورترین بازار هدفی که می توانید داشته باشید، مشتریان کنونی شما هستند. اسم شما را می شناسند، اعتبارتان را باور دارند، از شما تجربه خوبی دارند، به شما وفادار هستند و خرید از شما را کم ریسک می دانند. در بسیاری از کسب وکارها، ایجاد بانک اطلاعات مشتریان به شرکت ها این امکان را می دهد تا با ارزش ترین آن ها را شناسایی کنند. حتی می توانید بانک اطلاعاتی درست کنید که پیش بینی کند کدام یک از مشتریان، کالاهای دیگر شما را هم خریداری خواهند کرد.

اصل نهم : از ادعاهای بی اساس پرهیز کنید

آزمایش های مکرر تبلیغات نشان می دهد، مشتریان در معرض کلمات مهم، ادعاهای غلو شده و عکس های غیرواقعی هستند. امروزه برطرف کردن شک مردم تقریبا غیرممکن شده است. آن ها برای باورکردن پیام شما به دلایل قدرتمند نیاز دارند نه مزخرفاتی که موجب باور نکردن آن ها شود. اولین و بهترین راه برای اجتناب از چرندگویی، غلو نکردن است. کمتر تعهد بدهید بیشتر ارائه کنید. تبلیغات با وعده دادن موجب انتظار می شود. وقتی بیش ازحد وعده می دهید درواقع در حال ناامید کردن مشتریان و آسیب زدن به اعتبار ارتباطات آینده هستید. همیشه ادعاهای تبلیغی خود را بررسی کنید تا فراتر از توانایی شما نباشد. طراحی سایت در تهران

 

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

 

پشت وانت نیسان آبی رنگی با خطی خوش این بیت نوشته شده بود. نیش دوست از نیش عقرب بدتر است... پس بزن عقرب که دردش کمتر است. همان نیسان های آبی رنگی که متقاضیانش معتقدند که رنگ آبی آن از رنگ های دیگر آن قدرتمندتر است و عملا رنگ های دیگر آن با شرایط موتوری و بدنه یکسان در بازار با استقبال و موفقیت روبه رو نبوده است و سهم بازارشان در مقایسه با رنگ آبی بسیار کمتر است که این پدیده برای برخی دیگر از کالاها هم وجود دارد که خود نیازمند تحلیل بیشتر و یک ستون جداگانه دارد.

هیچ می دانید که تبلیغ تنها تبلیغ تلویزیونی نیست و اصولا هرگونه ابلاغ پیامی که از رسانه ای به سوی مخاطبی فرستاده شود تبلیغ به حساب می آید و تبلیغ به قول کاتلر آمیخته ای دارد که به آن آمیخته تبلیغات می گویند. در سال های اخیر گفتاری به گفته های تبلیغات اضافه شده که البته به نظر نویسنده، مطلب تازه ای نیست، اما به دلیل ساختاربندی انجام گرفته برای آن می تواند استفاده از آن برای شرکت ها مفید و کارساز باشد. واژه ترانزیت در معنای عام آن براساس فرهنگ معین عبارت از: جابه جایی مسافر و کالا بین مبدا و مقصد که مستلزم عبور از کشور ثالث باشد. حال وقتی کلمه تبلیغات را به آن اضافه می کنیم می شود رسانه تبلیغاتی که در حرکت است و جابه جا می شود و در همین حین آگاهی رسانی نیز می کند. طراحی سایت صنعتی

 نمونه های قدیمی آن در ایران اتوبوس های شرکت واحد خودمان است که از قدیم روی آن تبلیغات چاپ می شد و گاه مربوط به امور اقتصادی یا فرهنگی بود، مانند آگهی هایی که می گفت ارائه بلیت نشان دهنده شخصیت شماست یا کامیون ها و وسایل سنگین حمل ونقل است که روی آن نام کارخانه سازنده یا شرکت حمل ونقل کننده چاپ می شود، اما در این باره نوآوری های دیگری نیز می توان انجام داد مانند اینکه با درست کردن فضاهای مناسب و متناسب کالا را در حین حرکت به نمایش درآورد. طراحی سایت املاک       

article_image_one_642.jpg

چرا روش های تازه ای را باید جست وجو کرد

وقتی از کاتلر در کتاب «و چنین گفت کاتلر» می پرسند شرکت ها چگونه می توانند به صورت موثر به انبوه مخاطبان دست پیدا کنند؟ او پاسخ می دهد،افراد فعال در تبلیغات دیگر روزهای طلایی رسیدن به انبوه مخاطبان از راه نشریات و تلویزیون را نخواهند دید و بازاریابی ترکیبی از هنر، علم و مهارت است. حال سه راه حل وجود دارد؛ ادامه راه قبلی یا تبلیغ در مراسم جهانی نظیر المپیک برای رسیدن به انبوه مخاطبان یا شناخت درست مشتریان و تامین نظر آنها (البته به شکل مطلق نمی توان هیچ یک از راه ها را رد کرد، اما در هر حال عقلانیت و خردمندی توصیه می شود).       طراحی سایت هتل

او در ادامه می گوید: دوران ریخت و پاش های تبلیغات تلویزیونی به سرعت در حال سپری شدن است، من به شرکت ها پیشنهاد می کنم تا بودجه تبلیغات انبوه تلویزیونی را کم کنند، تعداد بینندگان تلویزیون در حال کاهش است. بسیاری از بینندگان تبلیغات را نگاه نمی کنند طول مدت هر تبلیغ هم آنقدر کوتاه شده که پیام به خوبی منتقل نمی شود. فروش انبوه در کشوری که تعداد کانال های رادیو تلویزیونی و نشریات محدود باشد موثر خواهد بود، اما در کشوری که صدها کانال رادیو تلویزیونی و هزاران نشریه وجود دارد رسیدن به انبوه مخاطبان بسیار پرهزینه و دشوار است و به قولی دست یافتن به 10 ثانیه از توجه افراد روز به روز سخت تر می شود و بزرگ ترین اشتباه در بازاردانی (مارکتینگ) این است که بخواهید برای همه کس همه چیز باشید. امروزه به جای انجام دادوستدهای یک باره باید به دنبال ایجاد و گسترش روابط درازمدت و رضایت بخش با مشتریان بود. زیرا محصولات می آیند و می روند اما آنچه می ماند روابط با مشتریان است و شما می توانید در بیشتر جاها متمایز باشید اما نمی توانید در همه جا با یک ایده واحد متمایز باشید. طراحی سایت پزشکی    

چه کسانی باید از تبلیغات ترانزیتی استفاده کنند؟

دل دنیسون معتقد است که شرکت های خدماتی یا خرده فروش ها که مخاطبان مورد نظرشان در یک ناحیه شهری تمرکز یافته اند برای این کار مناسبند.

مزایای تبلیغات ترانزیتی

  1. تبلیغات ترانزیتی دارای قدرت ارتباط سازی خوبی هستند.
  2. مدت زمان نمایش آن 16 تا 18 ساعت در روز است.
  3. در مسیرهای خاص مخاطبان خوبی را پوشش می دهد.

نواقص تبلیغات ترانزیتی

  1. مخاطب تنها چند ثانیه فرصت درک مفهوم را دارد.
  2. به سرعت در برابر باد و باران و تصادفات از بین می روند.
  3. به درد هر بازاری نمی خورند.

نکات مورد توجه در مدیریت تبلیغاتی ترانزیتی

  1. شناخت مشتری یا بازار هدف.
  2. انتخاب پیام مناسب شامل نام شرکت یا محصول و شماره تلفن مناسب.
  3. سادگی و یکپارچگی در اجرا.
  4. اندازه گیری نتیجه و اصلاح به موقع .
  5. راستگویی- راستگویی و راستگویی.
    طراحی سایت آموزشگاهی

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

هیچ راه میانبری برای اینکه شرکت های بزرگ مشتریان شما باشند،نخواهید یافت. شوخ طبعی و خوش اخلاقی شما، جاذبه ی باور نکردنی شما، یا هوش و ذکاوتتان کافی نیست. برای این که تا حد زیادی احتمال بازکردن جای پا در شرکت های بزرگ را افزایش دهید، قبل از آغاز تماس با مشتری، خود را در اهداف شرکت مشتری غرق کنید. در روش فروش جدید، دانایی توانایی است.

چنانچه شما وقتی صرف یادگیری درباره ی سازمانی قبل از ورود به آن نکنید، تصمیم گیرندگان شرکتی شما را بی کفایت فرض کرده و حذفتان می کنند. داشتن دانش اجمالی از شرکت مشتری مورد نظرتان کافی نیست. این دانش و آگاهی است که فروشندگان خوب را از متوسط و متعهدها را از مغرور ها جدا می کند.

امروزه تصمیم گیرندگان شرکتی انتظار دارند که در مورد شرکت آنها مطلع باشید. این برای آن ها اهمیت دارد. این چیزی است که آن ها به آن علاقه مندند، نه محصول، خدمات یا راه حل شما. آنها انتظار ندارند تمام جزئیات را بدانید، فقط به طور معقولی در زمینه ی آنچه در سازمان آنان اتفاق می افتد به روز باشید. با تجزیه و تحلیل خوب قبل از تماس گرفتن قادر خواهید بود :

  • مشخص کنید که چگونه محصول یا خدمات شما بر کار مشتری تاثیر می گذارد.
  • یک راهبرد تجاری آگاهانه و خوب ایجاد کنید.
  • خود را از سایر فروشندگانی که در تلاش اند تا جای پایی در شرکت آنها باز کنند، متمایز کنید.
  • بحث های وسوسه انگیزی را با پرسش های هوشمندانه تان اداره کنید.
  • ایده های بسیار ارزشمندی را برای بهبود عملکرد آنان، کاهش هزینه ها و افزایش فروششان یا کسب مزیت رقابتی ارائه دهید.

انجام دادن این تحقیق کمک می کند تا «سردی» تماس های رسمی را از بین ببرید. شما برای صحبت با تصمیم گیرندگان آماده می شوید. می دانید که هستند و چه چیزی برای آنها مهم است.

دوربین مداربسته برای منزل      تجهیزات دوربین مداربسته 

هنگامی که شرکت بزرگی را هدف قرار دادید، تحقیق اولیه خود را بر چهار زمینه زیر متمرکز کنید :

1- جایی را برای ورود پیدا کنید

از آن جا که هدف اولیه شما ورود به شرکت است، در جستجوی ساده ترین راه برای نفوذ به این مشتری باشید. به این معنا که باید واحدهای تجاری یا شعبی از شرکت را پیدا کنید که به ظاهر برای عرضه شما مناسب باشند. تمایز بازار خود را قبل از شروع این تحقیق مرور کنید.
برای ورود به شرکت های بزرگ بهترین جا را نشانه بگیرید. همچنین با گشتن گرد واحدها، شعب یا ادارات معین شما وقت خود را در تلاش برای ورود به جاهایی که فرصت موفقیت محدود است، تلف نمی کنید.

2- درباره ی تجارت و کار آنها یاد بگیرید

مقدار زمانی را که صرف تحقیق و فراگیری درمورد یک مشتری می کنید، به طور مستقیم متناسب با ارزش آنان برای شرکت شماست.

در صورت قرارداد با این شرکت، درآمد زیادی نصیب خود می کنید، ارزش و شهرت تان زیاد می شود، یا فرصت های بسیار زیادی برای رشد و ترقی خواهید داشت؛ پس ارزش صرف وقت را دارند. همچنین اگر آنچه می فروشید تاثیر سازمانی مهمی دارد، صرف وقت بیشتر در فاز تحقیقاتی در اصل ضروری است. برای این مشتریان باید درباره ی موارد زیر مطلع باشید:

  • عوامل حیاتی موفقیت
  • مسائل کلیدی تجاری
  • گزارش های صنعت
  • تغییرات تجاری
  • اولین اولویت های آنان
  • مشتریان کلیدی
  • تصمیم گیرندگان اولیه
  • محرک های مالی
  • خطوط تولید و خدمات
  • رقبا

  تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

3- روزنه ها را بیابید

وقتی که تحقیق می کنید برای هر چیزی که نشان می دهد این مشتری مورد نظر ممکن است مشتری احتمالی شما باشد، چشم و گوشتان باز باشد. به ویژه شما باید در جستجوی دو مورد باشید:

  1. علایم و نشانه های مشکل : اطلاعاتی که شما را منتهی به این باور می کند که آنان با چالش ها و مسائلی مبارزه می کنند که شما می توانید آن ها را حل کنید.
  2. علایم و شاخص های فرصت : اطلاعاتی که به اهداف، مقاصد یا الزامات راهبردی اشاره دارد که شما می توانید به آنان در دستیابی یا حصول آن ها کمک کنید.
  3. قبل از شروع مفهوم این علایم را یادداشت کنید تا بدانید در جستجوی چه چیزی هستید. چنانچه شما اکنون به طور دقیق بازار هدف را نشانه گیری کرده باشید، شناسایی این موارد باید برایتان آُسان باشد.
  4. قفل را با کلید حرفه ای باز کنید.

آخرین چیزی که شما باید در جستجوی آن باشید، واژه هایی هستند که شرکت برای شرح کار و کسب، مشکلات و فرصت هایش از آن استفاده می کنند زیرا که وقتی که شما راهبرد ثبت مشتری تان را آماده می کنید که شامل تماس های تلفنی، نامه ها و غیره می شوند، باید با زبان مشتری تان صحبت کنید. هرچه واژه ها و الفاظ تان به زبان آن ها نزدیک تر باشد، ورود برای تان ساده تر است.

نکته ها :

  • تصمیم گیرندگان شرکتی انتظار دارند درباره ی شرکت و کسب و کارشان مطلع باشید. این درست همان چیزی است که به آن علاقه مندند، نه خدمات و یا محصولات شما
  • از تحقیق پیش از تماس برای یافتن بهتر این نقطه برای ورود به یک شرکت بزرگ و نیز تعیین شاخص های مشکلات و شاخص های فرصت استفاده کنید.
  • مقدار زمانی که صرف یادگیر در زمینه ی مشتریان احتمالی می کنید، در ارتباط مستقیم با ارزشی است که آنان برای شما دارند.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته  

 


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

منابعی کاربردی در زمینه امنیت تصویری و کاربردهای مختلف دوربین های مداربسته...

  1. http://darbshishe-ir.avablog.ir/post/25/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%9B+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2020
  2. http://dorbiin.avablog.ir/post/19/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1+%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA+%D8%A7%D8%B2+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2010+%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
  3. http://dorbiin.avablog.ir/post/23/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87+%2F+%D9%86%D9%87+%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84+%DA%A9%D9%87+%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF
  4. http://dorbiin.avablog.ir/post/22/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  5. http://dorbiin.avablog.ir/post/20/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%9B+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2020
  6. http://rahband5.avablog.ir/post/20/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1+%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA+%D8%A7%D8%B2+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2010+%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
  7. http://rahband5.avablog.ir/post/22/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87+%2F+%D9%86%D9%87+%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84+%DA%A9%D9%87+%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF
  8. http://rahband5.avablog.ir/post/21/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%9B+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2020
  9. http://rahband7.avablog.ir/post/22/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  10. http://rahband7.avablog.ir/post/23/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  11. http://darb-rahband.avablog.ir/post/24/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1+%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA+%D8%A7%D8%B2+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2010+%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
  12. http://darb-rahband.avablog.ir/post/25/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%9B+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2020
  13. http://darb-shishe.avablog.ir/post/24/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87+%2F+%D9%86%D9%87+%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84+%DA%A9%D9%87+%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF
  14. http://darb-shishe.avablog.ir/post/26/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  15. http://darb-shishe.avablog.ir/post/25/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  16. http://darb-shishe-ir.avablog.ir/post/26/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  17. http://darb-shishe-ir.avablog.ir/post/24/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  18. http://darb-shishe-ir.avablog.ir/post/22/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%9B+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2020
  19. http://rahband77.avablog.ir/post/38/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  20. http://rahband77.avablog.ir/post/32/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%9B+2020
  21. http://rahband77.avablog.ir/post/36/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  22. http://rahband777.avablog.ir/post/21/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+
  23. http://rahband777.avablog.ir/post/26/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  24. http://rahband777.avablog.ir/post/24/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  25. http://rahbandkaran.avablog.ir/post/26/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  26. http://rahbandkaran.avablog.ir/post/24/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  27. http://rahbandkaran.avablog.ir/post/22/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87
  28. http://shishekaran-ir.avablog.ir/post/25/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  29. http://shishekaran-ir.avablog.ir/post/22/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+
  30. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-70.html
  31. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-69.html
  32. http://seowebmaster.blogtez.com/post45.php
  33. http://seowebmaster.blogtez.com/post44.php
  34. http://developer-website.blograz.ir/post/57/%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%D8%AA%D9%83%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%D9%8A+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%D9%8A%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87+!
  35. http://developer-website.blograz.ir/post/56/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%8A+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%D9%8A%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87+++%D9%86%D9%87+%D8%AF%D9%84%D9%8A%D9%84+%D9%83%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF+%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D9%8A%D9%86+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%8A+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D8%AF
  36. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/28/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C%20/%20%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%202010%20%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86%20%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F.htm
  37. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/30/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1%20%D9%87%D9%88%D8%B4%20%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA.htm
  38. http://seo55.irancnblog.com/Post/29/What-is-the-biggest-change-in-the-security-industry-since-2010.html
  39. http://seo55.irancnblog.com/Post/28/Concerns-about-face-recognition-technology--not-the-reason-you-should-be-concerned-about-this-technology.html
  40. https://samyar.novinblog.net/Post/12/The-impact-of-artificial-intelligence-on-the-security-market.html
  41. https://samyar.novinblog.net/Post/18/Fear-of-technology-Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  42. https://samyar.novinblog.net/Post/16/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  43. https://samyar.novinblog.net/Post/14/What-is-the-biggest-change-in-the-security-industry-since-2010.html
  44. https://webinja.novinblog.net/Post/11/The-impact-of-artificial-intelligence-on-the-security-market.html
  45. https://webinja.novinblog.net/Post/17/Fear-of-technology-Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  46. https://webinja.novinblog.net/Post/15/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  47. https://webinja.novinblog.net/Post/13/What-is-the-biggest-change-in-the-security-industry-since-2010.html
  48. https://tejarat-farda.novinblog.net/Post/10/The-impact-of-artificial-intelligence-on-the-security-market.html
  49. https://tejarat-farda.novinblog.net/Post/16/Fear-of-technology-Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  50. https://tejarat-farda.novinblog.net/Post/14/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html


:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مدار بسته

امروزه نیاز به حفظ و برقراری امنیت به یکی از اساسی ترین نیازهای بشر تبدیل شده است. در همین راستا دوربین های مداربسته یکی از ابزار مهم و مفید در برآوردن این نیاز به حساب می آیند. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر نیاز به نصب دوربین در منزل یا محل کار خود را حس کرده و به دنبال مناسب ترین دوربین هستید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید اصلا نگران نباشید. در این مقاله میخواهیم شما را با اصطلاحات مهم و رایج در زمینه دوربین مدار بسته آشنا کنیم.

امیدواریم که بعد از خواندن این مقاله بتوانید به راحتی در مورد سیستم امنیتی مورد نظر خود تصمیم گیری کنید.

دوربین مدار بسته یا CCTV

عبارت «دوربین مدار بسته» برگردان کلمه انگلیسی  closet circuit television است که به اختصار cctv نامیده میشود.
دوربین مداربسته به دوربینی گفته میشود که در جای ثابتی نصب شده و تصاویر را ضبط کرده و به دستگاه دیگری ارسال می‌کند.

دوربین مدار بسته عمدتا در زمینۀ حفاظت، نظارت و امنیت استفاده می‌شود.

انواع دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته را میتوان بر اساس ظاهر، کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی دسته بندی کرد در ادامه رایج ترین دسته بندی های موجود را میبینید:

از نظر محل نصب:

  • بیرونی (outdoor)
  • درونی (indoor)

از نظر نوع سیگنال:

  • آنالوگ
  • آی پی (IP) یا تحت شبکه
  • دو منظوره
  • HD

از نظر پوشش:

  • ضد آب قاب بزرگ
  • مخفی
  • قاب فانتزی



بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن     دوربین مداربسته   نصب دوربین مدار بسته   

دوربین مداربسته آنالوگ

یکی از اصطلاحات دوربین مدار بسته واژه آنالوگ است که البته در انواع دوربین ها احتمالا این کلمه را شنیده اید. این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته به حساب می‌آیند که برای دریافت و ارسال صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می‌کنند. در این نوع دوربین صدا و تصویر توسط کابل دورشته‌ای جداگانه‌‌ای منتقل می‌شوند. رایج ترین کابل متداول برای این دوربین ها کواکسیال rg59 است.

کیفیت تصویر این دوربین‌ها تابعی از امواج آنالوگ می‌باشد. یکی از ضعف‌های این امواج آن است که همواره در معرض نویز قرار دارند. انواع نویز های  الکترومغناطیسی و ناشی از نوسانات برق تهدیدی جدی بر کیفیت تصویر این دوربین ها به حساب می‌آیند. در نتیجه استفاده از کابل و تجهیزاتی که کیفیت بالایی دارند بر کیفیت تصویر دوربین آنالوگ تاثیر چشمگیری دارد.

معایب و مزایا

از مزایای دوربین‌های آنالوگ میتوان به قیمت پایین، تنوع محصولات در بازار ایران، و سادگی نصب آنها اشاره کرد.

معایب دوربین مدار بسته آنالوگ شامل کیفیت تصویر پایین (نسبت به همتاهای دیجیتالی خود)، امکان نویزپدیری بالا، هزینه بالای کابل کشی، کیفیت پایین و نا امن در ارتباطات بی‌سیم.

دوربین مداربسته آی پی (IP) یا تحت شبکه

این دوربین مدار بسته نسل بعدی دوربین های مدار بسته هستند که برخلاف نسل قبلی که آنالوگ بودند از امواج کاملا دیجیتال برای دریافت و ارسال تصویر و صدا استفاده میکند.
علاوه بر این این دوربین‌ها تحت بستر شبکه کنترل و به یکدیگر مرتبط می‌شوند. این دوربین‌ها مانند بخشی از شبکه عمل می‌کند و به وسیله شناسه معتبر در شبکه یا همان ip و در قالب الگو و قوانین حاکم بر شبکه به مرکز کنترل متصل می‌شود.

معایب و مزایا

ترکیب دیجیتال و تحت شبکه بودن مزایای بسیاری را برای این دوربین مدار بسته به ارمغان آورده است. از جمله این مزایا میتوان به کیفیت تصویر بالا و تمام دیجیتال اشاره کرد. استفاده بهینه از کابل، برقراری ارتباط بی‌سیم امن و با کیفیت، ارسال همزمان برق، صدا و تصویر در بستر شبکه از دیگر مزایای آن هستند.

از معایب این دوربین ها میتوان به قیمت بالا و محدودیت در پهنای باند اشاره کرد.

دوربین مدار بسته دو منظوره

دوربین دو منظوره در واقع همان دوربین آنالوگ است با این تفاوت که این نوع دوربین مجهز به پورت خروجی شبکه هم هست. در نتیجه کیفیت تصویر آن آنالوگ است. اما میتوان به صورت  آنالوگ و یا تحت شبکه از آنها استفاده کرد.

استفاده از این دوربین وقتی به کار می‌آید که سیستم مدار بسته آنالوگ بوده اما نیازمند اتصال یک یا چند دوربین به شبکه باشد.

 

اصطلاحات دوربین مدار بسته با کیفیت تصویر بالا یا HD

از دیگر اصطلاحات دوربین مداربسته قابلیت تصویری HD است. این دوربین مدار بسته قابلیت پردازش تصویر با وضوح بسیار بالا را دارند. حتی می‌توانند اعداد و کاراکترها را هم شناسایی کنند.

دام (Dome)

دام کلمه ای است که شکل ظاهری دوربین مدار بسته را توصیف میکند. این کلمه که انگلیسی (dome) است به معنای گنبد یا برآمدگی میباشد. اما در بازار ایران هم با همین کلمۀ انگلیسی یعنی دام شناخته میشود.از آنجایی که بیشتر بر روی سقف نصب می‌شوند گاهی دوربین سقفی هم نامیده میشوند. صرف نظر از قابلیتهای مختلفی که هر دوربینی میتواند داشته باشد مانند قابلیت دید در شب و یا نوع لنز آن یا نوع امواج مرتبط با آن به تمام دوربین‌هایی که شکل گنبدی دارند دوربین مدار بسته دام گفته می‌شود. یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندهای تولید کننده این نوع دوربین شرکت هایک ویژن است.

این دوربینها  معمولا لنز ثابت با زاویه دید ۷۰ و ۸۵ درجه دارند و برای محیط‌های مسقف خانگی، اداری و تجاری مناسب می‌باشند.

بولت (Bullet)

این کلمه هم به شکل ظاهری دوربین اشاره دارد. کلمۀ Bullet به معنای گلوله و فشنگ است و به دلیل شباهت ظاهری این دوربین های با گلوله آنها را بولت مینامند. این نوع دوربین در بازارهای ایران هم با نام بولت شناخته شده‌ است. انواع رایج این نوع دوربین مدار بسته با لنز ثابت و زاویه دید ۲۵، ۵۰ و ۷۰ درجه و همچنین لنز متغیر با زاویه دید ۳۵تا۸۰درجه و ۲۵تا ۸۵ درجه موجود میباشند. همچنین این دوربین‌ها بدنه محافظی دارند که از آنها دربرابر آب و گرد وخاک محافظت میکند و از این رو برای فضاهای بیرونی هم مناسب هستند. عموما به ویژگی IR یا دید درشب مجهز میباشند.

باکس(Box)

دوربین های باکس (BOX) قابلیت نصب لنز خارجی دارند مناسب برای تصویر زوایای خاص وتخصصی تر در مکان های داخلی می باشند زیرا به آب حساس می باشند و درصورت استفاده در محیط های خارجی باید از کاور برای حفاظت آن استفاده شود. این نوع دوربین ها عموما فاقد دیددرشب می باشند ولی در نور کم تصویر خوبی به ما می دهند.

مینیاتوری یا Mini

دوربین های مینیاتوری(مخفی) دارای ابعاد بسیار کوچک می باشند و قابلیت دید درشب ندارند و در محیط های داخلی استفاده می شوند.

اسپید دام چرخشی

یکی از پرکاربردترین اصطلاحات دوربین مدار بسته عبارت اسپیددام چرخشی است. دوربین مدار بسته چرخشی یا speed dome به دوربینی می‌گوییم که توسط کنترل کننده یا به صورت خودکار قابلیت چرخش در جا را داشته باشد. این دوربین بیشتر در موقعیتی به کار می‌رود که فرد باید تصاویر بر دوربین مدار بسته به طور همزمان نظارت کند.

ویژگی ptz این امکان را فراهم میکند که دوربین را به جهت دلخواه بچرخاند و در صورت نیاز در نقطه ای زوم و بزرگنمایی داشته باشد. به دلیل وجود موتور در دوربین اسپید دام نسبت به سایر دوربین های مدار بسته قیمت بالاتری دارد.

PTZ مخفف pan, titlt and zoom است. به قابلیت چرخش به اطراف، حرکت به سمت بالا و پایین و بزرگنمایی اشاره میکند.

ویژگی آی آر (IR) یا infrared

دوربین مدار بسته ای که برای تشخیص تصویر از نور مادون قرمز استفاده می‌کنند، قابلیت اینفرارد یا ir دارد. این فناوری بیشتر برای تشخیص تصویر در نور کم و تاریکی به کار می‌رود. در دوربین مدار بسته با این ویژگی معمولا چند led پیرامون لنز نصب شده و توسط سنسور نور در نور کم یا تاریکی روشن می‌شوند. معمولا به دوربین هایی که چنین ویژگی دارند، دوربین مدار بسته دید در شب می‌گویند. مسافتی که این دوربین ها می توانند ضبط کنند درمحصولات مختلف متفاوت است.

ضد آب یا water proof  بودن

این ویژگی بیشتر به قاب دوربین مربوط می‌شود. قاب این دوربین جوری طراحی شده که از نفوذ آب به درون آن جلوگیری شود در نتیجه این دوربین‌ها را ضد آب می‌نامند.

البته این امکان هم وجود دارد که لنز دوربین هم ضد آب طراحی شده باشد اما در اکثر موارد ضد آب بودن به قاب دوربین اشاره دارد. این ویژگی بیشتر در دوربین‌هایی کارآیی دارد که خارجی یا outdoor هستند و در فضای باز استفاده می‌شوند.

تجهیزات مربوط به دوربین مدار بسته

برخی از تجهیزات جانبی و ضروری که در کنار دوربین مدار بسته به کار میروند به شرح زیر هستند:

DVR

DVR

مخفف عبارت digital video recording به معنی دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال می‌باشد. این دستگاه در سیستم نظارت و کنترل بر دوربین مداربسته آنالوگ به کار می‌رود. همچنین ویژگی‌های زیادی را برای دوربین مدار بسته فراهم می‌کند.

قابلیتهایی مانند ضبط تصویر با کیفیت‌های متفاوت و انواع مختلف فرمت‌های تصویری، انواع هشدار، ارتباط با شبکه و بکارگیری نرم‌افزارهای کاربردی، هشدار قطع یا خرابی دوربین، حسگر حرکت یا motion detection، ارسال هشدار حرکت به وسیلۀ ایمیل، امکان کنترل به واسطۀ وب، تنظیم نور و وجود زبان‌های مختلف سیستمی

در هر دی وی آر (DVR) تعدادی پورت ورودی و خروجی برای تصویر و صدا وجود دارد. این تعداد محدود هستند و DVRها هم بر اساس همین محدودیت ورودی دسته بندی می‌شوند. دی وی آر (DVR) که تعداد ورودیهای تصویر آن 4 عدد باشد را دی وی آر 4 کانال (dvr 4ch) می‌نامند. بر همین اساس تعداد این کانال‌ها می‌تواند 8، 16 و 32 کانال باشد.

NVR

NVR از دیگر اصطلاحات دوربین مدار بسته است که احتمالا زیاد آن را خواهید شنید. NVR مخفف عبارت network video recording است به معنای دستگاه ذخیره‌سازی تصاویر دوربین مداربسته که برای دوربین‌های آی پی (IP) یا تحت شبکه به کار می‌رود. این دستگاه برای کنترل دوربین های تحت شبکه طراحی شده و در مدل‌ها و ابعاد مختلف موجود است.

از لحاظ کابرد و ویژگی‌ها کم و بیش مانند دی وی آر (DVR) هستند. عمدۀ تفاوت آنها در نحوۀ بکارگیری و ارتباطشان با دوربین است. دی وی آر ها (dvr)  به راحتی اتصال صدا و تصویر و صدا را میسر میکنند. اما اتصال در nvr به شدت به مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری وابسته است.

هارد

ظرفیت هارد مورد نیاز باتوجه به تعداد دوربین ها ، حجم تصاویر گرفته شده(که متناسب با کیفیت افزایش می یابد)، مقدار ساعات تصاویر ضبط شده و تعداد روز های نگه داشتن آنها ، محاسبه می شود. یک هارد با ظرفیت یک ترابایت مناسب برای ذخیره تصاویر تا چهار دوربین می باشد.

BNC

فیش bnc که شکل کوتاه شدۀ عبارت british naval connector میباشد در واقع نوعی فیش ارتباطی است که برای اتصال انواع کابل‌های کواکسیال از قبیل rg59، rg58 تا rg179 و rg316 به کار می‌روند.

کاربرد بی ان سی ها (BNC) در تجهیزات مختلف از جمله تجهیزات رادیویی، تلویزیونی، آزمایشگاهی، برخی شبکه های کامپیوتری و ارتباط دوربین مداربسته آنالوگ می‌باشد.

مانند سایر کانکتورها bnc هم با نری و مادگی به یکدیگر متصل میشوند و شامل پین داخلی و فک دوار چرخنده می‌باشند. با توجه به نوع و ابزار اتصال آنها انواع bnc شامل بی ان سی پیچی، فنری، پرسی و… میشوند.

انواع لنز (lens)

لنز دیگر واژه ای است که در اصطلاحات دوربین مداربسته کاربرد فراوان دارد. کاملا واضح است که یکی از اجزای مهم در دوربین مدار بسته لنز آن است. باید بدانید که چه نوع لنزی برای محل و هدف مورد نظر شما و یا بزرگنمایی و فوکوس بر روی بخش خاصی از محیط مناسب است.
لنزهای متداول موجود در بازار لنزهای 4.3 ، 6 ، 8 ، 12 و یا 16 میلیمتری هستند.
برای دید کامل‌تر باید این لنز 4.3 را انتخاب کنیم. توجه داشته باشید که هرچقدر به سوی لنز 16 میلیمتری پیش برویم میزان زوم بیشتر و در نتیجه آن دامنه دید کمتر می‌شود.

یکی دیگر از موارد مهم مربوط به لنز درجه یا زاویه دید میباشد. مثلا برای زاویه 60 درجه، لنز 4 میلی متری میتواند تا 4 متر هدف را بخوبی شناسایی کند، اما  برای سمت چپ یا راست آن به اندازه کافی مناسب نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید:          دوربین مداربسته دید در شب    دوربین مداربسته تبریز      انواع دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

الگوریتم پاندای گوگل چیست؟ این الگوریتم به عنوان یکی از الگوریتم های جدید گوگل به شمار می رود این الگوریتم را در ارتباط با رتبه بندی سایت ها طراحی کرده اند. 9 سال از ارائه ی الگوریتم مورد نظر گذشته و کار اصلی آن مبارزه با سایت های متقلب است. این سایت ها با عرضه ی محتوای بی ارزش و کپی باعث خستگی و دلزدگی کاربران می شوند. 

در واقع الگوریتم گوگل پاندا را به عنوان پالایه جستجو می شناسند، این الگوریتم برای اولین بار در سال 2011 مشاهده شده است. درباره الگوریتم پاندا باید بگوییم که مهم ترین وظیفه ی آن متوقف کردن سایت های بدون کیفیت از نظر محتوایی است. این الگوریتم هر چند وقت یکبار به روزرسانی یا آپدیت می شود که این فرایند می تواند به ضرر یا زیان سایت های تولید کننده ی محتوا باشد. 

پاندا تحت تاثیر فاکتورهای مهمی نظیر کپی نبودن محتوا و ارزشمند بودن آن قرار دارد و از این موارد چشم پوشی نخواهد کرد. 

تاثیر الگوریتم پاندا بر سئو چیست

الگوریتم پاندا

گوگل برای اینکه به موتور جستجوی خود نظم ببخشد و همچنین برای نظارت بر محتوا ها و جریمه کردن محتواهای بی ارزش الگوریتم سئو پاندا را معرفی کرد. برخی از افراد عقیده دارند که این الگوریتم خشن است. اگر بخواهیم صریح در رابطه با این مطلب صحبت کنیم الگوریتم پاندا با کسی شوخی ندارد و باعث می شود که محتواهای کپی شده و دارای ارزش پایین که در سایر سایت ها وجود دارد توسط کاربر در نتایج جستجو مشاهده نشود. در صورتی که یک سایت توسط الگوریتم پاندای گوگل جریمه شود باز گرداندن سایت زمان بر و در برخی مواقع غیر ممکن است. 

همچنین می‌توانید بخوانید: اصول و قوانین 3 الگوریتم مهم گوگل

برای آشنایی بیشتر با الگوریتم پاندای گوگل باید بدانید که این پاندای خشن بخش های مختلفی را بررسی می کند که در ادامه قصد داریم به توضیحات مختصری در این رابطه بپردازیم.

بخش‌های بررسی شده توسط الگوریتم پاندا در سایت

محتوای کپی شده

شاید اصلی ترین وظیفه ی الگوریتم پاندای گوگل این باشد که محتوا های کپی شده را مورد بررسی قرار دهد. این الگوریتم هوشمند تشخیص می دهد که این محتوا در سایت دیگری وجود دارد پس دیگر نیازی نیست که یک سایت دیگر نیز این محتوا را بالا بیاورد. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید این است که محتواهای موجود در سایت شما مشابه نباشد زیرا پاندا این نوع محتوا را نیز شامل کپی دانسته و سایت شما را به سمت جریمه شدن می برد. البته می توانید با استفاده از نوفالو و نوایندکس صفحه ی مورد نظر را از دسترسی موتورهای جستجو را به محتوای تکراری سایت تان ببندید. 

محتوای باکیفیت

همان طور که قبلا اشاره کردیم الگوریتم پاندای گوگل تنها به دنبال محتواهای تکراری است بلکه این الگوریتم نسبت به محتواهای بی کیفیت نیز حساس هست. نکته قابل ذکر در این مبحث، محتوا را تنها برای ارتقا در گوگل تولید نکنید بلکه محتوایی تولید کنید که مورد توجه کاربران و مخاطبان شما قرار بگیرد سعی کنید محتوای تولیدی شما به شکلی باشد که کاربر نیاز نداشته باشد به سایت دیگری مراجعه کند. در برخی مواقع کاربر پس از کلیک کردن بر روی محتوای مورد نظر یا به صفحه ای نامرتبط هدایت می شود یا با صفحه ی خالی مواجه می شود. جالب است بدانید که گوگل این موارد را نیز تشخیص داده و رتبه سایت شما کاهش پیدا می کند. 

آشنایی با قوانین تبلیغات سایت

پس از بررسی و ارزیابی محتوای موجود در سایت یعنی از لحاظ کمیت و کیفیت آن ها را سنجیده و پس از آن به مسئله تبلیغات در سایت خود توجه کنید. سعی کنید آگهی ها به نسبت محتوای سایت شما زیاد نباشد زیرا باعث می شود که مخاطب با یک وب سایت پر از شعارهای تبلیغاتی روبرو شده و باعث دلزدگی آن ها خواهد شد. این موضوع باعث می شود که سایت شما توسط کاربران بلاک شود. هنگامی که یک سایت توسط کاربران مسدود یا بلاک شود گوگل این موضوع را تشخیص خواهد داد و باعث می شود که وب سایت شما در دسته ی سایت های بی کیفیت دسته بندی شود. بهتر است آگهی های کمتر و با کیفیت بالا را در سایت خود قرار دهید. 

عملکرد الگوریتم پاندا و پنگوئن چگونه است

الگوریتم پاندا

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم الگوریتم پاندای گوگل یکی از پیشرفته ترین الگوریتم های گوگل است که مهم ترین وظیفه ی آن تشخیص کپی و محتوای بی کیفیت در سایت های مختلف است. یکی دیگر از الگوریتم های معروف گوگل، الگوریتم پنگوئن است که عملکردی شبیه به فیلتر داشته و وظیفه ی آن مقابله با سایت هایی است که از طریق شیوه های اسپم و همچنین انباشتن صفحات از کلید واژه ها تلاش می کنند که در نتایج موتور جستجو گر گوگل تغییر ایجاد کرده و خود را به رتبه های بالاتر گوگل بکشانند اما الگوریتم پنگوئن سایت های این چنینی را شناسایی کرده و آن ها را جریمه می کند. در واقع می توانیم این ادعا را داشته باشیم که الگوریتم پاندا و پنگوئن هر دو جزو الگوریتم های ضد اسپم هستند. 

الگوریتم پاندا چه بخش هایی را کنترل می کند

در ادامه آموزش الگوریتم پاندا باید بدانید که وظیفه ی این الگوریتم بررسی و شناسایی وکنترل محتواهای کوتاه، صفحات تکراری و بی ارزش، محتوا های کپی شده است. الگوریتم پاندای گوگل سایت هایی را که از قوانین گوگل پیروی کرده و در کنار آن از محتوایی با ارزش بالا برخوردار هستند را شناسایی کرده و سایت های نا معتبر را نیز حذف خواهد کرد. با توجه به این عملکرد کاربران این امکان را دارند که با اطمینان بیشتری از سایت های مورد نظرشان استفاده کنند. 

تاثیرات الگوریتم پاندای گوگل در ایران از سال 2013 آغاز شده است و به این ترتیب کم کم سایت هایی که از محتوا های بی ارزش و کپی شده همچنین تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کردند به تدریج از نتایج گوگل حذف شده و گرفتار پنالتی گوگل شدند.

اگر می خواهید روند کار شما بهبود پیدا کند باید از تولید محتوا های اشتباه و روش های کلاه سیاه فاصله بگیرید. برای دوستی با الگوریتم پاندای گوگل می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا روش های تولید محتوای غیر اصولی را رها کنید
  • بهتر است محتواهای تکراری را ویرایش یا به کل حذف کنید.
  • محتواهای قدیمی سایت را قدرتمند، سودمند و با کیفیت کنید.
  • نسبت به تبلیغات سایت و مقایسه ی آن با میزان محتوا یک نگرش جدید داشته باشید.
  • از اینکه محتوای صفحه ی خاص با جستجوی کاربران هماهنگ باشند اطمینان حاصل کنید.
  • الگوریتم های مهم گوگل که باید سئو کاران با آن ها آشنایی داشته باشند

الگوریتم پاندا

الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و غیره هر کدام وظیفه ای دارند. در میان این الگوریتم ها پاندا به عنوان یکی از اصلی ترین الگوریتم های گوگل به شمار می رود. این الگوریتم علاوه بر بررسی و کنترل کیفیت محتوا های سایت های مختلف به ارزیابی میزان رضایت کاربران از سایت های اینترنتی نیز می پردازد. عملکرد الگوریتم پاندای گوگل بسیار پیچیده است. یکی از اصلی ترین عملکردهایی که الگوریتم پاندای گوگل به آن حساسیت نشان می دهد کم بودن محتوای سایت است. جالب است بدانید که بسیاری از صفحات که دارای چند جمله یا محتوای کمی هستند، این نوع صفحات باعث نارضایتی کاربران شده است. در صورتی که یک محتوا به کرات در سایت شما تکرار شده الگوریتم پاندای گوگل دست به کار شده و سایت را حذف می کند. برای جلوگیری از حذف منابع کپی شده را برداشته یا با ذکر منبع بیاورید.

منابعی برای مطالعه بیشتر در زمینه سئو و طراحی سایت:

  1. http://webonline.niloblog.com/p/25/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85
  2. http://seokavan.avablog.ir/post/29/%DA%A9%D8%B3%D8%A8+%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF+%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C
  3. http://seokav55.monoblog.ir/post-18.html
  4. http://web-designer.bigsite.ir/post-178685.html
  5. http://webkaran.irancnblog.com/Post/23/Make-Money-Through-Website-Design.html
  6. http://seowebbaz.loxblog.com/post/20/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82%20%D9%88%D8%A8%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%8C%20%DA%A9%D8%B3%D8%A8%20%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F.htm

http://seo-webdesigner.avablog.ir/post/20/%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA+%D8%B1%D9%81%D8%B9+%D8%B6%D8%B9%D9%81+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%87%D8%A7



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

لزوم طراحی سایت سالن زیبایی

میل به زیبایی از ابتدای خلقت در نهاد بشریت وجود داشته و روز به روز بهای بیشتری به آن داده می شود. طراحی سایت سالن زیبایی راه حلی تاثیر گذار و مناسب برای معرفی خدمات قابل ارائه در این مراکز به مخاطبین به شمار می آید. امروزه شیوه های تبلیغاتی مانند استفاده از کاتالوگ و بروشور دیگر اثر گذاری سابق را در بحث تبلیغات و بازاریابی نداشته است. با توجه به میل بازار تبلیغات به سمت اینترنت و دنیای مجازی، صاحبان سالن های زیبایی نیز رو به اینگونه تبلیغات آورده اند و شاهد موفقیت این نوع از معرفی خدمات و تبلیغات می باشند. داشتن سایتی جامع و کامل که به خوبی معرف سالن زیبایی و خدمات قابل ارائه در آن باشد، راهکاری مناسب برای جذب مشتریان بیشتر و حتی حفظ و نگهداری مشتریان فعلی محسوب می گردد. طراحی سایت سالن زیبایی می تواند قابلیت هایی مانند اطلاع رسانی اخبار، خدمات جدید سالن و تخفیف ها را داشته باشد و با آگاه ساختن مشتریان از شرایط ویژه و خدمات متنوع می تواند در حفظ آن ها گام موثری بردارد.

 

طراحی سایت سالن زیبایی باعث رونق گرفتن کسب و کار سالن های زیبایی شده است البته مطرح شدن از طریق دنیای مجازی به کمک طراحی سایت نیازمند رعایت یک سری استانداردها و نکات می باشد. برای به روز رسانی دائمی اطلاعات و محتواهای موجود در سایت توجه به نیازها و سلایق جامعه اهمیت بسزایی دارد.

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال

 

طراحی سایت آرایشگاه

با ترویج روش های جدید تبلیغاتی مردم روش های کهنه و قدیمی تبلیغاتی را کنار گذاشته اند. امروزه تبلیغات برای افزایش درآمد بیشتر حرف اول را می زند. البته نه هرگونه تبلیغاتی، تبلیغات باید حرفه ای و به صورت گسترده انجام بپذیرد. شرکت ها، موسسات، تمام سالن های زیبایی، کلینیک های زیبایی یا آرایشگاه ها برای افزایش مشتری و در آمد بیشتر نیازمند تبلیغاتی حرفه می باشد. قدم اول برای تبلیغات حرفه ای تبلیغات اینترنتی اصولی توسط طراحی سایت می باشد. از مزیت های طراحی سایت، تبلیغات بیشتر، شناساندن محصول و یا نحوه عملکرد و کارایی خدمات ارائه شده می باشد که کمک بزرگی به درآمد زایی بیشتر می کند. آرایشگاه ها و یا سالن های زیبایی یکی از مکان هایی هستند که نیازمند طراحی سایت جهت تبلیغات برای شناساندن انواع خدمات خود می باشند. طراحی سایت آرایشگاه از جمله خدماتی می باشد که توسط پرشیاوب طراحی و راه اندازی می شود.

 

مزایای طراحی سایت آرایشی و زیبایی

امکان رزرو آنلاین جهت تعیین وقت قبلی

 برندینگ

 سئو محلی

 افزایش مشتریان از طریق جستجو

 معرفی و ارائه کلیه نمونه کارها

انجام تبلیغات از طریق سئو

معرفی کامل از خدمات و آرایشگاه

قرار دادن آدرس دقیق آرایشگاه توسط نقشه گوگل در سایت

معرفی دقیق کارکنان آرایشگاه و سوابق کاری

افزایش اعتبار شما نزد مشتریان

افزایش بازدید کنندگان وب سایت

 

نکات کاربردی در طراحی سایت سالن زیبایی

در طراحی سایت سالن زیبایی شاید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکات داشتن گرافیک زیبا یا به عبارتی به کارگیری از ترکیب رنگ ها و نقش های جذاب و جالب توجه باشد. رعایت اصول و قواعد زیبایی شناسی و به کار گیری رنگ های هماهنگ و طرح های مناسب و با کیفیت در طراحی سایت سالن زیبایی می تواند اولین گام که جلب نظر اولیه مخاطبین است را به خوبی برداشته و در ادامه با داشتن محتوایی مناسب و خدمات خاص، با کیفیت و با قیمت مناسب می توان مابقی راه تبلیغاتی را با خیالی آسوده طی کرد. استفاده از تصاویر با کیفیت در طراحی سایت سالن زیبایی امری ضروری می باشد. می توانید نمونه کارهای جدید خود را در قسمت بالای صفحه اول سایت نمایش دهید تا مخاطبین بتوانند نمونه تصاویر را آنلاین مشاهده کنند و تصمیم گیری نمایند. در طراحی سایت سالن زیبایی قسمتی با عنوان معرفی را برای آشنایی مخاطبین و مشتریان با شما، سابقه فعالیت، معرفی مدیریت و همکاران سالن، تقدیرنامه ها و گواهینامه ها و. اختصاص دهید.

 

در بخش اطلاعات تماس شماره تماس ها، آدرس به همراه نقشه دقیق محل قرار گیری سالن و همچنین آدرس پست الکترونیکی قرار می گیرد. ضمنا برای این بخش می توانید امکان پرسش سوالات به صورت آنلاین را نیز طراحی نمایید. در نظر گرفتن بخشی با عنوان رزرو آنلاین نوبت از قابلیت سایت های خوب و با کیفیت به شمار می آید. رزرو آنلاین نوبت برای انواع خدمات در طراحی سایت سالن زیبایی می تواند اعتبار سایت و سالن را افزایش دهد. با امکان گرفتن وقت به صورت آنلاین برای مشتریان در هر ساعت از شبانه روز دغدغه تماس در ساعات کاری و برخی مشکلات مانند تداخل وقت ها رفع خواهد شد. بخش دیگر خدمات می باشد که در این قسمت خدماتی که در سالن ارائه می شود به صورت طبقه بندی شده قرار گرفته و برای هر عنوان توضیحاتی در مورد نحوه کار و مواد مورد استفاده و تصویر نمونه ای از کارها درج می گردد.

طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

از دیگر عنوان های کاربردی در طراحی سایت سالن زیبایی بخش اخبار و مقالات می باشد که در آن آخرین اطلاعات و اخبار دنیای مد و زیبایی و مباحث بهداشتی و آرایشی از سر تا سر دنیا را می توان درج نمود. علاوه بر تصاویری که در صفحه اصلی سایت قرار می دهید می توانید در بخش گالری تصاویر نیز به صورت طبقه بندی شده آرشیو تصاویر مربوط به هر کدام از خدمات را قرار دهید. در قسمتی با عنوان فیلم های آموزشی می توان فیلم های آموزشی در زمینه های مختلف مثلا آموزش انواع بافت، گریم، شینیون و. را قرار دهید که این بخش نقش بسیار موثری در افزایش بازدید از سایت نیز خواهد داشت. طراحی سایت سالن زیبایی راهی عالی برای اطلاع رسانی اخبار مربوط به تخفیف ها و جشنواره ها می باشد. عموما صاحبان سالن های زیبایی زمان هایی از سال برای جلب نظر مشتریان اقدام به ارائه تخفیفاتی مناسبتی نموده که از طریق سایت می توان اطلاعات کامل را در اختیار علاقمندان گذاشت.

در نظر گرفتن بخشی خاص برای عروس می تواند از جذابیت های سایت به شمار آید. این روزها افرادی که در تدارک مراسم عروسی هستند بیشترین بررسی را از طریق سایت ها انجام می دهند. با داشتن اطلاعات کامل در مورد پکیج عروس و قرار دادن نمونه کارها در این قسمت می توانید نظر بسیاری از این افراد را به خود جلب نمایید.یکی از ایده های خوب در طراحی سایت سالن زیبایی می توان به طراحی صفحه اختصاصی برای هر کدام از پرسنل اشاره کرد که ضمن معرفی و نمونه سوابق کاری، امکان ارتباط و دریافت مشاوره از آن ها میسر باشد. قرار دادن بخش نظرسنجی در سایت می تواند ضمن کمک به بهبود کیفیت کارها، حس اعتماد در مخاطبین را نیز افزایش دهد.

وب سایت یک سالن زیبایی باید حس اعتماد را در مشتریان بیدار کند

پایه و اساس یک وب‌سایت سالن زیبایی و آرایشی؛ ساختن و معرفی سبک کاری ویژه و شخصیت برند خاص شما به مشتریان شماست. دنیای وب با طراحی وب سایت سالن زیبایی به‌طور اختصاصی به شما کمک می‌کند تا اطمینان پیدا کنید که پیامی را که می‌خواهید از طریق فضای وب انتقال دهید، به‌درستی و کامل به مشتریان شما برسد. دنیای وب به شما کمک می‌کند تا با طراحی وب سایت سالن زیبایی خاص و مناسب و  بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، تمام نیازهای مشتریان را پوشش دهید و برند و کسب‌وکار خود را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای به آن‌ها نشان دهید. دنیای وب  در کنار شماست تا مشتریان را  با  ایجاد حس اعتماد و اطمینان از طریق ساختن تصویر کاملی از نمونه کارها، محتوای خوب، روندهای معمول، خدمات آنلاین و توجه به اصول طراحی و زیبایی‌شناسی، به سالن خود جذب کنید.

شرکت طراحی سایت       ساخت سایت        طراحی سایت شرکتی

اهمیت پنل مدیریتی در طراحی سایت سالن زیبایی

 مانند سایر سایت ها در طراحی سایت سالن زیبایی نیز داشتن پنل مدیریتی با قابلیت مناسب برای مدیریت سایت و به روزرسانی اطلاعات و اعمال تغییرات نیاز اصلی سایت می باشد. توجه به بهینه سازی یا همان بحث سئو سایت از دیگر نکات کلیدی در طراحی سایت سالن زیبایی می باشد به گونه ای که با رعایت موارد لازم برای بهبود سئو سایت هنگامیکه شخصی در مورد سالن زیبایی یا موارد مشابه در موتورهای جستجوگر مختلف جستجو می کند، سایت در صفحات اولیه قرار داشته باشد تا احتمال بازدید از سایت افزایش یابد. توجه به بحث ریسپانسیو بودن سایت که امکان مشاهده مناسب سایت از طریق گوشی تلفن همراه و تبلت میسر گردد، از نکات قابل توجه دیگر در طراحی سایت سالن زیبایی می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

متأسفانه اگر با 10 سازمان حرفه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ صحبت کنید، درباره نحوه تدوین استراتژی وبلاگ نویسی 10 ایده مختلف خواهید گرفت و حتی برخی از آنها به مشتریان استراتژی Cookie-cutter پیشنهاد می دهند.

یعنی شما نمی توانید برای یک مؤسسه بازرگانی همان استراتژی وبلاگ نویسی را استفاده کنید که برای یک شرکت تولید کننده محصولات آفت کش استفاده می شود. اولین و مهمترین اقدام در گفتگوها و مشاوره هایی که به صاحبان کسب و کار داده می شود، تمرکز کردن روی اهداف نهایی یا برند شخصی است.

مثلا باید مشخص شود که هدف نهایی یک کسب و کار جذب مشتری و افزایش آن در طی 10 سال و سپس حفظ آنهاست (مثل جراح پلاستیک یا شرکت سرمایه گذاری) یا اینکه هدف نهایی تبلیغ کردن محصولات به مشتریانی است که فقط یکبار خرید می کنند (مثل شرکت تولید کننده کیت های تست DNA)؟ مثال های گفته شده به این دلیل هستند که بدانید برای هر کدام از کسب و کارهای گفته شده باید استراتژی وبلاگ نویسی متفاوتی را اتخاذ کرد.

با اینکه کسب و کارها با یکدیگر متفاوت هستند اما تقریبا برای اکثر آنها می توان از استراتژی های متفاوتی استفاده کرد که هر کدام با توجه به حیطه فعالیتی که دارند استفاده خاص خود را خواهند برد.

پروسه تدوین استراتژی مناسب برای وبلاگ نویسی از سه تاکتیک مجزا تشکیل شده که هم زمان با هم باید بکار گرفته شوند. به اولین تاکتیک اصطلاحا سئو کردن هدفمند داستان گویی گفته می شود که در آن محتوای بهینه سازی شده براساس کلمات کلیدی مرتبط با هدف کاربر از سرچ است که به شکل داستان گویی اجرا می شود. تاکتیک بعدی روی USP (Unique Selling Points) یا نقطه فروش منحصربفرد تمرکز دارد و تاکتیک سوم نیز مربوط به میزان فروش است.

شاید مواردی که گفته شد کمی پیچیده به نظر برسد اما نگران نباشید، در این مطلب به طور کامل توضیح خواهیم داد. (همچنین توصیه میکنیم که مقاله استراتژی تولید محتوا را نیز مطالعه کنید.)

توجه داشته باشید که همزمان با رشد و پیشرفت کسب و کار، تمرکز روی محتوا هم باید با پیشرفت همراه باشد که نهایتا این پیشرفت و ارتقاء، سبب شکل گیری تغییرات می شوند.

اصولا هر زمان که کسب و کار گسترش پیدا می کند به تناسب آن باید محصولات و خدمات و ارزش های اصلی اولیه هم متحول شده و تغییر کنند و این رویه باید در مدیریت وبلاگ و وبلاگ نویسی نیز نمود پیدا کند.

ویژگی شاخص و ایده ­آل این سه تاکتیک در استراتژی وبلاگ نویسی این است که هر چقدر هم کسب و کارها تغییر کنند و پیشرفته تر شوند، باز هم می توان از آنها استفاده کرد.

 

 

استراتژی وبلاگ نویسی

 

مرحله اول: تاکتیک سئو کردن هدفمند داستان گویی

پایه و اساس هر استراتژی وبلاگ نویسی را سئو و داستان گویی هدفمند تشکیل می دهد. خیلی از افراد فقط روی جنبه سئو تمرکز دارند یعنی فقط در تولید محتوا به کلمات کلیدی و هدف کاربران از سرچ نگاه می کنند. داستان گویی هدفمند نیز یعنی فقط پیرامون نتیجه سرچ کاربران، محتوا تولید شود.

3 حالت برای هدف کاربران از سرچ ترسیم شده است:

  • اطلاع دهنده (مثلا  تاریخچه Blue Widget)
  • هدایت کننده (مثلا گروه های Blue Widget در فیسبوک)
  • معاملاتی (مثلا فروش Blue Widget)

برخی از سازمان هایی که به ظاهر در دیجیتال مارکتینگ حرفه ای هستند، در استراتژی وبلاگ نویسی خود فقط موضوعات مختلف پیرامون کلمات کلیدی طراحی می کنند اما اکثر این سازمان ها اصل داستان گویی را فراموش می کنند، مؤلفه ای که برای متمایز شدن نسبت به بقیه بسیار ضروری است.

به همین دلیل گفته شده که وقتی در استراتژی وبلاگ نویسی خود، کلمات کلیدی و کلماتی که کاربران سرچ می کنند را با اصل داستان گویی ترکیب کنید، وبلاگ شما مخاطبین بیشتری را جذب خواهد کرد. به مثال زیر توجه کنید که از این تاکتیک در استراتژی وبلاگ نویسی استفاده شده است. مقاله تدوین استراتژی تولید محتوا شما را در این رابطه کمک بیشتری خواهد کرد.

ابتدا باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کرد و وبلاگ ها منبع بسیار خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی هستند که البته منظور ما کلمات کلیدی که در صفحه اصلی خدمات یا محصولات استفاده شده اند نیست.

در مرحله بعدی صرف نظر از نوع مشتری که از ما خواسته استراتژی وبلاگ نویسی طراحی کنیم، معمولا 100 کلمه کلیدی طولانی در اختیار خواهید داشت که باید تمرکز خود را روی آنها بگذارید. سپس این کلمات کلیدی را باید به موضوعات یا تم های اصلی - براساس هدف کاربر از سرچ - تقسیم بندی کرد که بهترین تقسیم بندی، همان 3 نوعی است که به آن اشاره کردیم.

کلمات کلیدی طولانی معمولا کمتر سرچ می شوند و در نتیجه برای رتبه گرفتن در آنها خیلی راحتتر می توان نتیجه گرفت. در مرحله بعدی معمولا توصیه می شود کلمات کلیدی که کمتر از 70 بار سرچ شده اند را حذف کنید که البته بیشتر بستگی به میزان سودآوری حاصل از کلیک بر روی این کلمات کلیدی دارد، ولی معمولا در این مرحله فقط 10 کلمه کلیدی باقی می ماند.

در مرحله بعدی باید با مشتریان صحبت شود تا در حال حاضر فقط روی محصولات و خدماتی تمرکز کنند که برای آنها بازگشت سرمایه دارد و اینکه آیا قصد رونمایی از خدمات یا محصولات جدید و یا انجام تبلیغات را دارند یا خیر؟

فایده اطلاع پیدا کردن از چنین مواردی این است که به موضوعات محتواها در استراتژی وبلاگ نویسی جهت می بخشد.

مثلا اگر هدف کسب و کار تبلیغات باشد پس باید محتواهای خود را پیرامون رونمایی از محصولات و خدمات جدید نگارش کنید و بهترین مکان نیز برای انجام چنین کاری وبلاگ است.

خلاصه اینکه وقتی کلمات کلیدی نهایی را مشخص کردید و لیستی از موضوعات مختلف پیرامون محصولات و خدماتِ با پتانسیل بالای بازگشت سرمایه، و رونمایی و تبلیغ از محصولات، تهیه کردید، آنها را برای بررسی و آنالیز، در گوگل سرچ کنید هر چند توصیه می کنیم تا سایت هایی مثل Reddit، Quora و رسانه های اجتماعی معروفی مثل اینستاگرام و فیسبوک را هم چک کنید تا ببینید که کاربران پیرامون موضوعات مرتبط با کلمات کلیدی منتخب شما چه سؤالاتی پرسیده اند.

سپس با توجه به اطلاعات کسب شده از بخش های گفته شده و حتی کادر People Also Ask در گوگل، باید به دنبال رتبه رقیبان در کلمات کلیدی منتخب خود بگردید که برای این منظور می توانید از SEMrush استفاده کنید.

تمامی این اقدامات باعث می شوند تا سایر کلمات کلیدی مرتبط با لیست کلمات کلیدی انتخابی خودتان را پیدا کرده و موضوعات بهتری انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در این پروسه هیچ موقع اقدام به نوشتن مقاله بهتر و جامع تر پیرامون موضوعاتی که قبلا نوشته شده نکنید چرا که کم کم خط فکری سایر رقیبان را تقلید خواهید کرد و برای کسب و کار شما اثر بسیار بدی دارد ضمن اینکه با استراتژی وبلاگ نویسی نیز در تناقض است.

در نهایت وقتی شروع به وبلاگ نویسی می کنید حتما از مؤلفه داستان گویی استفاده کنید که با این کار به اهمیت استفاده از این مؤلفه توسط افرادی که در زمینه سئو مهارت و تخصص دارند پی خواهید برد.

USP یا پیشنهاد فروش منحصربفرد رکن اساسی استراتژی وبلاگ نویسی است

مرحله دوم: تاکتیک مبتنی بر نقطه فروش منحصربفرد

پس از انجام مرحله اول در استراتژی وبلاگ نویسی نوبت به این می رسد که محصولات یا خدمات شما چه وجه تمایز و برگ برنده ای نسبت به سایر محصولات، در حیطه فعالیت شما دارند و هرچقدر محصول و خدمات شما خاص تر باشد، تمرکز کردن روی نقطه فروش منحصربفرد یا USP هم راحتتر بوده و همین باعث برتری کسب و کار شما می شود.

مثلا اگر فقط فروشنده قطعات یک مدل خاصی از موتورسیکلت باشید، تدوین استراتژی وبلاگ نویسی طبق اصول سئو و USP راحتتر از حالتی است که کل قطعات موتورسیکلت های برندهای مختلف را بفروشید.

منظور ما از نقطه (پیشنهاد) فروش منحصربفرد عبارات پیش پا افتاده ای مثل؛ 100% گارانتی، تحویل فوری یا ارزان ترین قیمت نیست چون این موارد خدماتی است که هر کسب و کاری باید ارائه کند پس برگ برنده نیست و منحصربفرد بودن شما را نمی رساند. اما موارد زیر مصداق بارزِ خاص بودن خدمات یا محصولات کسب و کارهای مختلف هستند:

  • موقعی که فروشنده قطعاتِ مدلِ خاصی از موتورسیکلت باشید و ویدیوهای آموزشی هم در مورد نحوه نصب آنها پست کنید یا از روی دستورالعمل فنی این قطعات، نحوه نصب را آموزش داده و به شکل ویدیو منتشر کنید
  • موقعی که شما علاوه بر فروش قطعات مدل خاصی از موتورسیکلت، نیروی فنیِ خدماتی ماهر در اختیار دارید یا نمایندگی رسمی شرکت مربوطه باشید

مواردی از این قبیل نشان دهنده فعالیت و ویژگی منحصر بفرد کسب و کار شماست و باید در کل پروسه استراتژی وبلاگ نویسی به آن اشاره شود.

حتی به کمک این مرحله از استراتژی وبلاگ نویسی، نه تنها به فروشنده معتبری تبدیل می شوید بلکه بخاطر ویدیوهای آموزشی که بارگذاری کرده اید، منبع موثقی برای انجام چنین کارهایی (نصب قطعات) خواهید شد به نحوی که حتی اگر کسی قصد خریدِ قطعات از شما، نداشته باشد از این مطالب استفاده کرده و اولویت ذهنی آنان خواهید شد.

حتی با عمل کردن به این مرحله از استراتژی وبلاگ نویسی می توانید رتبه و اعتبار وبلاگ و سایت را در زمینه کلمات کلیدی طولانیِ مرتبط با خدمات یا محصولات خود ارتقاء ببخشید که شاید حتی در ابتدا اصلا روی این کلمات کلیدی تمرکز و وقت نگذاشته بودید.

 

 

مرحله سوم: تاکتیک میزان فروش

با انجام دو تاکتیک گفته شده در استراتژی وبلاگ نویسی، نوبت به ساخت تقویم محتوا می رسد که در آن میزان فروش نقش اساسی ایفا می کند که پروسه ای بسیار مهم در شناخت مخاطب واقعی کسب و کار است.

ابتدا باید بدانید که ایده قیف فروش منسوخ شده است و در مقابل ذهن خود را معطوف به این 8 فاکتور بسیار مهم کنید که در مدل مشتری مداری، حول محور موضوعاتی مثل خدمات مشتریان، بازاریابی و فروش می چرخند:

  • پیش آگاهی
  • آگاهی
  • آموزش
  • لحاظ کردن
  • ارزیابی
  • دلیل تراشی و توجیه سازی
  • تصمیم گیری
  • ارائه خدمات

هدف تاکتیک سوم در استراتژی وبلاگ نویسی این است که به کمک محتوای تولید شده، مخاطبین پیرامون این 8 فاکتور مهم، مطالب جدید یاد بگیرند.

 

مثلا یکی از شرکت های معروف دنیا استراتژی وبلاگ نویسی خود را براساس چنین طرحی بنا کرده است:

  • 50% محتوا برای افراد مبتدی: این افراد صرفا در حال فهمیدن کسب و کار، محصولات یا خدمات صنعت حیطه فعالیت شما هستند. این دسته از افراد کسانی هستند که این شرکت پیوسته به آنان مطالب جدید یاد می دهد تا هر زمان که قصد خرید محصولی خاص یا استفاده از خدمات را داشتند، آنها در اولویت ذهنی باشند. این افراد کسانی هستند که بدون هیچ اطلاعات پایه ای خاصی سرچ می کنند.
  • 25% محتوا برای افراد سطح متوسط: این دسته از افراد اطلاعات پایه ای دارند اما نیاز به اطلاعات جزئی تر دارند. در این گونه در استراتژی وبلاگ نویسی، تولید محتواهایی را در دستور کار قرار داده که اطلاعات تخصصی تری را منتقل می کند تا سطح دانش تخصصی خود را به رخ کشیده و مشتریان بیشتری جذب کند.
  • 25% محتوا برای افراد متخصص و حرفه ای: این دسته از مخاطبان کاملا حرفه ای بوده و کسانی هستند که به دنبال ارتقای سطح دانش فنی خود می گردند و حتی کسانی هستند که برای پیشرفت کسب و کار به دنبال شریک های حرفه ای و متخصص هستند.

اهمیت انجام چنین استراتژی وبلاگ نویسی این است که در محتوای خود می توانید تمامی مخاطبین را لحاظ کرده و از طریق 8 فاکتور گفته شده اطلاعات مورد نیاز را انتقال دهید.

البته در نظر داشته باشید که این حالت برای همه کسب و کارها کاربردی نیست چون پزشکانی که مجلات تخصصی چاپ می کنند باید صرفا اطلاعات کاملا تخصصی به مخاطب خود منتقل کنند اما در حالت کلی برای اکثر کسب و کارها کاربردی است.

پیشرفت کسب و کار

 

جمع بندی

در استراتژی سئوسازی مطالب، تولید محتوای بهینه سازی شده هدف هر کسب و کاری است و در بازاریابی محتوایی، استراتژی وبلاگ نویسی سودمند و مؤثر نیز هدف اصلی کسب و کارها برای ارتقای برند و سئوسازی مطالب است.

توجه داشته باشید که وبلاگ، رکن اصلی در موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال است:

  • هر چقدر کلمات کلیدی انتخابی دقیقتر و بهتر باشند و محتوای قویتری تولید شود، در زمینه سئو نیز قویتر خواهد بود
  • محتواهای خبری برای تبدیل کردن مشتریان فعلی به مشتریان ثابت و دائمی و آموزش دادن آنها الزامی هستند
  • استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارزش گذاری بیشتر روی مخاطبین و فالوورها ضروری است
  • لینک سازی با اشتراک گذاری محتواها و کمپین های بازاریابی قدرتمند کمک می کند تا به وب سایت های قویتر با لینک های معتبرتر دست پیدا کنید

به کمک سه تاکتیک فوق می توانید استراتژی وبلاگ نویسی برای صاحبان کسب و کار تدوین کنید که برای اکثریت کسب و کارها منحصربفرد باشد چون هر کسب و کاری مشتری خاص خود و محصولات یا خدمات خاص خود را دارد و دو رقیبی که در یک حیطه فعالیت دارند نیز با توجه به موقعیت و جایگاه خود در بازار رقابتی، استراتژی وبلاگ نویسی متفاوتی باید داشته باشند.

در هر استراتژی ابتدا باید روی مخاطب هدف تمرکز نمود و سپس به این فکر کرد که چه نوع محتوایی برای مخاطبین مناسبتر است، مثلا مخاطبین نیاز دارند تا بیشتر اطلاعات کسب کنند و یاد بگیرند یا اینکه باید برای این دسته از مخاطبین روی تبلیغات و ویژگی های شاخص و متمایز کننده برند تمرکز کرد.

توجه داشته باشید که تدوین بهترین استراتژی وبلاگ نویسی یک پروسه دائمی است و به همین دلیل شاهد هستیم که دلیل موفقیت بازاریاب های محتوایی این است که پیوسته روی این استراتژی کار می کنند تا متناسب با موقعیت، تغییر لازم را ایجاد کنند.

منابع سئو و طراحی سایت:

  1. http://seokav1.bestblog.ir/post/39
  2. http://seoweb.titablog.com/post-30447.html
  3. http://web.ratablog.com/post-93184.html
  4. http://webmaster.titablog.com/post-30449.html
  5. http://seo.limoblog.ir/post-23.html
  6. http://seosaz.limoblog.ir/post-19.html
  7. http://seokaranfrada.blogtez.com/post23.php


:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()